Stödhjul släpvagn?

Mia_R

Trådstartare
Finns det någon tumregel vilket stödhjul man ska köpa till släpet när det behöver bytas? Går man efter tillåten lastvikt eller vad?
 
Finns det någon tumregel vilket stödhjul man ska köpa till släpet när det behöver bytas? Går man efter tillåten lastvikt eller vad?
Borde väl höra ihop med kultrycket? Om inte annat kan du mäta där hjulet ska sitta och se hur mycket tyngd det blir, det borde stå på stödhjulet hur mycket det klarar.
 
Tumregeln jag kan ge dig är köp ett rejält och med dubbla hjul så slipper du svära ve och förbannelse för att enkelhjulet skär ner i löst underlag. Det finns inga krav ens på att det måste finnas ett, det är ju bara till för att lättade kunna rangera ett avkopplat släp och egentligen borde det ju heta hjulförsett parkeringsstöd. Försöker man använda det som stödhjul får man snabbt köpa nytt, det har jag sett många gånger när jag fortfarande servade släp. :laugh:
 
Tumregeln jag kan ge dig är köp ett rejält och med dubbla hjul så slipper du svära ve och förbannelse för att enkelhjulet skär ner i löst underlag. Det finns inga krav ens på att det måste finnas ett, det är ju bara till för att lättade kunna rangera ett avkopplat släp och egentligen borde det ju heta hjulförsett parkeringsstöd. Försöker man använda det som stödhjul får man snabbt köpa nytt, det har jag sett många gånger när jag fortfarande servade släp. :laugh:
Sant, så långt tänkte jag inte, att det inte finns ett krav att det ska finnas.
Borde väl höra ihop med kultrycket? Om inte annat kan du mäta där hjulet ska sitta och se hur mycket tyngd det blir, det borde stå på stödhjulet hur mycket det klarar.
Nej, det har inte med kultrycket att göra. Se ovanstående, det finns inte ens ett krav på att det ska finnas stödhjul på ett släp och stödhjulet är bara för att det är enklare att flytta runt släpet, det används ju inte när det är kopplat på bilen.
 

Liknande trådar

Fordon Jag har hela tiden tänkt att jag behöver en kombi för att kunna lasta vedklyv och annat skrymmande. Och rails för att kunna shoppa några...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 670
Senast: Wille
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
223
Senast: Mia_R
·
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
763
Senast: Pegasus63
·
Fordon Enligt listor ska vi ha A-mått 984 på förtältet. Tydligen ett udda A-mått då det inte finns några begagnade till skapligt pris. Men...
Svar
1
· Visningar
120
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp