Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Jag har skrivit den långa historien i irriterat-tråden :p

Men kort: Har dragit sönder hornhinnan i vänsterögat. Det blev värre och värre under dagen igår så framåt em var det bara att knalla till akuten. För att sedan ta bussen till akuten i grannstaden för att den enda ögonjourläkaren i Sörmland var där just igår. Sedan fick jag åka tillbaka igen och då hade bedövningen släppt så jag hade något så brutalt ont, så det var bara att knalla tillbaka till akuten och få smärtstillande. Så där blev jag iproppad extra starka Alvedon, diclofenak och tramadol. Det hjälpte dock inte mycket så trots tre omgångar tabletter under natten har jag inte sovit en blund.

Nu har jag varit på sjukhuset sedan kl 8 i morse. Först för kontroll av att linsen sitter rätt, och nu sitter jag på vårdcentralen och väntar på att få mer smärtstillande.

Så mitt liv suger just nu, kan inte göra någonting - allra minst träna :(
 
Sv: Beach 2014

Men usch vad jobbigt :(
Hur ser prognosen ut? Eller är det för tidigt för att säga något än?
 
Sv: Beach 2014

Waaaah kan du inte försöka att tugga och/eller surpla i dig någonting innan du ger dig ut och springer? Även om det var jättebra att du åt mat direkt efter, så låter det ju lite läskigt med nästan svimnings-känslorna. Bra att du hittat en lagom spring-runda iaf, det är nice! :)
 
Sv: Beach 2014

kl

Jag provade en ny frukost imorse, mycket lyckad! Morotskake-gröt med vaniljkräm, hallon och jordnötsås, följde ungefärligt recept från en blogg. Ska lätt göra det igen, var sjukt gott! :d Annars är min plan för dagen att plugga, för att sen gå på ett dans-pass ikväll. Ska försöka komma ihåg att köra lite mag-styrka efter dansen, men glömmer så lätt bort det och börjar stretcha på en gång. :o
 
Sv: Beach 2014

Jo, egentligen borde jag det. Har hamnat i ett sånt där dumt mattänk igen bara :(
Idag jobbar jag 6,5h - utan rast. Inte bra alls med tanke på att jag redan äter så skevt.
 
Sv: Beach 2014

Nej det är väl som vanligt - bandagelins på i två veckor eller något sådant, smörja med fucithalmic och sen vänta på att ögat läker sig självt..

villagegirl: Jovisst är det så. Har en ögonsjukdom som är orsaken till detta. Har haft problem sedan småbarnsåldern. Men omgångarna är värre nu än när jag var mindre. Min ögon-journal är milslång :p Har fått stamcellstransplantation i båda ögonen men effekten verkar uppenbarligen ha avtagit med tanke på att problemen börjar komma tillbaka med kraft nu...

Så här ser mitt öga ut idag, det är verkligen JÄTTESKÖNT:

dsc_0964_523971bfddf2b3079de2148a.jpg
 
Sv: Beach 2014

Spännande med Toughest! Jag vill veta allt om hur det var sen!

Ska berätta om loppet sen när genomfört den! Ska ev låna en kamera så jag får filmat det hela :D

Jo, egentligen borde jag det. Har hamnat i ett sånt där dumt mattänk igen bara :(
Idag jobbar jag 6,5h - utan rast. Inte bra alls med tanke på att jag redan äter så skevt.

Vad är det för dumt mattänk du hamnat i? Låter onekligen illa. Finns ingen möjlighet att gå undan och äta? Jag jobbar 7 h på lördagar och då utan lunch. Men jag begär ändå att få gå undan och äta min lunch, bara in och äta och sen ut igen. Och det har funkat bra. Brukar ta mig 30 minuter, för jag behöver äta i lugn och ro.
 
Sv: Beach 2014

Usch, din stackare, det där ser inte skönt ut! :(

knapp.

Jag känner mig riktigt, riktigt duktig idag. Jag har nämligen varit ute och sprungit, stor applåd till mig. (:angel:) Jag älskade att jogga förut, under högstadiet och gymnasiet, men när jag gick i trean på gymnasiet drumlade jag av en häst riktigt ordentligt och slog av ena benet på flera ställen, så jag har varit lite lätt invalid sen dess. I våras gjorde jag ett försök att börja springa igen, men av någon outgrundlig anledning stannade det av sen. Jag tycker inte att jag har skött mig alls i sommar med träning eller ens ridning (dels eftersom hästen har vilat över sommarbetet och dels eftersom jag bara jobbade hela tiden på de mest märkliga tider), men när jag nu sprang idag orkade jag hela rundan utan att gå. Det gjorde jag inte i våras. :bump:
 
Sv: Beach 2014

Vad är det för dumt mattänk du hamnat i? Låter onekligen illa. Finns ingen möjlighet att gå undan och äta? Jag jobbar 7 h på lördagar och då utan lunch. Men jag begär ändå att få gå undan och äta min lunch, bara in och äta och sen ut igen. Och det har funkat bra. Brukar ta mig 30 minuter, för jag behöver äta i lugn och ro.

Jag försöker dra ner kalorier i massor på jättedåliga sätt. Som att hoppa över måltider. Jag VET ju att det är fel, ändå kan jag inte låta bli. När jag jobbar ute i butik går jag och maniskt läser kcal-innehåll på massa produkter, för att kalkylera i huvudet vad jag kan äta och inte. Det blir så när jag blir stressad över allt annat i livet, som om maten är det enda jag kan ta kontroll över.

Ska jobba på 6-7 olika ställen under mina timmar, flänga runt massor. Finns ingenstans där jag kan gå ifrån, eftersom jag ska bevaka dörrar.
 
Sv: Beach 2014

Näe, fy vad tradigt att du ska ha problem med ögat igen! :( Hoppas medicinen hjälper och du mår bättre snart.

cili: Det är ju inte så smart att hoppa måltider för att kapa kalorier, men det vet du redan. Det är ju säkert som du säger att du greppar efter halmstrån och nånting att ta kontroll över. Jag hoppas du kan försöka härda ut och se ljusningen i och med flytten till ny lägenhet! Riktigt kök och bättre boende hoppas jag gör susen för dig. :)

KL

Här blir det inte många knop ikväll. Äter choklad, dricker lite vin, pluggar lite och kollar på tv. Icke beach men imorn blir det promenad! Har idag införskaffat Voltaren gel, så hoppas på fräschare knän imorn. Idag fick jag minst sagt stappla ur sängen...
 
Sv: Beach 2014

Men fasiken vilket tråkigt tänk du fastnat i då :( Jag kan bara gå till hur jag själv tänker och för mig är det så att jag måste bryta de där tankebanorna så fort som möjligt. Ju snabbare man går emot de dumma tankarna, desto snabbare kan man äta ångestfritt igen. Även om det är skittufft kommer du behöva göra det förr eller senare, och ju tidigare desto bättre.

Jag har varit ute och sprungit idag och det gick fantastiskt bra :love: Hade sånt himla bra tempo och benen bara flöt på. Andra klockrena rundan i rad! :banana:
 
Sv: Beach 2014

Här blir det inte många knop ikväll. Äter choklad, dricker lite vin, pluggar lite och kollar på tv. Icke beach men imorn blir det promenad! Har idag införskaffat Voltaren gel, så hoppas på fräschare knän imorn. Idag fick jag minst sagt stappla ur sängen...

Det låter onekligen väldigt mysigt :p! Förutom knäna då!

Jag har varit ute och sprungit idag och det gick fantastiskt bra :love: Hade sånt himla bra tempo och benen bara flöt på. Andra klockrena rundan i rad! :banana:

Härligt!!

Lindgren: Usch vad tråkigt, hoppas smärtan lägger sig snart iaf!

Har haft vilodag idag, eller ja, red två hästar för första gången på 1,5 vecka eller nått så är ganska mör ändå:p. Igår blev det 2x 18 km transportcykling och imorgon blir det eventuellt box på morgonen eller en löptur, om mina förkylningskänningar inte blir värre...
 
Sv: Beach 2014

Jag försöker, ändå kan jag inte låta bli att läsa näringsinnehåll. Som alldeles nyss. Var inne i en affär för att köpa nåt att äta lite snabbt när jag fick några minuter över. Yoghurt med müsli. 110 kcal. Kommer ut i bilen och inser först då att förpackningen är 170g, och 110 kcal är per 100g. Direkt kommer känslan av att inte längre ha kontroll.
Jag kan utan problem äta chips, och har länge planerat inför min födelsedagspizza och tårta. Men det innebär att jag drar ner på annat.
För några dagar sen skippade jag middagen för att få äta chips...

Jag förstår ju att det inte håller. Att det är korkat.
Köpte lösgodis häromdagen, bara några bitar. Det slutade med att jag tuggade på dom för att njuta av smaken, för att sen spotta ut det som var kvar istället för att svälja i ett försök att minska kaloriintag. Den dagen fick jag maximalt i mig 700 kcal, jag hade gott om utrymme att äta upp godiset :( och det värsta är väl att jag innerst inne jublar över vilken slutsumma den dagen hamnade på
 
Sv: Beach 2014

Meh, jag får känslan av att mitt nya mattänk kan ha kickat igång fin dumma spiral :( Det måste vi få ordning på vännen! Du stöttar mig så mycket så det är det minsta jag är skyldig dig känns det som :love:

LV - men attans så oskönt det där såg ut! :o Hoppas du kryar på dig snart, du får ägna dig åt mental träning eller nåt så länge :)

*kl*
Idag blev det en lugn dag. Stallet gjordes, hästen longerades lite och sen har mamma och jag byggt ännu mer kompost. Eller ja, mamma säger hur det ska va och kollar av med vattenpass. Jag spettar, slår ner stolp med slägga, bär och skruvar ;) Så det är väl dagens motion, och även om det inte är gym eller PW så är det bättre än inget :) Men nu vill jag bli väck med den här hostan och de svullna bihålorna så att jag kan träna igen! Dottern vill prompt sova hos mormor imorn så då kanske jag kan komma ut en sväng imorn kväll om jag orkar :)
 
Sv: Beach 2014

Det har ingenting med dig att göra, jag lovar :)
Har gjort så här till och från i snart ett år. Det kommer samtidigt som stressen ökar
 
Sv: Beach 2014

Men ska vi göra matplanering tillsammans då? Jag hittade massor av recept om man loggade in på foodboxonline.se (där min färdigmat köps) och så behöver jag idéhjälp för att få ihop allt. Så kanske vi kan påminna varandra att äta ;)
 
Sv: Beach 2014

Blir bara ännu mer stressad av att känna att jag "måste" laga den och den maträtten, då låser det sig helt och så äter jag inte alls.
Det blir lite som när jag gör att-göra-listor. Det bygger massa stress och så får jag ändå inget gjort :/
När jag får ner stressen äter jag bättre, för jag har knappt någon aptit när jag är så uppe i varv.
 
Sv: Beach 2014

*knapp*
Var bara tvungen att gå in på mina vårdkontaker och kolla provsvaren. Antagligen Zink-brist. Har googlat på det och har dom flesta av symtomen. Får se vad läkaren säger på måndag. Men det verkar inte allt för krångligt att komma tillrätta med. Och det är inte allt för ovanligt hos glutenintolleranta (vilket jag är).

En annan rolig sak, började ju nytt jobb förra veckan. Gick in i lönesystemet och ser att dom ökat min lön med 1000kr i månaden! :banana: :banana: :banana: Dessutom fick jag en blomstercheck från gamla jobbet på 150kr som tack för alla år. Kommunen i ett nötskal! Man får vara glad för det lilla.

Idag tog jag mig ut och red iaf. Och maten har jag hållt bra iaf. :)
 
Sv: Beach 2014

Kl

Blev ett gritpass iallafall. :o Var ju bara i förmiddags jag sist sa att jag skulle ta det lugnt nu när jag varit risig. :p Men jag var så rastlös! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 461
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp