Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

kl

Jag hittade satsumas i affären idag. Och hittills jag har inte googlat reda på något kcalinnehåll. Sitter och vräker i mig för fulla muggar istället. Fantastiskt god frukt!

Imorgon jobbar jag med en kollega, så då kommer jag inte kunna fuska med fika och lunch i alla fall. Och så ska jag till gymmet på kvällen, så då måste jag äta något innan för att orka (och för att jag inte låter mig själv gå till gymmet utan att ha ätit)
 
Sv: Beach 2014

Knapp

Hade planerat in ett distanspass idag på typ 12 - 13 km. Regn och 10 grader försatte löplusten till ungf 0. Fick ett ryck och åkte till simhallen och simmade 3,5 km istället. Träningen kändes bra men jag har ångest att det inte blev löpning inför nästa helgs halv Lidingö...

Du vilar dig i form ;) Sluta nu med att ha ångest.
 
Sv: Beach 2014

Jag vet ju att det passet förmodligen inte spelat så himla stor roll för mitt resultat men mentalt hade det varit ett skönt pass!
 
Sv: Beach 2014

Hahaha, går det att ha en bekvämlighetszon på spinning? :D

KL

Box ikväll, körde med en asbra tjej. Stenhård var hon! :D Imorgon blir det spinning, måste shapea ben och rumpa! :D Och ja, kondisen behöver det också, men det är inte det som får dit mig. Fåfäng, jag? ;)
 
Sv: Beach 2014

Åh, gu va gott med satsumas!! Var hittade du dem? Fast om jag köper hem det måste jag nog gömma dem så att dottern inte äter enbart såna dagen lång :D

*kl*
Jag hade en seg dag idag igen. Ridningen uteblev pga regn, bihålorna kändes tyngre och humöret var inte på topp. Men jag sparkade ut mig med stavarna strax efter 21 och fick ihop 2,9 km, varav lite var backar där jag sprang både upp och ner :) Och det där med att endorfinerna är beroendeframkallande är verkligen sant ;) Nu tror jag att jag sätter kl på lite tidigt imorgon och ger mig ut till ena backen och kör lite intervaller innan byggjobbarna där sätter igång. Det är en lekplats under renovering så de gamla upptrampade stigarna/pulkabackarna är nu breda, fina grusgångar. Perfekta att träna på! :)
 
Sv: Beach 2014

Hahaha, går det att ha en bekvämlighetszon på spinning? :D

Klart det går; 160-165 i puls och motstånd som gör att jag kan hålla en hyfsat hög kadens. :p Där kan jag ligga i flera timmar om jag vill.

Jag måste aktivt tänka på att hålla högre motstånd och lägre kadens (i takt med musiken) för att verkligen utmana mig själv. Idag när pulsen kröp upp mot 180 så var jag definitivt i obekvämlighetszonen och var fan färdig efter den där sista 90-sekundersspurten. :D
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

KL

Alltså... Jag har STYCKAT KÖTT precis hela dagen. Eller ja, i fem timmar för att vara exakt. Med hjälp av en vän som är heeeeelt galen. "Vill du komma hit och leka slaktare?", skrev jag i ett sms. Hon var här illa kvickt :p Så vi kommer nog ha träningsvärk i armarna i morgon (hon kommer dock ha värst för hon styckade mest, jag vägde och paketerade tills det var dags att massakera kycklingen och sedan skära upp silverhinnan, då gav hon upp och jag lade ned all kraft jag hade, haha).

Och den lukten. Fy helvete. Inte blev det bättre av att vi den första tiden hade dörren till köket stängd, då Minisarna var förjävligt jobbiga. Mitt kök är 3x3m stort, med ca 2kvm golvyta. Och inget fönster. Tänk er då att stycka upp kött, som består av de äckligaste bitarna i köttdisken, i detta lilla rum med stängd dörr. I fem timmar. Hjärtan, lever och andra vidriga köttbitar. Minst 10 kg kött.

Nu luktar det tamejfan lever överallt! Vilket också gjort att aptiten inte varit den bästa. Vi klämde i oss varsin banan och lite juice i en paus. Och nu på kvällen har jag ätit en sån där 20g påse grillchips, en 40g-burk pringles och en del lösgodis. Just för att allt i matväg får mig att må illa för tillfället.

Och eftersom jag inte äter sån här skit i vanliga fall så har jag vansinnigt ont i magen just nu, så det var ett jäkligt dåligt val! :p Menmen.

Mitt öga är i alla fall lite bättre, i morgon ska jag tillbaka till ögonmottagningen och jag hoppas på att få klartecken för att träna :bump:
 
Sv: Beach 2014

KL

Kycklingwok till frukost.

Ska köra ett pass sen, vi får se om min slitna kropp vill vara med i gamet :p Sov från kvart i elva till tjugo över åtta. Tror att magnesiumet hjälper mig att sova nu. Kroppen känns också mindre spänd och jag är mer avslappnad.
 
Sv: Beach 2014

Du vilar dig i form ;) Sluta nu med att ha ångest.

Kör samma här...

Tränade BodyCombat i onsdags och nu däckad med halsont.. Ingen träning denna vecka med andra ord.

Istället flera 100 gr. choklad och bullar och annat skräp igår.

Dock: SJUKT bra Combatpass, Var med Dan och Rachel som SKAPAT body combat och som körde genrep inför supersaturday!
 
Sv: Beach 2014

Skönt med ett bra pass, blir så mycket mer motiverande att fortsätta då.

Var på cirkelträning i onsdags, blev mycket armar och det känns idag :p
Blir bara varannan vecka eftersom sambon jobbar, men det borde väl ge något alla fall ändå :p
Köpte nya byxor idag, str 40! Hur gick det till :p

Har inte läst ikapp nu, men hur går det för er alla?
Nu har jag alla fall en fungerande dator igen, så ska läsa ikapp ikväll. Sitter och väntar på bussen nu.
 
Sv: Beach 2014

Eh, får man fråga varför du ägnat (går)dagen åt att stycka kött? :p Känns som att det kan vara ett träningspass i sig nästan!
 
Sv: Beach 2014

kl

Idag har jag kört styrka för överkroppen på gymmet. Måste aktiverat magmusklerna riktigt bra under första delen av passet (rygg och armar) för sen när det var dags för det sista på mag-delen så var jag sååå trött i den, skakig o dan! Så det blev lite kortare planka än vad jag egentligen hade velat, men det kändes bra ändå. Framförallt att jag lyckades göra 10 chins (iof med 50 kg hjälpvikt), nytt rekord! :D
 
Sv: Beach 2014

*kl*
Bytte den trasiga vågen idag och kunde inte låta bli att prova den... :angel: Om det stämmer så har jag sen invägningen 2/9 gått ner 4 kg! :laugh: :banana: :banana: :banana:
 
Sv: Beach 2014

En annan var stendöd efter gympasset i tisdags, där jag trodde att jag körde "lite lätt bara" och mjukstartade kroppen. Så kändes det inte när jag vaknade i onsdags kan jag ju säga. Nog för att det är skönt med träningsvärk, men när man har det i både ben, rumpa, mage, axlar och armar blir det lite jobbigt att försöka leva ett normalt liv faktiskt. Det blev en 6 km promenad i onsdags istället och så vila igår, men idag var jag på det igen! Gick bra, men kroppen kändes ganska seg och trött tyvärr.

En grej funderar jag på bara: vad är det egentligen som avgör hur mycket man svettas när man tränar? Att det beror på temperaturen fattar ju jag också, men vad mer? Jag sprang nämligen exakt samma avstånd på exakt samma hastighet på gymmet idag som jag gjorde i tisdags men jag svettades säkert dubbelt så mycket, och det vill inte säga lite! Det är alltid samma temperatur där inne tack vare air conditionen, så jag förstår verkligen inte var all denna svettning kom ifrån? Kan det bero på att jag åt en annan frukost? Eller att jag mådde lite illa när jag började springa så att kroppen fick anstränga sig lite mer liksom?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 461
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp