Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Min vecka: 6 h 50 min

Onsdag: Grit Strength 30 min
Torsdag: Boxpass 70 min
Lördag: BodyBalance 55, BodyJam 55, BodyCombat 55, Grit Cardio 30, Grit Strength 30
Söndag: BodyPump 55, Grit Strength 30

Jag är helt slut just nu. :p Inte lika sliten som igårkväll dock, då var jag helt borta. :D Är dessutom pepp på kommande release av Bodypump, körde den inte under helgen men tittade på nästan hela och musiken var helgrym verkligen.
 
Sv: Beach 2014

Åh, fatta vad mycket blod, nerver, celler, muskler och immunsystem du byggt upp med de där åtta kilona! Och fatta så mycket näring du bombat rakt in i hjärnan, det är ju helt underbart! Bästa inlägget jag läst på länge!
 
Sv: Beach 2014

hej och välkommen tillbaka säger jag som är relativt ny i tråden! ;) Du för ett klokt resonemang och framförallt så är du medveten om vad du behöver göra, även om du tycker det är jobbigt. Jag har ju massor att bli av med om det är lika jobbigt för mig fast raka motsatsen liksom. Det du hellre ratar har jag svårt att låta bli. Men du är verkligen urduktig! :)

*kl*
Har gymmat med cili idag igen, höjt en del vikter och pressat på. Det kändes bra där, nu däremot... Uj uj uj! Det var jobbigt att lyfta vattenglaset när jag skulle dricka till maten :D Hoppas jag kan gå imorn! För övrigt ska morgondagen troligen ägnas åt "vaktande" på förbipasserande när det ska tas ner en ~100 år gammal dubbellönn hos mina föräldrar. Får se vad jag hinner med för motion.
 
Sv: Beach 2014

Tack för tipsen! (Fryckan också). Det är bra tips, milen är ett av mina långsiktiga mål, kanske kan få med mamma på ett lopp i vår. Fördelen är att man då håller igång löpningen, nackdelen är att det är lite samma sak. Ska föreslå det iaf! Klassikern får jah inte med henne på hela, har försökt...

Kl
Sitter på ett cafe bara för att pendeln krånglar och det är kalöt ute. Suck. Kommet ta mig nästan 2 timmar att komma hem från jobbet.
Bestämt mig för att det blir träning imorgon iaf.
 
Sv: Beach 2014

Välkommen tillbaka! Jag har stalkat den här tråden ganska länge, och du är en av dem vars resa verkligen berört mig. Vilket jobb du ändå har lyckats åstadkomma! Jag har också ätstörningsproblematik i bagaget, och vet hur svårt det är att ta sig ur de där tankebanorna (även om jag idag förmodligen anses vara frisk, men det första jag får en chans gör jag som idag, "passar på" att åka till stallet när det är ungefär en timme kvar till middag och stannar där i ~ fyra timmar bara för att slippa middagen :o), och det är ett elände att ta sig ur. Du kommer fixa det här!
 
Sv: Beach 2014

Haha skulle inte du vila? :p

Kl
Min vecka blev 2 träningspass; löpning och styrka. Hade kunnat vara bättre men har varit sämre tidigare under månaden med tanke på sjukdom.
 
Sv: Beach 2014

Min vecka började ganska bra motionsmässigt, men tyvärr lyckades jag inte hålla igång det så värst bra. Men jag har i alla fall kört min plankutmaning hela veckan, och än har jag inte gett upp, även om det är nu den börjar bli riktigt pestigt jobbig. För övrigt har veckan sett ut som följande:

Måndag, 50-60 minuters powerwalk.
Tisdag, 50-60 minuters powerwalk.
Onsdag, runt två km jogg. Utan att dö!
Torsdag, ingen träning alls, och dessutom 80-årskalas hela dagen. Inte nyttigt någonstans.
Fredag, 1 ½ timmes ridning, men mestadels skritt.
Lördag, ca. 1 timmes ridning, varav en kvart-tjugo minuter ganska jobbigt.
Söndag, löshoppade ponnyn och borde egentligen inte blivit trött alls. Men ponnyhästen fick för sig att hon inte alls ville vara med om inte matte sprang bredvid och manade på, i djup sand och iförd ridstövlar. Jag var mer trött än hästen när vi var klara. :angel:
 
Sv: Beach 2014

Tack för tipsen! (Fryckan också). Det är bra tips, milen är ett av mina långsiktiga mål, kanske kan få med mamma på ett lopp i vår. Fördelen är att man då håller igång löpningen, nackdelen är att det är lite samma sak. Ska föreslå det iaf! Klassikern får jah inte med henne på hela, har försökt...

Jag har utmanat min mamma på en tjejklassiker. Kanske inte är genomförbart redan nästa år (beror ju lite på hur knäna tar sig), men sen så! Så det kanske vore ett alternativ till stora klassikern?

Planen är att jag ska upp och ta åtminstone en halvklassiker sen också, kanske till och mer vågar satsa på den riktiga. Återstår dock att se om hon hänger på på dom också :D
 
Sv: Beach 2014

Qelina - har tänkt massor på dig sedan Pepptråden hamnade i glömska. Du är stark som kämpar på så bra!

KL

Idag har jag tränat i en timme och 45 min! Anmälde mig till två pass på gymmet - mage/rygg samt styrka. Totalt en timme. Sedan köttade jag sönder i 45 min till inne i gymmet. Hoppas på träningsvärk i morgon för det var helt galet vad det kändes i magen :D

Efter träning:

img_6706_523f2dc5e087c354400d175c.jpg
 
Sv: Beach 2014

Min träningsvecka
Mån: Vila
Tis: Yttepyttigt löppass, strax över 1 km - första löppasset sedan innan sjukskrivningen i mitten av augusti
Ons: Gym, promenader
Tor: Vila
Fre: Gym, promenad
Lör: Långpromenad + två omgångar löpning á 1 km
Sön: Gym, promenad

Totalt:
5 h 52 min loggat i endo
3 h 5 min gym
2 h 25 min promenad
22 min löpning
Och ett nytt personbästa på 1 sprungen kilometer!

Plan för nästa vecka: Ett gympass. Att plocka fram löparskorna och springa vid minst ett tillfälle under min minisemester hos släkten. En ridtur. Fira födelsedagen med pizza utan att tänka på kalorier.
 
Sv: Beach 2014

*kl*

Min träningsvecka blev okej, yogapassen blev dock för få.

Två spinningpass, tre löppass, två promenader och ett yogapass slutade veckan på. :)
 
Sv: Beach 2014

KL

Min träningsvecka blev inte ens halv, eftersom mitt öga pajade redan på tisdagen.

Mån: 1.08h löpning, lite mer än 10 km.
Tis: Ungefär en timmes gym, bland annat skivstångspass
Lör: 20 min armträning
Sön: 1.45h gym med fokus på styrka

Totalt: ca 4h 15min träning
 
Sv: Beach 2014

Kl

Min vecka blev inte så bra, två gympass bara pga sjukdom. Men nu tror jag att jag är fit for fight igen, imorgon bitti blir det gymmet igen! Om inte annat så för att duscha, vi har nämligen inget vatten hemma :( :arghh:
Idag har jag släpat mig ut på en 3 km promenad, i övrigt har jag mest varit på dåligt humör :o Uttråkad, seg efter gårdagen, magen är kaos och frustrerad över situationen med vattnet. Men ska försöka rycka upp mig till imorgon. Är SÅ sugen på att träna!! Så jag hoppas att jag känner mig ok imorgon.
 
Sv: Beach 2014

Det var den jag föreslog, och haft planer på själv som sagt. Fick med henne på vasan då, kamske ska ta en gren i taget? Föreslagit cykling och cykelsemester också.
 
Sv: Beach 2014

Ja tjejklassikern innehåller ju inga omöjliga grenar som man måste träna massor inför, det borde hon väl kunna haka på tycker jag :D Skidorna står ju för den längsta sträckan!
Men att ta en gren i taget är ju också ett sätt att visa att hon kan
 
Sv: Beach 2014

Nämen hörreni, jag blir så rörd av att så många kommer ihåg mig och blivit berörda av det jag skrivit. Blir nästan lite tårögd faktiskt :love: Känns faktiskt lite som att träffa några gamla skolkompisar igen som man undrat vad dom gjort sen skolavslutningen :D

Tassen-Tack! Ja det är precis så jag måste tänka, att jag byggt upp en massa celler och reparerat kroppen. Inte gå på tankarna om att allt blivit till fett. Vilken sorts yoga kör du? Tycker du att det hjälper dig att träna yoga? Jag går lite på medicinsk yoga och har funderat på någon mer yoga sen eftersom jag inte får träna vanlig träning än. Vet du vilken sorts yoga som är lite lugnare och inte så fysiskt ansträngande?

Kiwifrukt- Tack du också, blev väldigt berörd av det du skrev. Det låter som att du har ett komplicerat förhållande till mat. Om du behöver skriva av dig eller prata och få lite pepp och stöd av någon som varit i det här träsket länge så får du gärna skriva här i tråden eller i PM. Tycker inte du ska vara missnöjd med din vecka, du har ju gjort något aktivt nästan varje dag och en eller ett par dagar med mindre motion och mer mat är ingen katastrof. Det är så det blir ibland i livet.

Lindgren- Jag såg en bild på ditt öga, ajaj vad ont det ser ut att göra. Men nu har du en medicin så det inte gör ont längre va? Hur lång tid tar det tills det är helt läkt? Starkt jobbat som tränat så bra trots ögat!

Cili- låter som en bra plan inför födelsedagen! Det fixar du. Vilken dag fyller du år? Grattis i förskott :)

Zassoo- Hoppas du känner dig piggare och gladare imorgon.

Jenka- Har du och din mamma tränat länge tillsammans? Måste det vara en utmaning som ni båda ska göra? Låter mysigt att hitta på sådant med sin mamma. Jag och mamma har haft stallet gemensamt och det är så trevligt att få umgås och ha ett intresse tillsammans. Nu för tiden blir det en del promenader och agility med hunden som vi gör gemensamt.

Prearetera, Niyama, Malanmjöl, Mammas och Trollunge- Tack :) Känns skönt att ha en plats att skriva av sig på.

Ninnur-Tack :)Har du kämpat med viktnedgången länge?


Haha, jag har redan problem med att hänga med i svängarna. Försöker svara alla men har säkert glömt flera iaf. Så till er jag inte svarat med namn. TACK för era ord!
 
Sv: Beach 2014

Halvhjärtat fram och tillbaka har jag ju tänkt på det sen jag ploppade ut dottern för 2½ år sen ;) Innan jag blev gravid hade jag gått ner massor, ca 30 kg på 1½ år, men under graviditeten gick jag upp nästan allt igen. Och sen förlossningen har jag gått upp ännu mer totalt, även om jag haft minskningar i perioder. Nu tjatade cili på mig så i början av augusti skaffade vi gymkort tillsammans. Innan dess tränade jag med ridning och PW då och då. Sen snart tre veckor har jag fokuserat på maten också via en testgrupp hos xtravaganza och det är då det börjat hända saker! På de första två veckorna gick jag ner 4 kg :) När månaden med xtra är över ska jag fortsätta fokusera på mat och träning på egen hand. Totalt ska jag gå ner 55 kg för att nå min målvikt och det borde ta ca ett år skulle jag gissa på. Det är ju ett långsiktigt projekt, precis som din viktökning är! Så, summa summarum, jag har egentligen kämpat med vikten i nästan hela mitt liv men det är först nu senaste månaderna som jag verkligen tagit tag i det till 100%. :)
 
Sv: Beach 2014

Hmm, skulle vi ha olika mål annars menar du?

Som det varit nu har vi tränat max en gång i veckan ihop, oftast betydligt mer sällan. Tidigare bodde vi 25 mil ifrån varann, nu är det väl bara 5 eller så. Träningen kommer av att hon hakar på "dumma" saker jag föreslår och ser till att de blir av, tex tjejvasan och lopp... bra sätt att se till att träningen blir av! Sen har jag egna mål också såklart.

Ridningen hade vi ihop medan jag bodde hemma. Nu rider ingen av oss regelbundet men vi ska iväg i oktober nångång. Hon är rätt bra min mamma :) och så har vi friluftsintresse gemensamt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 461
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
602
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp