Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Hörrni!

Jag känner att jag är i stort behov (:angel:) av fina, roliga träningskläder! Typ med annorlunda färger/mönster eller med peppande texter på. Var får man tag på såna, som helst inte kostar skjortan?
 
Sv: Beach 2014

Bästa tankeknepet jag nånsin fått när det gäller att springa i nedförsbackar är att tänka att man är fyra år gammal och man störtar nerför en backe full med blommor och fjärilar på jakt efter sin bästa kompis som ligger precis före. Man bara kastar sig ut, solen skiner mot ansiktet, benen går som trumpinnar och man bara njuter av farten. :D
Åh vad fantastiskt :D :D :D? Men sliter det inte mycket rusa på, snabbt, i backarna? Jag vill gärna minska stötarna och springa långsamt :p.

Själv var jag som vanligt ute igår! Det var faktiskt jättetrevligt, hittade en kille som jag nog var rätt dragen till och satt och snackade med honom på burger king tills de stängde. Klickade faktiskt lite med honom!!! Mer än jag gör med de flesta män!! Blir alltid väldigt nöjd när min personlighet funkar. Sen tog jag en "walking" hem och vaknade precis!

Alla mina förkylningssymtom börjar ge sig fullständigt så den här helgen får det bli beachambitioner igen. Först: ut till min medryttarhäst :love: :D!
 
Sv: Beach 2014

Det är lite det som är poängen; de hårda stötarna i nedförsbackarna får man när man lägger kroppstyngden bakom steget för att bromsa, istället för att låta tyngden ligga framför steget och låta gravitationen göra jobbet. När man blir bra på det kan man dessutom spara rätt bra med energi i nedförsbackarna.
 
Sv: Beach 2014

Bra tips, det ska jag försöka tänka på nästa gång jag är ute och går. Jag har en ovana att gå nedför med straka ben och låsta knän. Det blir som aj aj i nästan hela kroppen då.
 
Sv: Beach 2014

Ni som gymmar, vart gymmar ni och vad ligger priserna på ungefär?

Jag har aldrig gymmat, annat än någon enstaka idrottslektion i skolan, men dels så behöver jag nog någon form av nytt sätt att aktivera mig på, och dels verkar det så roligt när man läser vad ni skriver. Syrran ska lägga av med fotbollen i höst, och tänkte då börja gymma istället, men hon får en ganska väl tilltagen rabatt av sin skola till det (gymnasiet), så jag har noll koll på vart priserna ligger och vad som är att rekommendera?
 
Sv: Beach 2014

Jag gymmar på ortens pyttelilla gym. Men svettig blir man.

*knapp*
Igår blev det inte mer träning än en 2 timmars tur på hästryggen med en kompis. Och sen på 30års kalas och hade med mig eget fika, så ingen större fusk här inte! Känner mig riktigt nöjd med det. Har precis kommit hem från gymmet. Och kom på när jag satt igång plattan och haft i ost till omeletten att jag skulle ju göra 30dagars utamningen, så utmaningen och lagade omelett samtidigt. Gick jäkligt bra det där!
 
Sv: Beach 2014

Jag tränar påsatts, det kostar 550 i månaden. Det finnsju betydligt billigare alternativ, men jag skulle fundera på om du är sugen på att köra pass och spinning, då kostar det mer, vill du bara gymma finns det ju rätt billiga alternativ, men glöm inte att kolla hur utrustningen verkar (drygt om det är trasiga maskiner, mycket köer) och vilka öppettider de har. :)
 
Sv: Beach 2014

Jag har precis skaffat kort på ett nytt gym, Sunlight. Det är förläget på ett av Nyköpings större hotell. Jag betalar 420:-/månad och då är lokalerna stora och fräscha, maskinerna helt nya, dagarna är fyllda med pass av olika slag, det finns en 25m-bassäng på samma våning samt jacuzzi som man får utnyttja. På mitt gym kan man köpa dag-, kväll- eller heldagskort. Vet man alltså med sig att man bara gymmar på kvällen eller bara gymmar på dagen så blir det billigare, vill man ha heldag så blir det fullpris (vilket jag har). Vill man ha tillgång till PT och massage en dag i veckan utöver det jag skrivit ovan så ligger månadskostnaden på 1.400, lite väl saftigt för mig :p

Mitt tidigare gym betalade jag 250:- på autogiro. Då fanns det inte så många pass att välja på - och de passen fanns i en lokal två km längre bort. Gymmet var litet, TRÅNGT och dåligt luftkonditionerat. Dock fick man tillgång till hela badhuset också, men eftersom gymmet var beläget i badhusets källare så kan du ju gissa hur luftklimatet var :angel: (tropisk regnskog gone gym). Kassa öppettider hade de också, så jag hann typ aldrig vara där :mad:
 
Sv: Beach 2014

Jag (liksom cili, Ninnurur och Antenn) gymmar på fitness24seven. Öppet dygnet runt, jag tycker utrustningen håller bra kvalitet och det är ett trevligt gym helt enkelt. Jag betalar 169 kr/månad på autogiro men det är studentpris, ordinarie pris 199 kr. I januari kommer ett till f24/7-gym att öppnas i stan som dessutom ska ha pass, detta kommer ingå i månadskostnaden. Nu vet jag inte vilka pass och hur många det blir men det ska bli kul att se! :)
 
Sv: Beach 2014

5,3 km promenad blev det idag, underbart väder!!

20130914-180649.jpg


Nu ska jag strax ut igen, med sambon denna gången. Vi ska ut på fotorunda och se om man kan få några fina bilder i solnedgången :)
 
Sv: Beach 2014

OMG! Att kämpa mot naturen måste vara det jobbigaste man kan göra. :D Snacka om att träna hela kroppen!
Har idag; grävt en massa runt björkstubben och blottat rötterna. Lastat och lastat av släpet med vedkubbar. Släpat grenarna från björken till kanten av trädgården för förvaring. Grävt upp en pion med jordklump och allt. Men framförallt: lastat och lastat av 4 lass med jord/gräs/ljung/ris/rötter. O_o Två av dem lastade jag av själv, resten hjälpte pappa med.

Vi arbetade så hårt att först gick harven sönder, så pappa fick åka hem och svetsa ihop den. Då tog vi matpaus. Sen åkte vi tillbaka och efter ett tag fick vi punka på traktorn. :banghead: :p Nu är jag helt helt slut, och Max får stå för energipåfyllningen! Ingen i familjen orkar hålla i några mer redskap, ens för matlagning. :p
 
Sv: Beach 2014

KL

Idag kära beachisar har jag verkligen motionerat! Jag har tillsammans med mina gruppkompisar släpat en flotte genom hela campusdammen vid Umeå universitet, TVÅ gånger fram och tillbaka i full fart! När det var minst vatten var det typ till midjan, mest vatten bottnade vi inte ens :p Tror jag kommer ha fett med träningsvärk imorgon alltså!

(Det gjorde verkligen susen med min förkylning nummer 2 att bada i kallt vatten och bli helt nedkyld. Febern is back!)
 
Sv: Beach 2014

Härligt väder var ordet! :)

Vi har tillbringat hela eftermiddagen på stan med barnen. Totalt blev det ca 6,5 km cykling och 1,5 km promenad, varav 500 m av det var upp för slottsbacken. Barnen sprang dessutom massor av varv i den hinderbana som fanns på skroten. Smutsiga och trötta kom vi hem efter drygt 5 timmars hålligång :) Det blir tidig sänggång för mig ikväll tror jag allt ;)
 
Sv: Beach 2014

Vad vackert! Låter fantastikt skönt att gå i vackert väder:)

Själv håller jag på att baka kanelbullar och har ätit upp halva bullarna redan innan de åkt in i ugnen:D är man krasslig så får man äta dåligt och onyttigt:p
 
Sv: Beach 2014

Jag (liksom cili, Ninnurur och Antenn) gymmar på fitness24seven. Öppet dygnet runt, jag tycker utrustningen håller bra kvalitet och det är ett trevligt gym helt enkelt. Jag betalar 169 kr/månad på autogiro men det är studentpris, ordinarie pris 199 kr. I januari kommer ett till f24/7-gym att öppnas i stan som dessutom ska ha pass, detta kommer ingå i månadskostnaden. Nu vet jag inte vilka pass och hur många det blir men det ska bli kul att se! :)
Ah, ni tränar på 24seven! Finns där något att "klaga" på, eller vad man ska säga? Känns det okej att träna där även om man inte är asduktig? Hur är tjejgymmet?

Jag funderar på att börja på 24 här i min stad, men jag tycker att det är så jäkla jobbigt...! Jag har sådan gymskräck. Är så rädd att känna mig bortkommen. (Och jag vet att man kan få genomgång när man börjar etc. men det känns jobbigt ändå). :(
 
Sv: Beach 2014

Haha låter riktigt tungt! :D Har man jobbat så hårt är det okej med Max ;)

Wys, dum förkylning du har! Men släpa flotte låter ju onekligen som träning :D

Ninnurur, låter som en härlig dag :)

Emtherlia, ja det får man! Inte för att bulldeg låter så gott, men bullar gör det :p
 
Sv: Beach 2014

Bulldeg! :love: åh, nästan det bästa som finns ju! Det är lag på att äta kanterna ogräddade ;)

Men åh, jag vill också äta bulldeg! Blir inget sånt förrän i december tidigast, kan ju inte äta upp en hel deg och nu har jag ingen ugn som går att baka bullar i. Typiskt.


Lorden: Jag har inget att klaga på alls :) Man behöver verkligen inte vara duktig! Jag ser jätteofta personer som kommer in och ser förvirrade ut, eller som kör på lägsta vikterna - men dom är ju där för att träna, inte för att visa upp sig.
Tjejgymmet på vårt gym är komplett med fria vikter, konditionsdel (löpband+crosstrainer) och styrkemaskiner. Sen finns det ytterligare några varianter ute i vanliga delen av gymmet.
Gå in och kolla! Bara att säga till i infodisken att du är intresserad av att börja träna där och vill kika runt lite :)
 
Sv: Beach 2014

Ja precis! Jag har bara tränat där i 2 veckor, men jag har inte hittat något att klaga på än så länge. Jag är definitivt inte asduktig och det känns inte alls konstigt. Har sett många många olika typer av människor där och ingen tittar konstigt. Jag har mest hållit till i tjejgymmet eftersom jag vill hinna känna in mig litegrann. Där finns såklart inte allt, men ett par löpband och crosstrainers, kabelmaskin, ett antal maskiner, vanlig skivstång, smithmaskin (heter det väl? Sån där stången sitter fast), hantlar 1-10 kg, kettlebells, pilatesbollar, balansplattor, mattor, medicinbollar och stepbrädor.

Kort sagt är jag väldigt nöjd :) Planen är att våga mig ut i "stora gymmet" snart, men det är rätt tryggt inne i tjejgymmet :angel:
 
Sv: Beach 2014

Blev en till promenad för mig på dryga 4 km när sambon och jag gick ut och fotade. Dessvärre var vi osmarta och gick iväg för sent vilket gjorde att vi missade solnedgången :meh: Men det var mysigt ändå, var ute och knatade på en stubbåker och fotade gamla lador och varandra :D

Nu blir det middag bestående av lax och potatis (har äntligen fått sambon att prova att äta lax!!) och eventuellt några kakor till efterrätt. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 460
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp