Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Låter som en spännande föreläsning! Angående slakthanteringen så finns det minst sagt stora förbättringsmöjligheter för kycklingar, fast den maskinella hanteringen som du avser är väl den som sker efter avlivningen.

LV: Jag kontrollerar alltid ägg innan jag bakar med dem, om jag ska hälla dem i nånting som redan är ihoprört. Knäcker man äggen först av allt kan man ju kolla dem direkt i bunken. Inget konstigt tycker jag :) De kan ju ha fått en spricka och däremed blivit dåliga, bland annat. Men bra att du försöker ha koll på tankarna så de inte tar över!
 
Sv: Beach 2014

Örk, jag känner igen det där med tvångstankar, jag är likadan, fast med ägg. En gång när vi skulle baka kladdkaka så var ett av äggen riktigt, riktigt surt, och den stanken, usch, den glömmer jag aldrig. :wtf: Efter det knäcker jag ett ägg i ett glas, luktar, häller ner det i bunken och gör om hela proceduren med nästa ägg när jag bakar. Mamma tycker att jag är störd. O_o

knapp.

Dagens motion avklarad. En timmes powerwalk, en halvtimme-fyrtio minuters promenad med hästen i hästens snigeltempo (min andra ponny gick under namnet Speedy Gonzales, hon hade inga bromsar, jag har inte vant mig vid att den andra är en livsnjutare som vill gå och titta på allting i lugn och ro :p), samt en liten cykeltur.
 
Sv: Beach 2014

Ja precis, så gör jag med om de är råa! Knäcker alltid ett och ett i ett glas först och godkänner dem innan jag använder dem. Det hände en gång att jag skulle knäcka alla i bunken direkt, och det tredje ägget jag knäckte var typ svart, så då fick jag ju slänga alla jag knäckt :wtf:

Kiwi: Då gör vi ju precis samma sak, haha!! :p Mamma tycker jag är knäpp med mjölken, så jag gör det i smyg de få gånger jag är hos henne :angel:
 
Sv: Beach 2014

Jamen precis! Jag häller i och för sig alltid i äggen först, och då tycker alla att jag borde kunna göra som Chili, men tänk om ägg fyra av fyra är ruttet, då får jag ju kasta alla! :wtf:
 
Sv: Beach 2014

Ja men eller hur!!

KL

Jag vill verkligen träna, men jag har haft huvudvärk precis hela dagen trots att jag sov ordentligt i natt och jag har hinkat vatten. Tog en ipren för en och en halv timme sedan och den har inte hjälpt ett dugg :( Vet inte varför jag har huvudvärk och inte heller om jag ska träna ändå och VAD jag ska träna i så fall. Ska jag springa en sväng? Gå till gymmet? Gå en promenad till mataffären och köpa middag? (:p) (Sistnämnda blir 6 km tur och retur så det är ju en bit i alla fall :rofl:)
 
Sv: Beach 2014

*kl*

Tjoho!

1209325_311876585620695_1762686189_n.jpg

kl 08.12 rullar jag iväg från Motala :D
 
Sv: Beach 2014

Under 6 timmar har jag sagt men mitt "smygmål" som jag inte outat än (förutom här nu då) är under 5 timmar. Vad siktar du på?
 
Sv: Beach 2014

Man ska aldrig säga aldrig!

Jag har bara haft racer en sommar så jag är ju egentligen en nybörjare. Under 6 timmar bör jag klara, samtidigt har jag aldrig cyklat längre än 10 mil i stöten än. Mycket kan ju hända de sista fem milen....
 
Sv: Beach 2014

Jag är också nybörjare. :) Men du måste vara en duktig nybörjare som ens tänker tanken på att blåsa runt på fem timmar, jag har sällan lyckats hålla 30 km/h själv mer än någon lättåkt mil i stöten.
 
Sv: Beach 2014

Eller så har killarna i cykelklubben blåst upp mitt ego lite väl häftigt :confused:

Men det ska ju tilläggas att det är lite av en "dröm" också. Under 6 timmar är mitt realistiska mål.

Har du gjort någon av de andra delarna i halvklassikern?
 
Sv: Beach 2014

Haha, vilken tur att du fick vara kvar! :D

Själv får jag inte rida på fyra veckor nu! :/
Först ska jag vara i Göteborg två måndagar, och sen är det höstlovsuppehåll den tredje. Men veckan efter blir det först min vanliga ridlektion och sen igenridning i en dressyrspecial :D
 
Sv: Beach 2014

Eller så har killarna i cykelklubben blåst upp mitt ego lite väl häftigt :confused:

Men det ska ju tilläggas att det är lite av en "dröm" också. Under 6 timmar är mitt realistiska mål.

Har du gjort någon av de andra delarna i halvklassikern?

Du kan ju helt enkelt ha talang. :D

Nej, planen är att riva av Halvklassikern under 2014. Är helt lugn vad gäller cyklingen och löpningen, skidorna (kommer köra Engelbrektshalvan istället för Halvvasan) kommer göra ont men det kommer gå och vad gäller simningen är målet att inte bli tvångsupplockad av funktionärerna för att de tror att jag är på väg att drunkna. :D Är INTE vidare värst taggad på simningen...
 
Sv: Beach 2014

*kl*
Jag har idag tackat ja till erbjudandet på Xtra och imorgon ska jag dit och träffa coachen för uppstart. Jag funderar på helfart i kanske 1-2 veckor (beroende på hur det funkar med träning) och sen halvfart resten av tiden. Det är blandade känslor, jag vill egentligen inte leva på soppa för jag är rädd att det kan aktivera gamla tankar med fel ätbeteende, men jag MÅSTE gå ner i vikt...
 
Sv: Beach 2014

Ta upp det med coachen!
Annars kanske det går att komma till någon annan att prata med för att fånga upp dom tankarna i god tid? Huvudet måste ju hinna med i viktnedgången
 
Sv: Beach 2014

Men hallå, beachtråden kan ju inte halka bak till sida två. Skandal ;)

Vad står på agendan för er andra idag?

Jag och Ninnurur har planerat in kvällsgym. Min träningsvärk har börjat avta nu, så jag får väl ta och skaffa ny ;)
Tänkte googla runt på olika övningar och skriva upp i ett litet block nu innan jobbet, så jag har lite nya grejer att testa på gymmet sen.

Läste förresten en artikel på aftonbladet precis, tänkte se den som lite inspiration till mina frukostvanor:
http://www.aftonbladet.se/wellness/article16814632.ab
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 459
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp