Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

kl

Jag har fortfarande inte varit ute och sprungit. För jag har ätit så sjukt dåligt idag att jag inte tycker att jag får det.
Två mackor och några chips, det är vad jag fått i mig på hela dagen. Jag blir så arg på mig själv. Har flera matlådor i kylen, men aptiten är puts väck :(
 
Sv: Beach 2014

KL

Nu jävlar, nu har jag kickstartat hösten på riktigt här! Körde första passet på gymmet i morse och var beredd på motstånd utan dess like, men shit vad bra det gick! Jag promenerade dit & tillbaka (6 km totalt), och körde lite av varje när jag väl var där för att mjukstarta kroppen lite. 10 minuters springning i 1 mil/h-tempo, sedan 30 + 30 sekunders vibrationsträning för lår & rumpa (squats), sedan cirkelträning för magen vilken jag avslutade med 1,5 minuters planka och till sist 3x12 på två stycken arm-maskiner. Allt gick mycket lättare än jag hade väntat mig efter sommarens uppehåll, och jag är sjukt nöjd! Men vet ni vad det bästa är? Hela tiden gick jag omkring och tänkte på Beach-tråden, vad jag läst att ni andra gör, vad jag skulle skriva här efteråt osv, och det var så jäkla peppande! Glad tjej! :D
 
Sv: Beach 2014

Bästa tankeknepet jag nånsin fått när det gäller att springa i nedförsbackar är att tänka att man är fyra år gammal och man störtar nerför en backe full med blommor och fjärilar på jakt efter sin bästa kompis som ligger precis före. Man bara kastar sig ut, solen skiner mot ansiktet, benen går som trumpinnar och man bara njuter av farten. :D

Efter gårdagens intervaller tänkte jag att det kunde passa med lite "löpskolning", dvs. Nedförsbackar. Nöjde mig att ta 5:an i mitt backiga spår. Jag har flugit ned för backar, tänkt att jag tumlat, sprungit, jagat osv. Bara tanken på att luta sig framåt räckte, rackarns vad det gick! :D

Det tar nog ett tag innan det sitter, det är en helt tvärtemottanke hur jag tänkt tidigare. Då har det varit "lugn, avslappnad, ned med axlarna och sträck på dig".
 
Sv: Beach 2014

Mina ben börjar bli stela. Riktigt stela. Jag hade någon slags plan om att springa imorgon... I don't think so! :rofl:
 
Sv: Beach 2014

*kl*
Jag har varit på träff på xtra ikväll och fått lite "skäll" för att jag äter för lite på mina mellanmål, speciellt med tanke på hur mkt jag tränar. 1 dl kvarg/keso + bär eller tomat är alldeles för lite om jag ska få ihop 150-200 kcal :cool: Så jag får försöka tvinga i mig mer... Vågade inte säga att ett av dagens mellanmål bestod av två råa morötter :angel:

För övrigt så köpte jag en våg idag men den ska tillbaka till Jula. Den tyckte att min 2½ åriga dotter vägde 5,2 kg. Jag tror displayen är lite trasig :D
 
Sv: Beach 2014

10?

Kl
Gick inte jättebra att springa. Dels har jag börjat ha med unghunden och har svårt att hitta nåt flyt då, och dels är jag bara dålig på att springa. Nästa gång (helgen) får bli ensam.

Siktar på styrka, helst imorgon efter jobbet. Ser fram emot det, ryggen lär bli glad också!

Känner mig dock rätt duktig, inget socker idag och har även tackat nej till tårta på jobbet :D
 
Sv: Beach 2014

Knapplanar och hoppar in i traden!

Jag maste hitta inspiration att ta mig tilbaka till gymmet..L Nu har jag yogat pa kvallarna men annars har jag slarvat i tva veckor med gym & mat. SOMEONE TELL ME TO GO TO THE GYM :arghh:
 
Sv: Beach 2014

Jag är så in i helvete sliten. Fick tips om magnesium- och zinktillskott så ska testa det. Förhoppningsvis vaknar min kropp till.

Äter som en häst och figuren är awesome. Jag ökar på gymmet och mina löptider generellt sett bättre. Men ändå känns det som att kroppen går på autopilot och jag sover dåligt trots ständig trötthet.

Nu är jag också anmäld till Toughest den 12 oktober. :nailbiting:
 
Sv: Beach 2014

*knapp*

3 stora rör är lämnade till vårdcentralen nu. Så nu är den eviga väntan till på måndag. Ska försöka ta mig en sväng till gymmet. Men är så förbålt trött. Jag tror jag inte lyssnat på kroppen på ett tag och nu med det här så rasade fasaden. Har ändå sovit över 8 timmar inatt. Ska jobba kväll så jag gosar ner mig i soffan en stund till. Det är grymt skönt med VC nära, mindre än 5 minuter efter jag klev upp ur sängen så satt jag i väntrummet!
 
Sv: Beach 2014

Kl

Aj aj AJ!! :rofl: Har stora svårigheter att gå idag, blev rätt ledsen när bussen imorse hade såna där jättehöga trappsteg :arghh: :p

Får se om det blir nån motion idag ;)
 
Sv: Beach 2014

KL

Jag är så brutalt sugen på att träna! Hade ju två pass inbokade igår som verkade såååå roliga! (Som tur är hann jag åtminstone träna igår morse). Nu lär det ju dröja en evighet tills jag kan träna, känns det som. Åh vad less jag blir :(

Mvh Sprider mitt gnäll över halva internet för att jag känner mig ynklig
 
Sv: Beach 2014

Spännande med Toughest! Jag vill veta allt om hur det var sen!


kl
Jag fick i mig en omgång mat sen igår, och var ute och sprang strax över en kilometer. Dock i omvänd ordning, jag sprang medan maten värmdes i ugnen. Det kan ha varit ett av mina sämsta beslut hittills. Kändes bra medan jag var ute, tills jag hade ca 50 meter kvar. Men jag sprang ända fram till dörren. Sen kändes det som om jag skulle svimma. Hade ju både ätit och druckit på tok för lite, benen bara skakade och det kändes som om kroppen åkte bergochdalbana med kroppstemperaturen. Så det gör jag ju förhoppningsvis inte om igen. Det var svårt att ens få fram maten ur ugnen.

Det kändes dock skillnad på löpningen efter mitt gymmande, och jag kunde öka farten något och ändå hålla igång och springa hela rundan. Så det blev 7 min som kilometertid, istället för de ytterst långsamma 8-9 jag brukar ligga på för att orka springa konstant. Och då har jag ju ändå inte konditionstränat någonting sen början av augusti. Känns även som om jag hittat en lagom runda att springa (ca 1,3 km), mitt fokus kommer fortfarande ligga på gymmandet och jag får ju fortfarande inte ge mig ut och löpträna ordentligt egentligen - men då får jag löpbehovet stillat och kan inte hitta på någon anledning att pressa mig själv vidare när jag nått dörren.
 
Sv: Beach 2014

*KL*

I lördags blev jag och min man utsatta för en sen möhippa och svensexa! Vi gifte oss i smyg på midsommarafton så detta var väl straffet :p

Det blev en rolig med annorlunda dag! Men tydligen gillade inte förkylningen det så jag låg i feber på söndagen och orkade knappt göra något alls, inte ens rida! Måndag morgon vaknade jag med 39,7 i feber och var sängliggande hela dagen, hemma från jobbet även igår, är på jobbet idag och hoppas på att jag orkar jobba hela dagen. Känner mig hyffsat pigg men är snorig och hemsk, tur jag har eget kontor!

Får bli lugnt ett tag nu så jag verkligen blir frisk! Ska tävla med hästen på lördag så lite träning med honom måste jag få till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 461
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp