Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

+ zass

Tack för era svar! :)
Det låter ju bra. Sen förstår ju jag också att det varierar från gym till gym, men det låter ju som ett bra koncept i alla fall. Ska våga mig dit och titta! :)
 
Sv: Beach 2014

Det är supergott, tänk att du äter den precis innan de ska in i ugnen minus ägget på. Alltså med kanel, smör och socker på + att di tar lite pärlsocker på, mums!!
 
Sv: Beach 2014

*kl*

Insåg idag att jag måste köpa ett till par löparskor. Cykelsäsongen lider mot sitt slut, löparsäsongen ska dras igång (tjuvstartade lite idag) och jag kommer springa både ute och inne. De löparskor jag redan äger har ju gått en del utomhus redan och således behövs ett par som endast används inomhus. Eller hur? :angel:
 
Sv: Beach 2014

Självklart! Du kan ju inte smutsa ner inomhus, och det är för jobbigt att städa skorna mellan varje gång. Dessutom behöver ju skorna ventileras ordentligt mellan användningarna. Allt talar för att du ska köpa!
 
Sv: Beach 2014

kl

God morgon beachtråden! Vad gör ni idag? :)

Jag ska ut och springa, känner mig glad! :D

20130915-090049.jpg
 
Sv: Beach 2014

God morgon!

Jag äter frukost, vilket innebär första matintaget på 20 timmar. Var så sjukt stressad igår att jag inte ens kunde få mig att bre en macka, både ork och aptit var bortblåsta.
Är egentligen inte ett dugg hungrig nu heller, men min deal med mig själv är ju att om jag inte äter så får jag inte träna. Så det är bara att tugga på.

Sen blir det jobb följt av gym.
Jag som trodde att jag misslyckades med träningsvärksmålet i förrgår har fått äta upp det ordentligt. Har känt av det både igår och idag i baksida lår och rumpa, det gör till och med ont att sitta ner :p
 
Sv: Beach 2014

God morgon!
Känner mig inte alls lika uppåt idag som igår, för idag har träningsvärken slagit till. :P Jag känner mig sjukt stel. Ändå är jag inbokad på ett pass i eftermiddag, jag undrar hur jag ska ta mig igenom det... Men längtar efter att passet ska vara över, för då har jag lovat mig själv ett långt, varmt bad med en bra bok och levande ljus. Så det ser jag fram emot.
Tänkte gå ut på en långsam promenad nu för att se om jag mjuknar lite med lite ökad blodcirkulation. Man kan ju alltid hoppas...

Hoppas ni får en fin dag!
 
Sv: Beach 2014

Sitter på bussen på väg till jobbet och funderar på om det är värt pengarna att laga min mobilskärm.

Har träningsvärk, red igår för första gången på ett år. Sjukt mysigt! Kul att kunna göra sånt med sambon också.

Motivationen är återigen hög för att både träna och gå ner i vikt. Insett att vikten smugit uppåt lite och det gäller att stoppa direkt, jag tänker INTE gå tillbaka till min gamla vikt!

Problemet är sötsuget och lunch. Det står helt still i min hjärna. Förslag på mat på jobbet som går att äta stående/lite i taget (har ingen ordentlig rast)? Nyttigt, inte massa bröd och socker. Har tillgång till kyl men inte micro.

Sprang i fredags, bara 1, 5 km men för att vara första gången på länge och efter förkylningen får det vara godkänt. Är sugen på att gymma ikväll, vi får se om det hinns med. Imorgon har jag bokat bodycombat för första gången, spännande :)
 
Sv: Beach 2014

Jag skulle säga sallad? :)

Åh, jag är lite sugen på att träna, men känner mig sliten i kroppen. Funderar på att hoppa träningen på dagen och bara jogga ikväll. Men jag vet inte, vore ju kul att träna också....
 
Sv: Beach 2014

kl
har verkligen åkt på en seeeg förkylning och hållit mig i stillhet länge... men tog mig ut igår och idag på härliga promenader i solen! Så funkade såklart inte gps:en nån av dagarna :( men jag vet på ett ungefär hur långt jag gick... fick gissa lite. Vill springa igen, men vill absolut inte riskera att dra ut på förkylningen, och promenaderna har absolut känts som tillräckligt... så jag får avvakta några mer dagar... duktiga ni andra är som kämpar på!
 
Sv: Beach 2014

Tack för era tips om gym hörrni! Bra att ha den här tråden att ventilera med när man är helt rookie på området. ;)

God morgon (förmiddag ;)) förresten. Mina planer för dagen är ett besök i stallet för att se om ponnyn slutat halta än, och därefter hockey. Hästen får väldigt gärna bli ridbar igen snart, jag har abstinens (samt att det kanske är sämsta möjliga utgångsläge att ta bort en häst samtidigt som den andra är halt... :meh:)
 
Sv: Beach 2014

Låter som en bra dag! Beroende på vad det är för pass tycker jag du ska gå, bästa sättet att bota träningsvärk är att träna mer ;)
 
Sv: Beach 2014

Kul att motivationen är på topp igen! :) Säger som Mammas, olika typer av sallader kanske? Går ju att variera i det oändliga :)
 
Sv: Beach 2014

Svårt! Sliten i kroppen är ju inte bra, då kanske det är läge att ta det lite lugnt. Vilken typ av träning var tanken annars? :)
 
Sv: Beach 2014

Idag sprang jag igen första gången sedan Tjejmilen förra lördagen. Planen var att bara sticka ut och jogga lite lätt i några kilometer. Av någon konstig anledning lyckas jag alltid vända de planerna till att springa ovanligt snabbt istället?! :p Haha!

Så istället blev det någon slags snabbdistans/långa intervaller. Sprang knappt 2,4 km snabbare än jag brukar, därefter några minuters paus med löpskolning. Sedan 1,1 km till, BRA mycket snabbare än jag brukar. Totalt 3,5 km på 21:12, enligt endo slog jag visst rekord på 3 km, 17:47 :D Blir ju dock lite fusk eftersom jag stannade klockan vid pausen, men men. Höll i alla fall bra tempo idag, men det svåra är att springa så snabbt längre sträcka. 3 km klarar jag att ösa på, men 5 är svårare.

1,3 km promenad hem efter det, välbehövligt.
 
Sv: Beach 2014

Det är ett pass som heter Soma Move som jag aldrig varit på innan. Så jag vill ju gå för att testa. Jag hoppas bara att det inte är alltför jobbigt.
Däremot kanske det inte blir någon bra bok idag, biblioteket var stängt. Är allt lite besviken, men jag kanske kan trösta mig med en bra tidning eller nån pocket. Får se vad som finns på affären när jag ska dit och handla.

Har precis gått en lugn och skön promenad. Jag gillar min nya stad, även om det är lite segt att vara här hela helgen.
 
Sv: Beach 2014

Jag hade tänkt köra styrketräning, benen. Men jag känner liksom av träningsvärken p åett sätt jag inte brukar och är liksom "seg", så jag tror att jag avvaktar.


Förresten! Jag haar insett att jag slarvat med spinningen och att mina ben inte alls är lika snygga och muskuläösa som de varit! :p Nu blir det spinning någon dag i veckan iallafall för mig. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 460
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp