Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Hej,
jag vet inte om någon kommer ihåg mig från de äldre beachtrådarna men tänkte kanske vara med lite här igen. Åker iväg ett tag nu snart så kommer inte vara så aktiv i början.

För er som inte vet vem jag är kan jag iaf presentera mig lite.

Jag har en ätstörning och min kropp mår inte så bra av det även om det är lite bättre nu. Sen jag skrev sist i beachtråden har jag gått upp 8 kg.
Skrämmande och jobbigt men det här är rätt väg att gå. Jag vill inte vara sjuk längre.

Jag har massor av utmaningar att kämpa med så jag tänkte att jag kunde skriva av mig i tråden lite grann ibland.

Mina mål:
*Nå min första målvikt inom en rimlig tid. Sen ska jag få ta en paus och smälta det lite innan jag går upp den resterande vikten till den lägsta nivå av det som klassas som normalvikt. Fast just nu känns det inte som att jag någonsin vill göra det men jag måste det för att bli frisk enligt min terapeut. Får försöka lita på henne. Har ca 12 kg kvar till den vikten. Åhh, pinsamt att erkänna. Det känns som att jag väger för mycket nu för fortfarande vara sjuk. Men det är kanske dumma tankar?

* Orka mer. När man går upp i vikt och kroppen får näring så får den så mycket att jobba med för att reparera sig så då drabbas man av en väldig trötthet när man tror att man skulle få massor av energi. Visst orkar jag mer än förr, absolut. Men jag är ändå väldigt trött men på ett annat sätt.

* Inte promenera mer än 90 minuter per dag.I undantagsfall kan det få bli mer men helst hålla mig till max 90 minuter. Väldigt svårt för mig med alla tvångstankar, men kroppen orkar inte mer och det är ändå för mycket enligt min teraupet.

* Utmana mig med nya maträtter. Äta mer varierat och mer till lunch och middag

* Förbättra mina blodvärden och få en hälsosammare kropp.

*Inte gå ner i vikt under resan, äta alla mellanmål och ta näringsdryckerna trots att jag kanske kommer ligga en del på stranden och lata mig. Prova att äta på restaurang minst 2 gånger. Inte äta mindre än hemma.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

Åh, jag har faktiskt undrat lite över hur du har det! "Följde" dig i tysthet i pepptråden och tyckte du verkade så himla klok och snäll, men sen dog väl den tråden ut lite antar jag...

Du låter fortfarande klok som en bok när du skriver, och jag tycker att det låter som väldigt bra och genomtänkta mål. Just det att du inser att all måste ske "inom en rimlig tid" och att du kommer att behöva en paus för att smälta saker tror jag är bra, så att du liksom inte hetsar och stressar in i något. Jag förstår att det måste vara vansinnigt svårt att ställa om hjärnan så extremt från vad sjukdomen säger till vad din terapeut säger, men det verkar som att du har en bra och vettig terapeut som du känner tillit för. Heja dig!
 
Sv: Beach 2014

Problemet med vad som är en rimlig tid är att jag och min terapeut tycker olika. Hon har bestämt att jag måste gå upp 0,5-1kg i veckan för att få gå kvar i behandlingen. Det är den takten man oftast rekommenderar inom äs-behandling. Själv tycker jag det är väldigt mycket och nu när jag går upp så här så är det precis som du skriver svårt att ställa om sig.

Tack för dina ord, jag hoppas att jag är snäll och någorlunda klok iaf :p
 
Sv: Beach 2014

Qelina! Kul att du är tillbaka i tråden och BRA JOBBAT med viktuppgången! Jag hoppas du vill hänga med i tråden igen (om du lyckas, det brukar ju vara ett galet tempo... :P ) och att vi får läsa fler goda nyheter, samtidigt som det även är en fristad där du kan gnälla av dig och få pepp när allt känns tungt. Jag hoppas du får en bra höst! Kram
 
Sv: Beach 2014

Kl
Är lite lagom sliten... har iaf haft sovmorgon och tagit en promenad idag så nu känner jag mig lite bättre. Fortsätter fundera på en lösning på jobbsituationen (fast efter flera månaders arbetslöshet känns för mycket jobb som ett lyxproblem :p). :)
Ingen löpning i helgen utan jag har prioriterat vila. Och haft träningsvärk fånigt många dagar från gymmandet i onsdags. Vilket kändes kul att komma igång med igen, även om energin tog slut halvvägs genom passet.

Spinning och core imorgon är planen, ingen jättelust men träning är bra. Har iaf några lugnare dagar nu och är helt ledig på onsdag :)
 
Sv: Beach 2014

Jag fick en lektion i julklapp av min mamma :) jättebra för att lära mig tekniken ordentligt.

Hade en plan på tjejklassikern i år. Så blev det inte, men nån gång så.


Apropå det så behöver jag hjälp för att komma på nya träningsmål till mig och mamma!
Vi har kört tjejvasan i februari och igår sprang mamma ett 8km lopp. Jag fick tyvärr ställa in pga jobb, och är nog inte tillräckligt frisk och vältränad heller ;)

Så nu behöver vi något nytt! En längre tidsperiod är ingen nackdel, kan vara ett lopp men inget måste. Nåt att träna för iaf.
 
Sv: Beach 2014

Välkommen tillbaka, så duktig du är! Verkligen grymt bra!

Jenka - orka springa en mil under en viss tid?
 
Sv: Beach 2014

Bra att det går åt rätt håll och att du fortsätter kämpa! Bra jobbat :)

KL

FORTFARANDE SJUK. Har fått antibiotika så nu blir det 10 dagars kur. Har tänkt börja träna lite smått nästa helg om jag känner mig fräsch. Så jävla less på att vara sjuk!!
 
Sv: Beach 2014

Vad roligt att läsa att du gått upp så fint i vikt Qelina! Fortsätt kämpa! Och hoppas du får en fin semester:) (det lät som att du skulle på semester?)
 
Sv: Beach 2014

Söndag idag, och för första gången på länge har jag en träningsvecka som överstigit 4 h totalt;) 4 h 55 min träning denna veckan. 2 pass styrketräning i gymet, 2 löppass, 2 yogapass och en promenad:) Sprungit totalt 9,10 km, HERREGUD vad fort jag tappar kondition när jag inte springer regelbundet, nästan pinsamt ju:p

Funderar på att anmäla mig till Gbg-varvet nästa år, känns som en kul morot, vart ju riktigt taggad på att springa detta året men en skada satte stopp för det tyvärr!
 
Sv: Beach 2014

Jag har också undrat hur det gått för dig! Bra kämpat och fortsätt så, plus ha en bra resa(?)!!

Min vecka startade väldigt bra men ebbade ut lite här i helgen...

Mån: 4.65 km löpning
Tis: 2x 18 km transportcykling
Tors: 55 min box

Fredag låg jag däckad med huvudvärk efter stallet och idag och igår har det heller inte blivit mycket gjort... :cautious:

Nästa vecka har jag kvälls + nattvakt i skolan från 15.30-08.00 plus några föreläsningar vid 13-15 tiden på tisdagen så lär inte bli så mycket sömn och inte så mycket träning heller..
 
Sv: Beach 2014

Tack så hemskt mycket för ert fina välkomnande tillbaka till tråden:love:

Och tack för all uppmuntran och fina ord.

Kul att läsa om era framsteg och liv igen, har saknat peppen i den här tråden men ville liksom komma på banan lite innan jag gav mig in i den igen. Och få orken att göra det.

Japp jag ska på semester, en vecka ledigt från behandling och vardag :D Ska bli så härligt och välbehövligt. Är dock orolig för hur jag ska klara maten, jag är inget vidare bra på förändringar. Är rädd att semestern kommer göra att jag går upp för mycket i vikt. Men nåja, nu ska jag fokusera på att ha det trevligt och äta för att orka med att göra saker på semestern!

Idag blev det lite knäppt med maten. Jag har en tendens att glömma att äta när jag är upptagen med något, känner inte av hungern då. Så jag åt mellis kvart över fem och måste hinna få in middag och kvällsmål också idag, det känns så här :yuck: när jag är så mätt...

Yenka- Kul att hitta på ett nytt mål. Har du klarat att springa 1 mil än? Eller kanske klara stora vasaloppet någon gång? Köra svenska klassikern (kanske lite för stort mål men jag vet inte riktigt hur du ligger till med träningen :p)?
Sätta upp en ny tid som du vill klara att springa en runda på? Hitta en ny träningsform du gillar och bli "bra" på den? Hmm, lite svårt att veta när jag inte hängt med så bra så alla tips kanske är helt fel :p
 
Sv: Beach 2014

Klart vi minns dig! :)
Så himla härligt att läsa att det går framåt även om det är jobbigt. Du är skitduktig verkligen!
Och vad härligt med en resa. Det fixar du det med! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 461
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp