Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Ingen fara! Jag pluggar fortfarande på 25 %. ;) Jag jobbar som biolog, just nu med kraftverkspassage för ål. :)
 
Sv: Beach 2014

kl

Jag fick precis världens bästa motivation till att trimma till min kropp. Och ja, det handlar om en kille ;)
Så nu vill jag äta knäckebröd och springa fem timmar om dagen, samtidigt som jag läser aftonbladets senaste tips om platt mage och fast rumpa i telefonen. Men ni kan vara lugna, det ska jag inte. Borde gå åt en hel del kalorier bara av att ha svårt att sitta still i soffan :p

Funderar på om jag ska ut och springa för första gången sen innan sjukskrivningen i morgon. Bara nån kilometer eller två, för att känna hur det känns. Vore intressant att veta om styrketräningen gett någon effekt på löpningen. (Och så vore det en bra anledning att prova ett av de nya linnena jag fått in)
 
Sv: Beach 2014

kl

Jag fick precis världens bästa motivation till att trimma till min kropp. Och ja, det handlar om en kille ;)
Så nu vill jag äta knäckebröd och springa fem timmar om dagen, samtidigt som jag läser aftonbladets senaste tips om platt mage och fast rumpa i telefonen.

Hahaha :D Men ja, vet hur det känns :p

Bra dag idag, körde rygg och mage. Gjorde ökning på hantelrodd i både vikt och sets. Sen provade jag på en ny övning "Dumbbell side bend", ingen aning om vad det heter på svenska.
Sen blev det crosstrainer 15min uppvärmning och 15min avslut på högt motstånd, allt springande i skogen har gjort att jag vet att jag kan pressa mig mer utan att dö! Dock kändes det sådär isande i halsen men antar att det betyder att jag fick kämpa lite.
 
Sv: Beach 2014

KL

Måste bara säga att...

Min förmåga att springa en mil utan att pausa inte längre kan räknas som något som "uppstår en gång om året pga oanade krafter som förmodligen beror på överskott av adrenalin pga överdriven glädje eller ilska".

För de senaste månaderna har jag sprungit rätt långt några gånger.

Och idag sprang jag visst lite mer än en mil, med en 10km-tid på 1h & 8min. Bara så där. För att jag kände för det. Och för att jag KAN.

Och det var inte ens jobbigt.

Så nu ska jag dricka en proteindrink och gå och lägga mig och vara ganska nöjd över att jag är rätt så grym.
 
Sv: Beach 2014

Åh men samma här. Och jag må ha ett fint fönster - men att ha ett 3x4m stort fönster är inte kul på sommaren. Jag måste ha fönstret öppet dygnet runt och ändå är det vidrigt varmt. Och pga öppet fönster låter det ungefär som att alla miljoner dagisbarn som vrålar och leker på dagisgården som är precis utanför mitt fönster, egentligen vrålar och leker i mitt VARDAGSRUM :mad: (Därför har jag också ett stort urval av öronproppar hemma)

Mjae badar gör jag inte gärna, åtminstone inte i sjö eller hav. I sjön för att jag inte kan se botten och då känns det som att något lik ska flyta upp och fastna i min fot. Har badat i sjön en gång i år och då höll jag mig så nära ytan som möjligt (dvs kan aldrig ha fötterna rakt nedåt). På västkusten ser man ju oftast botten men där är det ju äckliga maneter :eek: - därför håller jag mig helst till bassäng om det ska badas! Och där är jag minsann en liten räka :D Skulle det däremot gälla livet eller så, så skulle jag inte dra mig för att hoppa i. Men att bada för nöjes skull - nej tack :p

Dock tror jag att jag skulle palla det om jag hade våtdräkt med fötter. Men det äger jag ingen :)
 
Sv: Beach 2014

Jag tycker du var duktig som kunde stoppa efter bara ett par ostbågar! Ibland går det fel men det viktigaste är att man inte ger upp helt då. Jag hade garanterat ätit upp hela påsen :o


Shit, vad jobbigt det är att ha låg träningsmotivation. Jag som brukar tycka att träningen är det roligaste jag vet måste verkligen pusha mig själv för att komma iväg till varje pass. Det blir inte bättre av att jag har tentaperiod och känner att jag borde plugga, samtidigt som jag vet att jag pluggar bättre om jag kommer iväg och rör lite på mig :( Hoppas verkligen att det släpper snart! Imorrn firar jag en hel godisfri vecka iallafall, alltid något :banana:
 
Sv: Beach 2014

Jag tänkte skaffa en sån här för att överleva (bokstavligt och bildligt) hösten i gummibåten. :D

kinetic-flytoverall-x81.jpg

Flytoverall is the shit! :love:
 
Sv: Beach 2014

Kl

Den slitna känslan i kroppen fortfarande kvar, plus halsont. Vilar ett gäng dagar nu, fram till helgen och super saturday... Men alltså, vad ska jag göra om dagarna när jag inte tränar? Hemma med mini idag, imorgon och fredag och har ingen aning om vad vi ska göra... Torsdag är han på förskolan så jag pluggar,då har jag inga problem, men de här dagarna? Vad gjorde jag med all tid innan jag började träna? :p
 
Sv: Beach 2014

*knapp*
Snart kastar jag ut vågfan ur huset! Hade som mål att hela tiden hålla mig under 70.0kg men det går åt helskotta trots att jag tycker att jag sköter mig helt okej. Men tydligen inte. Jag blir så leds :( Har ätit lite frukost och ska snart ta mig till gymmet. Jag fattar bara inte vad jag gör för fel :( Suck! Riktig dimp just nu. DEssutom ringde dom från blodcentralen igår och sa att jag har så lågt järnvärde att jag måste ta kontakt med VC. Lagom kul. Inget går som det ska just nu! Suck! Sista introdagen på jobbet med, sen är det dags att jobba påriktigt. Läskigt!

Ursäkta deppinlägg såhär på morgonen.
 
Sv: Beach 2014

För mig tar det ett par veckor (minst!) innan vägen börjar peka nedåt men då går det ofta i en rasande fart, sen står det still ett par veckor igen, kanske lite upp och sen dippar den igen. Men just den första tiden innan siffrorna börjar gå nedåt kan ta rackarns lång tid och vara ack så frustrerande. Nu behöver det ju inte vara så för dig men det kan ju vara en teori.

Kämpa på!
 
Sv: Beach 2014

Ditt låga blodvärde kanske har en koppling till vikten och hälsan i övrigt? Jag vet inte, men det kan ju ligga en infektion (?) eller så i botten.
 
Sv: Beach 2014

Knypplade? :D Nä jag vet inte, man åt väl skräp framför teven typ? I alla fall jag :angel:

Super saturday låter spännande, berätta mer! :D
 
Sv: Beach 2014

KL

är sjuuk :( :( :( Eller inte så sjuk att jag inte orkar göra något men såpass att det känns dumt att träna... Näsan bara rinner och huvudet är tyngre än vanligt. :( Hoppas på en snabb övergång!
 
Sv: Beach 2014

Usch, förstår känslan :( Men jag tror att du 1) ska kolla upp det där med järnvärdet och 2) försöka se det som en platå och bara fortsätta kämpa på (lättare sagt än gjort, jag vet...). Det kommer ge med sig till slut, du är så himla duktig och du har ju haft platåer förut under din viktresa. De ger med sig till slut även om det känns hopplöst.

Hepp och pepp! :bump:
 
Sv: Beach 2014

Det var JÄTTEKUL att träna med PT! :banana:

Jag fick ett program med basövningar som vi gick igenom tekniken på och kollade ungefär vilka vikter jag ska ligga på, precis vad jag ville ha ut av timmen. Fick mycket beröm för min teknik på både benböj och marklyft vilket jag nu är löjligt stolt över :D Hon sa att hon utan tvekan vågade låta mig göra de övningarna själv, tydligen är det inte alla man vågar göra det med... Tungt var det dock! 30 kg marklyft kändes rejält i baksida lår kan jag tala om!

Nu är jag supertaggad att fortsätta träna! Är dock väldigt skeptisk till att jag ska kunna gå imorgon :rofl:

Sen kom jag precis på att jag glömde fråga åt er, cili och Ninnurur! :( Kanske lättast om ni mailar?
 
Sv: Beach 2014

Attans då! Ja, cili får skicka ett mail. Men va kul att det funkade bra! Jag är riktigt sugen jag också.

För övrigt så tror jag faktiskt att jag har gått ner lite nu. Ingen aning om hur mkt (vi får inte väga oss på xtra förrän sista gången och jag har ingen egen våg) men det känns på kläderna :)
Bihålorna känns också lite bättre nu så jag ska ta en sväng till stallet nu och rida en tur innan regnet återkommer :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 461
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp