Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Nu är jag tröööööött, har precis ätit och ska placera mig själv i sängen. Det blir nog inget gym imorgon innan jobbet, en lugn promenad kanske det får bli istället. Känner redan av axlar och rygg...
Din träning låter så rolig! Och jag tror nog promenad räcker dag efter dubbelpass. ;)

*kl*
Nästan en timme på gymmet, trots enormt omotivation. Testade massa nya övningar på matta och det kändes riktigt bra! Sen unnade jag mig en gratis hamburgare :D Och nu har jag ätit choklad så jag nästan mår illa. Nu är jag redo för att sätta igång imorgon! ;)

Haha intressant uppladdning inför vad som komma skall? ;) Eller kanske inför chokladbristen som förväntas inträda 2020? Undra om vi blir tvugna att äta broccoli istället för choklad då? (eller gummi, som tycks utkonkurrera chokladen...) Lycka till med kommande tids hårda matschema, heja dig! Men tycker det låter lite väl hårt, speciellt om du ska träna också? Är det meningen att man ska träna på så få kalorier eller är det du själv som bestämt att du vill göra så?

Alltså, åh. Det händer ingenting här. Det kan ju iofs bero på att jag äter massa skräp och inte tränar, typ. Skulle kunna vara därför. :p

Idag ska jag hålla mig ifrån sötsaker iaf. Dock pizza till lunch eftersom jag har rester, men ikväll blir det kesoplättar eller kesoröra...

Bodypump kl 10 och så ska jag försöka få till iaf två träningspass till i veckan.. Wish me luck!

Du! Jag tänkte på kesoplättar idag, så jag undrar hur du gör dina? Hur blir smak/konsistens? :)
 
Sv: Beach 2014

Har varit ute på sjön i typ fem timmar idag i blåst och regn, buurrr... Nu är det sängläge med täcke tills jag blir för hungrig och måste fixa mat. :p Är sugen på att göra lite styrkeövningar så på något vis kanske jag ska frammana lite energi till det. Men man blir verkligen helt slut efter en sån här dag, så jävla kall och självklart blev en tröja blöt i ryggslutet så jag satt liksom och lutade mig mot nåt kallt, blött hela tiden. Har så mycket kläder på mig att jag knappt kan röra mig men fryser gör man ändå!
 
Sv: Beach 2014

Kl

Och apropå frukost ;) Overnight oats! :love: Så enkelt och så gott. Blanda havregryn, mjölk och kvarg/yoghurt på kvällen, in i kylen och morgonen efter toppa med önskade tillbehör och ev värm någon minut i mikron. Jag åt det i morse med hallon och kanel, höll mig lagom mätt ändå tills det var dags för mellis 3,5 timme senare :)

Nåt liknande det där lärde jag mig i somras av mina tyska kollegor! Då sväller man havregrynen med apelsinjuice över nätten, och gärna även t.ex. färska dadlar (i bitar) och valnötter. Dagen efter blandar man med kvarg, samt mer valnötter och äpple i bitar (eller vad man känner för, men äpplet bör man ha i vilket fall tycker jag). Suuuuupergott, verkligen! Både crunchy, mjukt, fräsch, sött och syrligt! Detta ska dock ej värmas utan äts kallt. :) Mättar skitbra!
 
Sv: Beach 2014

Det är ju så det ska kännas, men jag tror inte jag gör riktigt rätt, därav känslan i ländryggen. Tror att det blir bättre med stången :)

Be att få flytta en spegel till rodden? :D Nä, men mitt minne av rodden är att tekniken är svår när man inte ser sig själv! Jag kunde kika i ett fönster där man alltid såg sig själv, och var tvungen att tjuvkika rätt mycket för att inte göra fel. Till slut sitter tekniken, men vid muskeltrötthet är det lätt att tappa den direkt. Det var en maskin min kompis hade problem med, med tekniken, och hon fick ofta ont nånstans i samband med den. Hoppas det blir bättre med stående, men hur gör man då? Det har jag aldrig sett. :)
 
Sv: Beach 2014

Meningen är väl att man ska fungera normal med träning ett par dagar i veckan. Inte att som jag har gjort, träna minst en timme varje dag. Och gårdagen var mest för att jag var så vansinnigt chokladsugen + hade en gratis burgare att hämta ut :D

*kl*
Jag tror att jag redan gått in i ketos! Mamma säger att jag inte luktar gott :D Och jag fryser och gäspar och fryser... Och kissar floder :o Nu ska jag stå ut på föräldramöte och sen tar jag dagens sista shake.
 
Sv: Beach 2014

Efter tio dagars misär har jag äntligen fått röra på mig. 6 km lugn cykling och knappt 6 km gång/lätt jogg. Genast känns livet bättre!
 
Sv: Beach 2014

Jag åt choklad igår, 75 g chokladkexchoklad. Men det var så himla gott så jag är inte ett dugg ledsen :D Äter choklad så sällan nu så jag vågar unna mig när jag faktiskt är sugen :)
 
Sv: Beach 2014

Håller tummarna för att det ska gå bra för dig! :) Det är nog smart att hålla igen litegrann med träningen, men du märker ju vad du klarar av. Själv hade jag inte mått bra alls på så lite kalorier, min omgivning hade fått passa sig för raseriutbrott :rofl: Men så är jag känslig för att inte få i mig tillräckligt med mat, alla klarar vi sånt olika.
 
Sv: Beach 2014

Mmmm kexchoklad... Det är ju nästan det bästa som finns! Men allt med choklad är underbart. :D
Det blir bra för mig att flytta hem snart igen, så jag får bo på landet och det alltid känns som onödigt långt att åka till affärn bara för lite choklad. Man lever liksom lite bättre då. ;)

Tassen: Åh vad härligt det lät! Gött att du mår bättre!
 
Sv: Beach 2014

Jag åt också choklad igår, pappa kom hem från Norge förra veckan med 250 grams Marabou i släptåg. Jag är dock nöjd med att jag begränsade mig till en rad. Choklad är annars en av mina största laster i livet. :p

Idag har det inte blivit någon motion alls. Ponnyn vilar, så jag passade på att smörja upp utrustningen ordentligt, men efter det har jag liksom fastnat överallt och inte tagit mig för någonting. Äsch då, nya tag imorgon.
 
Sv: Beach 2014

Ja, tänk vad olika det kan vara. Min syster är som du, hon blir helt vansinnig/trött/sur/"sjuk" om hon inte äter, jag kan gå hela dagar utan att äta. Märktes inte minst när vi jobbade tillsammans i somras, utan möjlighet att äta lunch. Jag var knappt påverkad, hon var svimfärdig. (Men vi behöver ju inte prata om den dagen vi jobbade 8-17 utan att få varken äta, dricka eller gå på toa på hela dagen, i 40 gradig värme, jag gick hem och kaskadspydde... Vårt jobb var inte humant någonstans. :cautious:)
 
Sv: Beach 2014

kl

45 min på gym idag!

killen åkte förbi burger king och frågade om jag ville ha nåt. Jag tackade nej för jag var inte ens sugen :) Guttans!
 
Sv: Beach 2014

Jag åt choklad igår, 75 g chokladkexchoklad. Men det var så himla gott så jag är inte ett dugg ledsen :D Äter choklad så sällan nu så jag vågar unna mig när jag faktiskt är sugen :)

Jag har nyss ätit 100 g choklad. Jag provade ett par gamla jeans innan jag skulle gå och handla. Dom gick inte att knäppa. Jag köpte choklad. Logiskt?

Kom förresten på nu att jag nog glömde svara på ditt pm. När jag läste det så visste jag inte om jag kunde den helgen för att en vän ev. skulle komma. Så jag inväntade besked från vännen och det blev så att han kom och då glömde jag meddela dig!
 
Sv: Beach 2014

Nu skriver jag det här för att förhoppningsvis kunna meddela att jag lyckats: jag har ett mål att gå promenad direkt efter en lätt frukost. Jag är såå himla seg hela förmiddagarna (delvis för att jag äter sömnmedicin) så om jag inte ska iväg nånstans gör jag typ ingenting. Jag pluggar på distans och fixar plugg på eftermiddagar eller kvällar. Kommer jag ut och går vaknar jag dels till liv och dels får jag i alla fall lite motion.

Målet är att gå upp senast 8 varje dag och gå en promenad direkt efter frukost (om jag inte ska iväg). Varje dag har jag dock tänkt "jag börjar imorgon istället" :o och det är fan inte okej att skjuta upp mer nu.
 
Sv: Beach 2014

Kesoplättarna blir mycket svårstekta, haha.
Mixar keso(125 g), 1 ägg, 0,5 msk fiberhusk samt lite salt och vaniljpulver.

Låter det stå till sig en liten stund och steker sen i mycket smör. Jag behöver en ny stekpanna... :p

KL

Trött och frusen men nöjd med dagen. Träning i förmiddags och sen pepparsprayslektion :D
Var ute och brottades på gräset i ösregn, haha. Fint det.
Nu har jag just ätit kesoplättar med hallon(och lite socker), te och julmust light. MUMS!

Nu är det Halv åtta hos mig, sen Bonde söker fru och efter det Room Service. Snacka om bra kväll, haha.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 459
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp