Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Det är visst lite Sheldon Cooper över dig, tror jag allt! :D

Nej men, det är himla bra att ta upp sådant här i ljuset tycker jag - dels så upptäcker man ju saker hos sig själv men också kan det ju leda till reflektion!
 
Sv: Beach 2014

Jag ställde klockan på 3 i morse, då hade jag sovit 8 timmar. Kom upp vid 5. Fair Enough :p

Jag var på sjuuukt dåligt humör igår efter skolan. Låg bara i sängen och tittade rakt fram. "Måste städa, träna och laga mat men det är tråkigt" vilket fortsatte till "TV? Tråkigt. Musik? Tråkigt. Rita? Tråkigt. Plugga? Borde men näää."

Så till slut insåg jag att jag inte skulle ha någon som helst möjlighet att få mig själv att göra någonting så jag gick och lade mig, somnade runt 19-20 och gick upp skittidigt i stället :p
 
Sv: Beach 2014

och cilis bil är snäll (SNL) :D

Tss, min bil är SeNiL ;)


kl
När jag kom hem från gymmet igår fick jag en sån otrolig lust att ge mig ut och springa ett varv runt byn. Så det gjorde jag. Och trimmade mitt personbästa på en kilometer lite :D
6:20 är mitt nuvarande rekord. Och som sagt, det kanske inte låter som någon imponerande siffra. Men för mig, vars läkare och sjukgymnast inte trodde att jag skulle kunna springa alls igen, känns det som att vinna ett maraton varje gång jag springer mer än en km i sträck.
 
Sv: Beach 2014

Nej, den är snäll, precis som du! :love:

*kl*
Idag smäller det! ;) Magen knorrar nu men jag har inte fått i mig första shaken än. Ska åka till mamma nu och tillbringa dagen där så att jag får stöttning och vila :)
 
Sv: Beach 2014

Alltså, åh. Det händer ingenting här. Det kan ju iofs bero på att jag äter massa skräp och inte tränar, typ. Skulle kunna vara därför. :p

Idag ska jag hålla mig ifrån sötsaker iaf. Dock pizza till lunch eftersom jag har rester, men ikväll blir det kesoplättar eller kesoröra...

Bodypump kl 10 och så ska jag försöka få till iaf två träningspass till i veckan.. Wish me luck!
 
Sv: Beach 2014

Jag åt pizza igårkväll, var "tvungen" eftersom jag åt andra halvan i söndags och jag inte ville slänga... Men så kände jag mig sådär däst och svullen efteråt, då tänkte jag att jag skulle ha slängt det och lagat riktig mat istället. :p
 
Sv: Beach 2014

kl

Apropå mat. Jag har köpt hem massa frukost. Egenblandad müsli (från blanda-müsli-stället i butiken, inte mer avancerat än så), Pauluns granolamüsli (kakao/hallon), Pauluns gröt (blåbär/hallon), kellogs gröt (naturell). Har mängder med frukt i frysen, som bara väntar på att bli smoothies.
Men tror ni inte då att jag glömmer köpa hem yoghurt?! så nu sitter jag här med mina jäkla knäckemackor i alla fall.
 
Sv: Beach 2014

Kl

Och apropå frukost ;) Overnight oats! :love: Så enkelt och så gott. Blanda havregryn, mjölk och kvarg/yoghurt på kvällen, in i kylen och morgonen efter toppa med önskade tillbehör och ev värm någon minut i mikron. Jag åt det i morse med hallon och kanel, höll mig lagom mätt ändå tills det var dags för mellis 3,5 timme senare :)
 
Sv: Beach 2014

Men snälla mig själv, hur funkar min hjärna egentligen?
Sen när behöver man yoghurt till gröt? Det var ju bara müslin som inte funkade utan den...
Jag blir så less :rofl:
 
Sv: Beach 2014

Tja, uppenbarligen funkar den inte när du är hungrig och nyvaken? ;)

KL

Jag käkade smoothie imorse, en banan, lite kvarg, hallon, tranbärsjuice och när jag mixat alltihopa skickade jag i kärnorna från ett halvt granatäpple. Det var ordentligt krångligt innan jag kom på hur man gröper ur ett granatäpple (tips, använd händerna och bryt! :D).

Kört zumba och så är det lyxproblem för mig - Combat + Grit ikväll eller bara Grit? Lite sliten men kanske fixar båda ändå? :D
 
Sv: Beach 2014

Ett pass på gymmet avklarat, aahh vad härligt :D Lite mycket folk för min smak dock, men vad gör man. Funderar dock på att byta ut sittande rodd mot stående rodd, ska kolla om det känns bättre i ländryggen. Det bytet är ok enligt programmet så jag testar nästa gång.
 
Sv: Beach 2014

Stående med stång istället för sittande i maskin då eller? :)

Ja, visst har jag ett hårt liv? :D Är SÅ glad att förkylningen äntligen är över!! :D
 
Sv: Beach 2014

Ja precis :) Det kanske är min teknik som felar, men jag tyckte det kändes för mycket i ländryggen idag. Tror jag skulle känna mig bekvämare med skivstången :)

Himla skönt att du äntligen är frisk!
 
Sv: Beach 2014

Jag tycker att det är lättare med skivstång på så sätt att man kan ställa sig vid en spegel och verkligen kolla hur tekniken ser ut, iaf på mitt gym sitter den sittande roddmaskinen så att man inte kan kolla hur det ser ut i profil. Så då låter det klokt att byta ut det till stången. :)

Tack, ja verkligen! :) Jag hade btw tänkt köpa mig tre tillfällen med PT i födelsedagspresent till mig själv. :D
 
Sv: Beach 2014

Precis så är det på mitt gym också, dumt! Ska definitivt köra med skivstång nästa gång, tack för input :)

Åh vilken strålande idé! :D
 
Sv: Beach 2014

Det låter bra tycker jag! :D Roddar kan man ju dessutom variera genom att köra antingen brett eller smalt grepp! :)

Eller hur!? :D
 
Sv: Beach 2014

Jag tycker sittande rodd tar mest på övre ryggen (runt skulderblad osv.) och inte så mycket i ländryggen! Men låter bra att testa med stång :)

Idag blev det ett riktigt bra ryggpass! Känns så himla skönt att vara igång, nu är det inte ens jobbigt att ta sig ut i friviktsrummet!
Nästa vecka blir det dock ofrivillig vila, då jag och pojkvännen ska till Portugal :)
 
Sv: Beach 2014

Det är ju så det ska kännas, men jag tror inte jag gör riktigt rätt, därav känslan i ländryggen. Tror att det blir bättre med stången :)

Kul att det känns så bra på gymmet nu! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 459
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp