Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Blev ingen träning. Har suttit med en ansökan sen jag kom hem från jobbet och nu när jag är klar blev jag supernervös!!

Mitt sockersug är lite spännande, nu längtar jag bara efter att "varva ner" med en fika. Nåja, blir en promenad och sen jobb!
 
Sv: Beach 2014

KL

Efterrätt innehållande hela 52kcal (och cirkus 4g protein) och som stillar alla sötsug i världen! :D

dsc_10061_5252b7159606ee700aa09e52.jpg
 
Sv: Beach 2014

Kl.
Fick till ett grymt benpass nyss! :-D
Har accepterat mitt öde att alltid träna ensam, haha.
 
Sv: Beach 2014

Det är riktigt gott! Jag blir personligen askass i magen av det :'( samma med kvarg och alla andra nyttiga saker, haha.
 
Sv: Beach 2014

Har alltid fått lära mig att inte äta råa äggvitor, och i program som Masterchef vägrar kockarna röra mat där de t.ex. vispat ett äggviteskum och piffat till uppläggningen med.

Blev mest nyfiken på om det var en skröna eller ej och jag orkar inte kolla upp källorna, men här står det lite: http://traningslara.se/raa-agg-macho-coolt-och-smidigt-men-bra/
Risken med råa äggvitor kan nog betraktas som rätt liten i Sverige. :) Dags att lära om då kanske!
Och nästa år vid den här tiden kanske jag förbereder för att skaffa mina alldeles egna höns, vilken lyx med egna ägg! :love:
 
Sv: Beach 2014

Ja, jag har sett en del på Masterchef så har också märkt att de vägrar äggviteskum. Men jag är uppväxt med "äggtoddy" (ägg och socker helt enkelt) och har alltid intagit ägg i rått format. Och aldrig blivit sjuk. Så jag kommer nog fortsätta med det också. Jag äter ju dock bara ekologiska och/eller närproducerade ägg. Orkar inte vara så "rädd" hela tiden, skulle bara få tvångstankar då. Har redan någon form av tvångstanke vad gäller mjölken, har en ritual som består av att lukta och titta i mjölkpaketet, sedan hälla upp en skvätt och lukta, titta, smaka, lukta, smaka innan jag bestämmer mig för om den är användbar eller inte. Och så är det även om jag drack av mjölken fem timmar tidigare :banghead:
 
Sv: Beach 2014

Tror inte att det är någon större fara så länge äggen är svenska :)
Så mycket smet som man ätit i sina dagar känns det rätt lugnt ;)
 
Sv: Beach 2014

Nä precis, men kände att det nog var dags att slutligen läsa på lite, nu när råa äggvitor dök upp här. :) Och tänkte att nån annan kanske ville läsa lite. Eller är det bara jag som är nördig på sånt? :D Som sagt verkar det mest hänga på livsmedelshanteringen, både vad gäller hönsen och sen även äggen.

Och ja, en massa kaksmet har man ju tryckt i sig... :D

LV: Vad trist med tvångstankarna! Jag har inte alls tvångstankar i min vardag så kan inte riktigt föreställa mig, men det var inte min mening att bidra till en ny tvångstanke... :o Så skit i det nu, som du själv säger!
 
Sv: Beach 2014

Haha, det där hade jag föreläsning om i fredags! :D Patogena mikroorganismer i animaliska livsmedelsprodukter, alltså ;) Ingen stor risk i Sverige, men som med all annan mat är risken såklart ännu lägre om man kokat ägget eftersom alla läskiga bakterier och sånt har dött då :p

(bara lite kuriosa, vet inte om nån är intresserad men i alla fall: på samma föreläsning fick jag lära mig att anledningen till att det är så mycket större risk att få i sig framför allt campylobacter men även salmonellabakterier (minimal risk för salmonella i sverige dock) från kyckling än från nöt och fläsk är på grund av hanteringen vid slakt. De stora djuren hanteras manuellt medan kycklingarna tas i maskin vilket inte går att göra lika hygieniskt. Pengafråga...? :cautious:)
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

Ja alltså det bidrar inte med någon tvångstanke, jag kommer bara inte att göra någon övervägning om det jag ska sluta äta råa ägg eller inte, så det är jag inte orolig för ;) Det är mest rädslan att mat ska ha blivit dålig som bidrar till vissa tvångstankar. Kontrollerar ägg också innan jag använder dem.. :p Det är det senaste året jag börjat med de "rutinerna" så jag försöker hålla kontroll över dem så att de inte tar över på något vis. Försöker tänka lite "YOLO" i stället :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 459
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp