Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Knapp

Önskar att jag kunde säga att jag knäckte milen idag, tyvärr knäckte milen mig!

Har ett milspår som jag försöker springa ett par ggr i månaden. Det är ett skidspår, backigt som f*n. Normalt springer jag en hyfsat platt mil på 54-56 minuter beroende på dagsform. Den här milen har inte gått under timmen än...
 
Sv: Beach 2014

Puh, vad jobbigt med sådana rundor. Himla bra att du tar dig och ut och tar dig runt! :)
Jag har extremt svårt med lite längre rundor på träning. Blir så uttråkad och trött...
 
Sv: Beach 2014

Min motivation till att ta det där himla spåret är halv Lidingö med mål LL nästa år. Känns spåret lätt så borde jag överleva LL (kompletterar med lite längre distanspass såklart).

På långpassen brukar jag försöka öka min kulturella och omvärldsanalyserande sida. Typ sommarpratrna är ett lämpligt sällskap :D
 
Sv: Beach 2014

Mm, sommarpratarna är super - men jag vill ha lite mer ös när jag springer :D
Grymt att du ska springa LL! Själv håller jag mig till Göteborgsvarvet. 3dje året i rad nästa år. :)
 
Sv: Beach 2014

Ah, förlåt. Det har jag missat. :(

Fy vilket tråkigt sätt när du kommer tillbaka! Hoppas att det löser sig, men jag förstår att det är jobbigt att bråka och dra in facket när man knappt orkar ta sig igenom vardagen.

Kan du inte söka hos en annan VC och be om psykologkontakt?

Det går ju inte hålla koll på alla :)

Jo, egentligen kan jag ju det, men just nu orkar jag inte ta tag i det. Ringa runt, boka ännu fler tider, vara nervös över att möta ännu en ny person, på en ny plats - jag tror att det skulle vara ännu värre.

Vill bara att det ska bli december så jag kan få min nya lägenhet, njuta av att ha dubbelt så stort utrymme att vistas på, sluta ha halvångest för att katterna inte har plats att springa ordentligt, få tillgång till en ordentlig spis så jag kan laga vettig mat. Då är det mest jobbet som står för stresspåslag sen, fast förhoppningsvis har ju mycket av det löst sig tills dess.
 
Sv: Beach 2014

Springer jag intervaller eller snabbdistans är det naturellt eller musik med ös i. På "tråk"passen fungerar sommarpratarna alldeles utmärkt som sällskap för mig.

Tänkte försöka mig på en klassiker efter att jag kört halvklassikern :D

Göteborgsvarvet är ju också grymt. Jag är lite sugen på det också faktiskt.
 
Sv: Beach 2014

Jag är för otålig för tråkpass, haha. Springer för fort och dör efter 3 km. Sådär bra :p

Och jaa, anmäl dig till Göteborgsvarvet! Så himla kul och bra lopp! :D (och ganska snart fullt tror jag)
 
Sv: Beach 2014

Strongt jobbat! :D

Kl

Har träningsvärk i typ hela kroppen. Borde jag chilla med styrketräningen någon dag då eller? Hela ryggen/runt om utom magen och benen lite och axlarna, känns inte som att jag kan köra direkt något utan att stressa de muskler som värker? Eller är det ingen fara? Tänkte att de kanske behöver vila för att byggas upp igen?

Jogga ska jag göra hursomhelst. :)

Era planer för dagen? :)
 
Sv: Beach 2014

Eftersom du körde Bodypump igår och fick med rätt många muskelgrupper skulle jag nog satsa på att vila från styrketräningen idag :) En promenad eller lite simning kanske funkar?

Min plan är lite oklar, det beror på hur länge vi sitter kvar i skolan. Tenta om en vecka och skolan får gå i första hand. Men benen och rumpan gör ont efter onsdagens benpass och ryggen och armarna fick sitt igår, så det känns helt okej. Finns det tid över blir det nog en snabb löprunda :) Och inget godis ikväll på filmkvällen :nailbiting:
 
Sv: Beach 2014

Det kan nog vara bra att vila från styrketräningen idag eftersom hela kroppen fick sitt igår. Springa en runda låter bra! :)

Min plan är att köra axlar, bröst och triceps på gymmet idag, sen stallet och en promenad med pålle. Hemmagjorda hamburgare ikväll :d
 
Sv: Beach 2014

Kl*
Köpte mig ett par nya promenadskor igår.Ett par Salming för 499 kr som innan legat på 999 kr.Dem invigdes igår med en rätt lugn promenad på 7km med en vän.
Idag åker vi till sambons föräldrar för att sen åka till norra Finland imorgon morgon.
Visst borde väl endomondo fungera där med?
Kan nämligen tänka mig att det blir en del promenader för mig eftersom jag inte kan finska.
 
Sv: Beach 2014

Backar är icke att underskatta! Våga släppa på utför (luta dig framåt, landa på framfot) vilket kan kompensera att det går långsammare uppför. :) Och backar behövs inför halva lidingö. Du får med den där kuperade delen på 16-20 km om man springer hela. Det är då "lidingöloppet börjar" som vår löpcoach sa. (Aj och hej mjölksyra...)

*kl*
Jag har vandrat 1,3 mil två dagar på raken nu.
Vi har årligen en hajk med eleverna där vi vandrar på sörmlandsleden.

Nu är jag på jobbet och försöka mota iväg förkylningskänningar så jag kan, om jag är pigg i em, springa ett lugnt långpass. Behövs inför Lidingöloppet och Nike kör event denna vecka :)
 
Sv: Beach 2014

kl

kom precis hem efter drygt 5 km (enligt endomondo iaf) springning. Så. Himla. Härligt! Tror jag kan vara beroende av att springa. :D

Igår blev det ben på gymmet med Ninnurur och zassoo. :D Men imorgon och söndag ska jag på kurs i stockholm med en förening jag är med i så då blir det nog inga specifika träningsaktiviteter..
 
Sv: Beach 2014

*kl*
Dagens motion hittills: 1 km vagnspromenad till biblioteket för sångstund. Ska gå hem snart också. Och ikväll är det föräldrafest på dagis. :D tror inte jag ska göra nåt mer idag :)
 
Sv: Beach 2014

Hej alla fina beachisar!

Får börja med att säga att jag inte läst ikapp och kommer nog inte göra det heller för jag har missat såååå mycket :o

Just nu går det lite dåligt för mitt lag, middag igår och frukost idag blev sammanlagt 3900 kcal... ligger i hjärtesorg framför Star Trek och skedar Nutella, typ hehe. Men det är ju en tillfällig svacka liksom, min mage mår inte särskilt bra av det dock :yuck:

Har ju sagt i ett halvår att jag ska bulka upp i höst, så jag antar att det är dags att börja ;) lite (mycket!) scary men tanken på 10 chins och sånt är ju lockande :)

Ska försöka hänga med i tråden bättre! I promise! :D
 
Sv: Beach 2014

Backar är icke att underskatta! Våga släppa på utför (luta dig framåt, landa på framfot) vilket kan kompensera att det går långsammare uppför. :) Och backar behövs inför halva lidingö. Du får med den där kuperade delen på 16-20 km om man springer hela. Det är då "lidingöloppet börjar" som vår löpcoach sa. (Aj och hej mjölksyra...)

Jag kör hällandning även neråt, detta med framfotslandning måste testas! Tack för tipset :D

Du är lite mer hardcore som kör hela. Håller tummarna att du hinner få in de planerade sista passen.
 
Sv: Beach 2014

KL

Haha, dagens "träning" avklarad. Varit ute och sprungit i full mundering/uniform(förutom väst). SÅ jävla jobbigt, haha.
Fina övningar vi har här i skolan :p
 
Sv: Beach 2014

Jag är hemma vid torpet och tränar helkropp! :D roar mig med att släpa bort grenar från en björk pappa fällt åt mig. Allt ska väck så han kan harva där i helgen. Träningsvärk utlovas! :D
 
Sv: Beach 2014

KL

Jag har bytt gym nu :bump: :bump:

Bra öppettider (06-24) mot förra som var öppet typ 8-20. De har bassäng, jättefina lokaler där maskinerna blev utbytta för en månad sedan. Öppet och gott om plats, ljust och fräscht! MYCKET pass av alla möjliga sorter - dans, vatten, cykel, styrka, kondition, yoga etc. Ett stort rum enbart till fria vikter. Ett rum med styrkemaskiner där man står i alla - och alltså inte behöver ställa in några inställningar, utan det är bara att lägga på vikt och köra. Boxningssäckar, bubbelbad... Allt! + Tillgång till kiropraktor och sjukgymnast till rabatterade priser. Dessutom är de JÄTTETREVLIGA och det verkar vara en ganska familjär stämning och en stor chans att lära känna nytt folk. Och såklart - en salig blandning av tränande, allt från unga till gamla och folk som vill träna kondition till folk som vill bygga muskler.

Första träningspasset blir ikväll, längtar! :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 460
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp