Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Bästa tankeknepet jag nånsin fått när det gäller att springa i nedförsbackar är att tänka att man är fyra år gammal och man störtar nerför en backe full med blommor och fjärilar på jakt efter sin bästa kompis som ligger precis före. Man bara kastar sig ut, solen skiner mot ansiktet, benen går som trumpinnar och man bara njuter av farten. :D

Det ska jag testa :D

Som det är nu bromsar jag mig nedåt och tänker avslappnat men det blir inte så.
 
Sv: Beach 2014

Gröna blad behöver du inte ha i? Min bas är kikärtor, kidneybönor sedan går det ju att ha i exakt vad man vill, typ linser, spenat, ärtor, oliver, feta, soltorkade tomater, majs, haloumi, morötter, kronärtskocka etc i all evighet.

Spinner vidare på detta! Såg en sallad på nyhetsmorgon (mitt kök) som såg jättemumsig ut! Här är receptet: http://www.recept.nu/tommy-myllymak...penatsallad-med-soltorkade-tomater-och-bacon/
Jag blir lätt låst när det kommer till sallad, kör på gamla säkra varianter, varesig det är tillbehör till maten eller om salladen står i centrum. På sommaren blir det mycket av samma vara; jag gör mycket hemmagjord potatissallad (krämig och örtig eller med vinegrett) samt sallad med vinegrett. Salladsblad, spenatblad, morot, tomat, gurka, lök... Gott eftersom det är färskt och från trädgården, men trist nu efter en lång sommar!

Så jag undrar; vad har ni i er sallad? Hur gör ni en matig sallad som mättar?
Och ytterligare en fråga; vad laga med säsongens råvaror som är hälsosamt och gott?
 
Sv: Beach 2014

*kl*

Ett par löparskor avsedda endast för inomhuslöpning införskaffades idag. :D

Saucony Fastwitch:

10185-1_1.jpg
 
Sv: Beach 2014

Snygga!! :)

Jag insåg igår att mina nya, fina, lila träningstights inte alls matchar med mina blå/röd/vita inneskor ;) Tur att uteskorna är vit/silver eftersom jag mest ska ha långbyxorna ute! :D
 
Sv: Beach 2014

Snygga, men ååh nu vill jag också shoppa nya skor!! :cautious:

4.65 km avverkade mellan 6 och 6.30 imorse i regn och blåst, lite lätt stolt över mig själv! :p

zasso: kul med PT timme, kommer säkert gå bra imorgon! :)
 
Sv: Beach 2014

Fina!

*kl typ här*
Och här är en till som vill shoppa nya skor :angel: jag behöver faktiskt ett par nya barfotaskor till gymmet, men just nu är jag jävligt pank. Sen jag förälskade mig i 2XU tights och inte vill träna i nåt annat, blev det väldigt dyrt med träningskläder.

Ska försöka hoppa in i tråden igen nu. Jag har blivit FET. Alltså jag skojar inte, har säkert gått upp 5 kg eller nåt. Vågar inte ens ställa mig på vågen. Från och med idag är det skärpning med träningen, från och med nästa vecka är det skärpning med maten. Var hos en sjukgymnast för ett par veckor sen och höll på att skämmas ihjäl när jag fick ta av mig kläderna och sen skulle göra massa saker och mina lår typ fastnade mot varandra :arghh: :rofl: :o :crazy: sen var det dessutom en jättevarm dag, och jag fixar ju inte värme och svettas floder så att jag dessutom var helt klibbig underlättade inte för mina lår.

Nu ska jag springa!
 
Sv: Beach 2014

Det ska jag testa :D

Som det är nu bromsar jag mig nedåt och tänker avslappnat men det blir inte så.

En annan sa, tänk att du åker segway - hela kroppen lutar framåt, inte bara överkroppen alltså... :D

*kl*

Jag höll min plan! 6 km löpning hem fr jobbet, i hällregn dessutom! *nöjd*
 
Sv: Beach 2014

KL

Jag har inte tränat sedan i fredags.

Och idag var jag på dåligt humör, så när jag då blev utsatt för en öppnad påse ostbågar kunde ju inte min karaktär hålla sig, så jag känslo-åt lite grann. Som tur var inte jättemycket, en fjärdedels påse max. Men det är ändå "tappad karaktär". Så jag är lite besviken på mig själv (och måste således förlänga sockerlöftet eftersom jag bröt det, så jag tänkte köra på till den 1 november och nu ska inget stoppa mig!!! :mad:)

Jag måste lägga all energi på att hitta en förbannad jävla (!!!) vetenskaplig artikel. Hinner jag klart innan midnatt ska jag träna. Annars ska all tid läggas på det vetenskapliga (mutter).
 
Sv: Beach 2014

Åh, ostbågar... *dreggel* Sambon och dottern äter lite chips nu, och jag blir sååååå sugen! Trots att jag inte ens gillar chips! :o En dag utan träning är verkligen en dag då jag vill äta mer, har ju som inget annat att göra... :cool:
 
Sv: Beach 2014

Lugn, ny dag imorgon och glöm det där!! Man kan inte vara perfekt alltid och som du själv sa- ingen katastrof och du stoppade i tid, se det som något bra istället!! Det där med att straffa sig själv för dålig karaktär leder aldrig till något gott....

Angående vetenskaplig artikel så om du har namnet så sök på google scholar- klart lättast att hitta den där om man har titeln!
 
Sv: Beach 2014

Lugn, ny dag imorgon och glöm det där!! Man kan inte vara perfekt alltid och som du själv sa- ingen katastrof och du stoppade i tid, se det som något bra istället!! Det där med att straffa sig själv för dålig karaktär leder aldrig till något gott....

What she said!

KL

Tänkte ge mig ut på en långpromenad men det får räcka med cyklandet fram och tillbaka till stan idag. Blev helt slut av det :o

Meeen jag och klasskompis ska gå och gyma på söndag hade vi tänkt! IKSU here I come!
 
Sv: Beach 2014

Vansinnigt fina! :D

Själv har jag fått nya pengar till skobidrag på jobbet, så det blir snart nya löpardojjor för mig med tror jag!
 
Sv: Beach 2014

Har inte tränat sen i torsdags. Wääh.
Och vikten går...uppåt. Nästan så jag börjat fundera på om jag är på smällen eller något, haha. Men nä, det är jag inte vad jag vet :p Har ju ätit under all kritik, så det är nog så enkelt. Pust.

Ridit ikväll i alla fall, så jo, det räknar jag som träning. Ganska jobbigt pass så jag känner mig lite mör ändå :)
 
Sv: Beach 2014

Snygga! Jag går och funderar på om jag också ska köpa nya skor. Eller, jag borde köpa nya skor snarast så jag kan testa att börja springa lite igen. Men den här månaden har jag mest lagt pengar på inredning, idag har jag köpt ett bord. :)

kl
Ikväll har jag gått en promenad på en timme. Kändes lite lagom och var inte jättesugen på att gå till gymmet. Är mycket nöjd med mitt val, det var väldigt fint att promenera längs vattnet i solnedgången.
 
Sv: Beach 2014

Det var INTE gott! Och så fastnar det bara massa ostbågsklegg på händerna och under naglarna :yuck:

Malanmjöl: Nja, jättefarligt var det väl inte. Rent mängdmässigt var det ju inte så illa. Det är mer känslan av att inte ha kontroll, och att låta magen sköta tänkandet, som jag inte tycker om. Jag vill äta för att det är gott eller för att det ger mig något (näringsmässigt), inte för att känslorna svallar. Men man ska väl ha sina återfall - och när man hanterar dem är det väl en framgång att göra det i tid och på ett bra sätt.

Nu har jag iaf hittat en artikel om sjuksköterskors utveckling i primärvården (använde Cinahl), så jag hoppas det duger i alla fall. Vi skulle liksom hitta "nånting", temat är stort, vilket gjorde att huvudet i stället låste sig. Så eftersom jag är klar innan midnatt så är det väl dags att träna nu antar jag :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 460
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp