Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Googlade och hittade en video, det ser ut som att det kan vara utmanande men jag tror också att man kan ta det i sin egen takt :)
 
Sv: Beach 2014

Ah okej, låter som en bra idé att avvakta då. :)

Nämen, får man snygga ben av spinning? *antecknar febrilt* :D Jag hoppas att de ska ha spinning på nya gymmet som öppnar i januari, då ska jag lätt gå på det!
 
Sv: Beach 2014

Ja alltså, jag började fnula på varför mina snygga definerade benmuskler försvunnit all världens väg, och insåg att det enda jag direkt ändrat på, utöver att jag ökat andelen styrketräning, är att jag slutat med spinning. Så nu är det nya tag! :D Det är kräkjobbigt men rätt skönt ändå på sätt och vis. :)

Hur känns det i ditt/dina ben nu förresten? :)
 
Sv: Beach 2014

Men då så :D Lite då och då är det faktiskt skönt att ta ut sig sådär ordentligt!

Joo, det känns bra tror jag! Svårt att säga. Innan tjejmilen så kändes det hur bra som helst, även under loppet. Idag kändes det litegrann, men det är så jäkla diffust liksom och gör inte ett dugg ont. Så jag vet inte riktigt vad man ska göra åt det? Använder i alla fall kompressionsstrumpor och är noga med att värma upp, varva ner och stretcha.
 
Sv: Beach 2014

Ja alltså, jag började fnula på varför mina snygga definerade benmuskler försvunnit all världens väg, och insåg att det enda jag direkt ändrat på, utöver att jag ökat andelen styrketräning, är att jag slutat med spinning. Så nu är det nya tag! :D Det är kräkjobbigt men rätt skönt ändå på sätt och vis. :)

Hur känns det i ditt/dina ben nu förresten? :)

Kan bara hålla med om att cykling ger bra benmuskler. Jag anar några snygga muskler på mina vader och jag tror att låren hade sett riktigt okej ut om det inte vore för all lös hud jag har.
 
Sv: Beach 2014

Hmm, jag sa visst att tjejmilen skulle vara mitt sista lopp för i år. Nu har det dykt upp ett till :angel: Om tre veckor, Uppsala studentlopp. Tänkte i så fall springa 5 km (man får välja mellan 5 och 10), skulle vara kul! Roligt att stödja såna här små lopp också, det är bara andra gången det arrangeras.

Men sen, SEN får det vara slut på lopp för i år :D
 
Sv: Beach 2014

Bra sprunget där! :)

*knapp*
Jag har anmält mig till Friskis Skivstångspass idag kl 17:30. Skitläskigt. Men det blir nog kul. Men är lite funderasm det där på vikter, hur mkt ska man ha? Jag är ju inte direkt otränad så bara stången känns lite för lätt skulle jag tro. Någon som kan tipsa? Tar iaf 20+stången i knäblöj på gymmet 8x3.
 
Sv: Beach 2014

Tack :)

Ooh vad kul, skivstångspasset är jätteroligt! Ta med lite olika vikter till där du ska stå, kan vara bra för när man använder fria vikter ibland under passet. Mot slutet i våras tror jag att jag hade 2x5 kg på varje sida på stången på de flesta övningar utom bicepscurl, lite lägre där. Men då hade jag kört hela våren också. Testa dig fram! Hellre för lätt än för tungt, säger jag. :)
 
Sv: Beach 2014

Fråga instruktören! På mina pass som är i samma stil brukar instruktören ge rekommendationer för nybörjare inför varje låt om någon frågat innan, beroende på vilken muskelgrupp som står på tur. :)
 
Sv: Beach 2014

kl

Fortsätter att spamma tråden :o:angel:

Min vecka har sett ut såhär:

Måndag: Gym 1 h 10 min, promenad 3,4 km.
Tisdag: Promenad 6,5 km.
Onsdag: Promenad 3,5 km.
Torsdag: Gym 1 h 5 min, promenad 3,4 km.
Fredag: Gym 50 min, promenad 3,4 km.
Lördag: Promenad 9,4 km.
Söndag: Löpning 3,5 km, promenad 1,3 km.

Nöjd! :) Framför allt med att det blev tre pass på gymmet. Bara ett pass löpning, men det var ett medvetet val att vila från det fram till idag.
 
Sv: Beach 2014

KL

Åh jag är så sinneeeeessjukt TRÖTT! Men jag har ett pass inbokat kl 16 på gymmet. Jag tänker inte avboka för gör jag det kommer jag aldrig iväg och tränar idag. Rygg + mage första halvtimmen och andra halvtimmen blir det funktionell styrka. Men hur ska jag piggna till fram tills dess!?? Tar tio minuter att gå dit. Powernap till 15.20 och hinka kaffe till 15.40?
 
Sv: Beach 2014

... Bara för det lade magen av :banghead:

Får avboka och se om jag kanske tar mig dit till kvällen. Tills dess ska jag sova en stund och sedan laga middag :grin:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 460
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp