Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Inget gym för mig idag :( Vila från styrketräning står på schemat. Men funderar på att köra lite yoga hemma eller så, får se. Utöver det de vanliga promenaderna på drygt 3 km. :)
 
Sv: Beach 2014

Jag kan förresten rapportera träningsvärk från igår :D Mest axlar, fick inget från marklyften men där är det dags att höja vikterna. Längtar tills jag får köra igen imorgon, då är det pass 3 på steg 1 som gäller.
 
Sv: Beach 2014

*kl*
Jag är nu inskriven på Xtra och börjar med helfart from imorgon. Det innebär totalt 500 kcal/dag. Hon påstår att jag ska orka träna ändå, vi får väl se... Jag har iaf gått ner 1 kg till under den här veckan, trots cilis och min brakkväll i fredags :D Och nu har jag bestämt att jag får äta vad jag vill resten av dagen! :) Så det ska bli god middag ikväll, med lite kolhydrater ;) Och så ska jag få nåt gott efter träningen också, bara för att! :)
 
Sv: Beach 2014

Jopp, tre shakes + en msk olja vid varje måltid. + massor med vatten. Helfart får man bara gå på i tre veckor, sen ska man ha läkarkontakt. Jag tar en vecka i taget.
 
Sv: Beach 2014

Det kommer du fixa galant! :)

Jag började med löpningen nu i höst. Tanken är att simma både halv vansbro och vanliga vansbro nästa sommar och då börja om med helklassikern.
 
Sv: Beach 2014

*KL*

Var hos en osteopat för 1,5 vecka sen och herre min gud vad sned jag var i överkroppen! Att jag ens kunnat rida alls :eek: Min sits ändrades en del när jag blev rakare i kroppen så jag red en sitslektion för en kompis i lördags och shit vilken träningsvärk jag hade! I låren och i höger axel, bröstmuskel och skuldra. Höger sida är hemskt klen så jag en del styrketräning framför mig. Ska tillbaka till osteopaten i morgon, ska bli intressant och höra vad han säger då :)
 
Sv: Beach 2014

Bra att du tar tag i det, det är inte alls nyttigt att bli sned så bra jobbat! :up:

KL

Gårdagens BodyJam var intensivt. Riktigt svårt i slutet när huvudet var slut. :p

Dagens gritpass blev utbytt till ett crossfitinspirerat pass, sjuka instruktörer...

Pyramid, så:

Frivändingar
Benböj
Burpees
Jumping jacks
Armhävningar

Första varvet 12 av varje, sedan 10, 8, 6, 4, 2. Oj vad slut jag var i slutet. :p Körde 20 kg på stången på frivändningarna och 30 på benböjen, utom sista två.

Imorgon blir det nog styrka på gymmet på dagen och grit på kvällen. Eller om det blir zumba på dagen, får se. :)
 
Sv: Beach 2014

Tack! Har nog gått bra länge så här men har inte haft ont alls konstigt nog, har bara sett i spegeln att höger axel var mycket lägre än vänstra :)

Spännande och se vad jag får för tips på träning av honom!
 
Sv: Beach 2014

Oj det var inte mycket du ska äta, hur ska du orka träna på det?

Hoppas det funkar för dig i alla fall, det verkar ju ha gått bra hittills:)
 
Sv: Beach 2014

Jag har varit utomhus hela dagen, shit vad trött man blir. Men det ska ju inte hindra nu när jag är frisk igen, så jag stack ut på en promenad direkt! Bytte bara skor, dock var jag alldeles för varmt klädd. :p Mycket kallare ute på sjön än inne i skogen! 4 km knatade jag ihop.

Nu är jag dötrött. Och faktiskt jättesugen på att börja springa framöver, vill ha mer promenader i kroppen (knäna) men det ligger på agendan!
 
Sv: Beach 2014

Hon förklarade det som att kroppen är ju van vid att träna med stora mig, och har energivana till det, så när jag tappar vikt snabbt kommer jag fortfarande ha energivanan för fler kg så då ska det funka med träning. Men jag inser ju att jag troligen kommer få dra ner en hel del de här veckorna. Ridningen blir ju kvar som vanligt men promenaderna kommer nog stryka på foten och gympassen blir lättare.
 
Sv: Beach 2014

Haha, angående tvångstankar och tvångshandlingar kring maten har jag en hel del :banghead: Jösses vad tid, tankekraft och energi det tar och det blir ett evigt planerande, vägande, räknande, ritualer innan, vid måltiderna och efter.

Det ska vägas, mätas, användas särskilda skålar, fat, glas, tallrikar, bestick osv beroende på vad jag äter. Jag kan bestämma en tid då jag ska äta och då kan jag inte äta en minut tidigare så har jag bestämt klockan 16 kan jag inte äta 15.59. Jag får inte heller äta i reklampauserna om jag ser på TV, radion får aldrig stå på, särskilda lampor eller ljus måste vara tända, jag måste sitta på särskilda ställen vid olika måltider, krydda allt med örtsalt, äter bara vissa märken av samma produkt, jämför kalorivärdet i olika produkter från olika tillverkare och köper bara dom med minst kalorier i.

Jag handlar bara i vissa affärer. Jag kan få panik över att jag måste hitta den perfekta frukten och tillslut kryper det av ångest i hela kroppen så jag bara vill springa iväg för att jag inte kan bestämma mig. Jag måste ha särskilda kläder när jag äter, håret uppsatt stramt, sitta på ett visst sätt, ha en filt på mig oavsett om det är 15 eller 30 grader varmt. Jag måste promenera vissa tider per dag och en viss tid för att få äta, jag vill bara äta rena produkter och undviker det allra mesta utom min säkra mat (fast det jobbar jag på nu). Jag kan inte ta ett gram mer än vad jag bestämt mig för för då är jag säker på att det blir till fett direkt.Jag kan inte laga mat eller baka utan att räkna ut kaloriinnehållet per portion och räknar då så klart in även löken som jag smaksatt maten med, alla småsaker är tvungna att vara med. :arghh:

Sen får/kan jag inte röra vid sådant som är förbjudet för mig, som att hålla i en muffin, en servett som någon som ätit pizza eventuellt har nuddat vid, röra vid smör, choklad, fikabröd och sådant och om någon äter det hos mig blir det stor sanering efteråt och om det är familjen som känner mig kan jag be dom att ta med soppåsen ut direkt när dom går för jag vill inte ha det i lägenheten ifall det skulle råka nudda mig på något sätt. :banghead:

Försökte baka till jul en gång men jag fick bokstavligen städa hela köket med starka medel ca 10 ggr, diska alla bunkar lika mycket och skrubba mig själv lika mycket eller mer. Sen när det stod i kylskåpet så var det inslaget i massor av påsar och långt ifrån all annan mat.

Och det är är bara en bråkdel av alla tvång jag har kring maten... Längtar tills jag blir av med dom, fast det positiva är att det iaf blivit lite bättre :)
 
Sv: Beach 2014

Hoppas ingen får konstiga ideér av det jag skrev om tvång, tänker mer att det kanske kan vara en avskräckande text för dom som kanske ligger på gränsen till att få problem eftersom det är ett helvete att leva med alla dessa tvångstankar och tvångshandlingar... Och att man ska ta hjälp eller försöka bryta det om man känner att det tar över ens liv, eller hindra det innan det blir så stort.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

Jag slutar ju äta och tar ut mitt tvång på annat sätt. Tänkte på det idag när jag var ute på pw, jag måste gå "jämnt" över olika fält i asfalten så att det inte blir orättvist (:D) för den andra foten. Sånt kommer fram direkt när jag blir stressad. Ganska intressant ändå! Men jag vet hur jag bör hantera det, pappa är professor i psykologi, inriktning KBT och med fobibehandling som huvudfokus men han kan ju en hel del om OCD ändå. Jag har väl lite OCD-light vid stress helt enkelt. ;) Men jag förstår hur hemskt jobbigt det måste vara för dig. Mig drabbar det ju oftast med att det tar väääldigt mycket längre tid att gå nånstans ibland, när det är som jobbigast så undviker jag ju att gå på plattor t.ex. Det är ju ganska enkelt ändå. Däremot att behöva ha alla dessa ritualer som du har kämpat med måste vara påfrestande! Jag beundrar dig verkligen som både kan arbeta med det och prata om det öppet! :)
 
Sv: Beach 2014

Jag har också en del sådana tvång, typ att räkna stegen mellan skuggorna på marken, räkna avståndet mellan pinnarna som sitter på väggrenarna eller hur många steg eller cykeltramp det är till ett visst ställe.

Ett av de jobbigaste är att jag måste försöka hitta ett sammanband och logik i alla bilnummerplåtar och eftersom jag bor i stan blir det väldigt många och bara dom som är logiska känns bra alla andra bilar är fel. Även andra siffror hakar jag upp mig på. Från början var det ganska "enkelt" då räckte det att det fanns något enkelt samband, typ 234 för det är i rad, nu kan det vara 641 för 6+4= 10 och 1 är den första bokstaven i 10. Bilar som det står cdn på låter ju inte alls logiskt men om man uttalar alla bokstäverna så blir det ju som en cd skiva i bestämd form. Och bilar som har bokstäverna tor på är bäst för då kan det bli tor, tro, rot och ort.

Mitt favoritelskåp här i kvarteret har siffrorna 1627 vilket blir logiskt då första bokstaven i de båda talen är 1 och 2 och 1+1=2. Den andra siffrorna är 6 och 7 och 6+1=7. Då är det alltså ett samband där att det är +1 som skiljer för att det ska bli en sifferföljd.

Sen fastnar ord och fraser och jag kan fortfarande rabbla spanska texter och meningar jag lärde mig i 6an.

Hehe, det här är svårt att förklara och låter väl helskumt men ja, min hjärna snurrar på hela, hela tiden oavsett vad jag gör och även förutom maten. Kanske är jag lite feltillverkad i hjärnan eller så. Vet inte allt som min hjärna håller på med dygnet runt, inte konstigt jag har svårt att koncentrera mig på saker och blir trött i huvudet.
 
Sv: Beach 2014

Det låter väldigt jobbigt med alla dessa tvång, men det är bra att du vågar ta upp dem i ljuset och syna dem lite närmare.

KL
Det var nog riktigt bra med en veckas ofrivillig vila, för nu är jag tillbaka igen. Simmade 1200 meter och skrittade 15 min (häst under igångsättning). Igår var jag på gymmet och körde lite axlar och bröst, mest. Var lite stel i axlarna idag, men tänkte att ett dubbelpass är väl inga problem. Började med BodyCombat, som var svettigt och kul, ny release, så lite trixigt att hänga med. Gick sedan och testade Kick 'n Box. Riktigt kul, men svårt framförallt för hjärnan (höger, vänster, spark, slag, knä, vänta nu, var det höger eller vänster, hur många gånger?). Nu är jag tröööööött, har precis ätit och ska placera mig själv i sängen. Det blir nog inget gym imorgon innan jobbet, en lugn promenad kanske det får bli istället. Känner redan av axlar och rygg...
 
Sv: Beach 2014

Har du utretts för ocd eller någon npf? Jag har ju ADHD-C och det är ju sådär, hjärnan är alltid alltid igång. Pelle Fosshaug, bandyspelaren, satte ord på det med dokumentären "Mitt huvud är som en torktumlare". Jag tycker bara det uttrycket stämmer så enormt bra!

Siffror har jag inte fastnat för men bokstäver på nummerskyltar gör jag ord av. Min bil är Pelé (PLE) och cilis bil är snäll (SNL) :D

*kl*
Nästan en timme på gymmet, trots enormt omotivation. Testade massa nya övningar på matta och det kändes riktigt bra! Sen unnade jag mig en gratis hamburgare :D Och nu har jag ätit choklad så jag nästan mår illa. Nu är jag redo för att sätta igång imorgon! ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 459
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp