Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Det går faktiskt förvånansvärt snabbt för ögat att läka ihop så fort man får på en skyddande lins som gör att hornhinnan "får vara ifred". Ska på återbesök vid 16 och se om det läkt, antingen blir jag av med linsen helt eller så byter jag. Hade riktigt starka smärtstillande till i fredags, sedan trappade jag ned och har nu ingen smärtlindring alls (därför jag kände att jag kunde träna igen). Är inte svullen eller någonting, men börjar bli lite irriterad på linsen för den är så tjock så den känns ju hela tiden. Och så ser jag nästan ingenting. Det skadade ögats synfält tar liksom över för båda ögonen - och när jag nu har en tjock lins på hela skiten så påverkar det min syn jättemycket. Särskilt när jag anstränger mig, för det krävs många små muskler för att fokusera blicken genom linsen, vilka jag inte kan använda samtidigt som jag t.ex. tränar. Så jag tränar i blindo :p

Satte faktiskt ihop en bild för att på ett enkelt sätt beskriva hur otroligt bra min syn är för tillfället :p Den övre bilden visar hur jag ser i normala fall (har full synstyrka på båda ögonen), den undre bilden är hur det är för tillfället när jag tränar, det är lite bättre när jag sitter still för då kan jag lägga allt fokus på att fokusera blicken alt. hålla för det dåliga ögat så att det inte tar över.

syn_52402d939606ee430cef4336.jpg
 
Sv: Beach 2014

KL

Min träningsvecka (den som slutade igår alltså):

Måndag: Vila. Packade upp mina flyttlådor hela dagen.

Tisdag: 6 km promenad + 80 minuter på gymmet. Kondition, ben och mage.

Onsdag: 5 km promenad. Träningsvärken från helvetet efter tisdagens pass.

Torsdag: Vila.

Fredag: 6 km promenad + 70 minuter på gymmet. Kondition, mage och armar.

Lördag: Vila.

Söndag: Tanken var att gymma, men de har tydligen fortfarande sommarstängt på söndagar fram till slutet av september. Mutter mutter. Blev istället en 5 km power walk som avslutades med 50 lunges. Det kändes!

Jag är nöjd och har varit rätt duktig med maten hela veckan, men lite bitter över min missade gymtur igår är jag. Jag har dock träningsvärk i rumpa & lår efter mitt ersättningspass igår, så någon nytta gjorde det i alla fall! Ikväll har de äntligen öppet som vanligt, så då blir det ett kondition/ben/mage-pass! :)
 
Sv: Beach 2014

Tack! :)

Jag ligger och pendlar mellan 78-80kg, så runt 10-12kg har jag gått ned hittills. Har ju inte haft stenhårt fokus och inte tränat optimalt heller, så det har stått lite still de senaste veckorna. Men nu är det ny vecka och jag kan träna ordentligt igen och jag fyllde kylskåpet med grönsaker och grejer igår, så nu ska jag försöka få lite kontroll igen så borde det bana väg nedåt. Har som mål att nå min målvikt till jul :)
 
Sv: Beach 2014

Åh fy vad det låter jobbigt =/ Hoppas det samlas ett moln runt ert hus då så ni får lite regn:)

Jo jag blev frisk så jag sprang igår och vaknade sjuk idag. perfekt! not... :(
 
Sv: Beach 2014

Uuuh vad läskigt! :nailbiting: Hoppas allt löser sig snart så att du kan återgå till ett normalt liv!
 
Sv: Beach 2014

Ja det är lite läskigt faktiskt! Man blir så handikappad när man inte kan använda de kroppsdelar som man är så himla beroende av och som man använder hela tiden! Kan ju säga att det är tur att jag har jobbat upp en rätt bra balans, för det underlättar ju inte precis att inte ha en fullgod syn när man ska hoppa på ett ben upp på en stepup-platta och sedan hoppa ned igen :p
 
Sv: Beach 2014

Vi får vattendunkar levererade av svärmor :D Så vi klarar oss hjälpligt. :)

Kiwi, men fy vad jobbigt! Så illa brukar det inte vara här, i vanliga fall är det inga problem.

Emtherlia, drygt! Hoppas det släpper snabbt igen.

Lindgren, vilket dumt öga du har :(
 
Sv: Beach 2014

Tack för peppen. Riktigt så illa som jag fick det att låta igår är det väl inte för min del. Mitt stora problem är att jag är så sjukt kräsen när det gäller mat, så att jag äter pyttelite eller i värsta fall inget alls om det är mat jag inte gillar, och sen finns risken för att jag istället trycker i mig något totalt onyttigt och får världens ångest för det, och så går det vidare i ett aldrig sinande kretslopp. Jag gillar helt enkelt inte att äta, och att äta själv är urtrist, så är jag ensam hemma finns det risk för att jag hoppar över mål. Det enda mål jag aldrig fuskar med är frukosten, men jag har åtminstone bra disciplin på morgonen.
 
Sv: Beach 2014

Ja, jag är smått imponerad av att du tränar överhuvudtaget jag - step up-bräda eller ej!
 
Sv: Beach 2014

Kl
Känner mig duktig idag! :D
Började dagen med spinning och core- länge sen! Jobbig spinning, kul nytt corepass och där kände jag mig faktiskt stark!
Sen hem och städa, putsa fönster och laga mat. Nu är jag på väg till jobbet efter en väldigt lugn 4 km promenad med massa fotande :)

Bra dag och jag njuter för fullt av några dagar i lugnare tempo! Fick frågan om jag kunde jobba (dubbelt) närmaste dagarna också men sa faktiskt nej. Lite vila måste man få!
 
Sv: Beach 2014

Gud vilken bra illustration!!! Sådana borde finnas i de läroböcker jag tuggar i mig istället för facktermer som förvirrar både studenter och praktiserande i vårdsvängen :)! Skönt att ögat börjar läka också. Kommer du få stamcellstransplantation igen tror du?

Jag tuggade på med en liten springrunda idag på 5,5 km. Kommer förmodligen att gå åtminstone 6 km utöver det så nog uppfyller jag min motionskvot allt :p, men det var joooobbigt att anstränga samma muskler efter mitt bra mycket mer ansträngande pass i lördags. Aja, jag hoppas att alla hemska backar jag flåsar runt i ska löna sig någon gång :)!
 
Sv: Beach 2014

Meen, sluta vara då duktig! Jag är så förkyld att jag går under här! :p Haha.
Det kommer vara du som får dra mig runt på våra framtida löprundor!
 
Sv: Beach 2014

Nu ska jag snart vara jättekorkad och sticka på ridlektion fastän jag är apförkyld. Tänker inte missa dressyrlektion på liten röd ponnydam. Så det så.
Håll tummarna för att jag överlever. Typ.
:p
 
Sv: Beach 2014

Man ska inte underskatta glädjen av att få rida på små ponnydamer. ;) Jag kan inte heller hålla mig från stallet när jag är förkyld.

Jag har inte heller varit duktig idag. Känner mig småförkyld och allmänt trög i huvudet, och när ponnyn ändå skulle ha vilodag idag så orkade jag inte göra någonting alls. Mer än att plugga, så det får väl anses vara okej. :p
 
Sv: Beach 2014

Tack! :D Ja, de borde verkligen illustrera mer med bilder så att man lättare kan förstå!

Just nu är det som tur är inte aktuellt med stamcellstransplantation igen, men det kan eventuellt bli :)

Duktig du är!! Jag själv ska försöka släpa mig iväg till gymmet :p
 
Sv: Beach 2014

jag kände mig faktiskt mycket bättre på eftermiddagen så gymmade i 45 minuter, suck vad jobbigt:D har tappat en hel del muskler sen jag gymmade förut:p
 
Sv: Beach 2014

Nä men ellerhur! Och jag överlevde och det gick hyfsat bra! :)

Fick dock inte rida den lilla fina ponnyfröknen som jag trodde utan en annan liten ponny. Himla trevlig faktiskt :)
 
Sv: Beach 2014

Jaa, fast den jag hade förra veckan blev jag så himla förtjust i så det var lite synd. Men men, hon var inte riktigt hundra så vad gör man :p
Han jag red idag var lite mer välutbildad med så det var skoj! :D

Och jaa, himla skönt! Nu vill jag bara bli av med min förkylning, jobba mina sista pass på Posten och sen börja TRÄNA mycket. Pust.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 463
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
602
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp