Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Ska jag vara ärlig måste jag tacka min tandställning för att jag blivit av med småätandet en gång för alla. ALLT fastnar i tandställningen. Och jag är lat av naturen. Och eftersom jag inte orkar pilla matrester i en timme för att jag småätit i några minuter - så småäter jag helt enkelt inte :idea: Och det har gjort att jag 1. blivit av med behovet att alltid ha något att tugga på och 2. lättare blivit av med sockerberoendet.


Just det där att alltid ha något att tugga på är en akilleshäl för mig. Är det inte godis dricker jag kaffe, lightläsk eller något annat. Smaskar nötter och tuggar tuggummi som att det inte finns någon morgondag :banghead: Ska verkligen försöka tänka på det också under den här perioden. Kanske borde testa din variant med tandställningen! ;)
Annars äter jag frukost, lunch och middag, något mellanmål ibland osv. Räknar inte, loggar inte och mäter inte. Jag tror jag har hittat "mina" portioner och mitt sätt att äta, och det gör att jag håller mig "duktig" och bibehåller en "god karaktär". Med tanke på att jag haft en hel del problematik med maten under hela mitt liv så känns det skönt att ha kommit till den här nivån. Men man får kämpa ett tag innan det fastnar!


Jag har också slutat logga min mat, och det är vad som funkar för mig också. Min kropp är nog ganska "självreglerande" och vill ligga kvar på samma vikt, så när jag loggade maten blev jag inte smalare utan fick bara mer ångest. Alla fungerar ju på olika sätt men jag tror att det kan vara bra att testa lite olika sätt att äta för att hitta vad man trivs med.

Lite som att välja ett par skor - det är jobbigt att gå in ett par nya skor, men när man väl gått in dem så är de skorna de skönaste man äger. Men väljer man fel par skor så händer det att man fortsätter få skav även efter att man gått in dom :)
Väldigt klokt skrivet måste jag säga!
Ska jag vara ärlig måste jag tacka min tandställning för att jag blivit av med småätandet en gång för alla. ALLT fastnar i tandställningen. Och jag är lat av naturen. Och eftersom jag inte orkar pilla matrester i en timme för att jag småätit i några minuter - så småäter jag helt enkelt inte :idea: Och det har gjort att jag 1. blivit av med behovet att alltid ha något att tugga på och 2. lättare blivit av med sockerberoendet.


Just det där att alltid ha något att tugga på är en akilleshäl för mig. Är det inte godis dricker jag kaffe, lightläsk eller något annat. Smaskar nötter och tuggar tuggummi som att det inte finns någon morgondag :banghead: Ska verkligen försöka tänka på det också under den här perioden. Kanske borde testa din variant med tandställningen! ;)
Annars äter jag frukost, lunch och middag, något mellanmål ibland osv. Räknar inte, loggar inte och mäter inte. Jag tror jag har hittat "mina" portioner och mitt sätt att äta, och det gör att jag håller mig "duktig" och bibehåller en "god karaktär". Med tanke på att jag haft en hel del problematik med maten under hela mitt liv så känns det skönt att ha kommit till den här nivån. Men man får kämpa ett tag innan det fastnar!


Jag har också slutat logga min mat, och det är vad som funkar för mig också. Min kropp är nog ganska "självreglerande" och vill ligga kvar på samma vikt, så när jag loggade maten blev jag inte smalare utan fick bara mer ångest. Alla fungerar ju på olika sätt men jag tror att det kan vara bra att testa lite olika sätt att äta för att hitta vad man trivs med.

Lite som att välja ett par skor - det är jobbigt att gå in ett par nya skor, men när man väl gått in dem så är de skorna de skönaste man äger. Men väljer man fel par skor så händer det att man fortsätter få skav även efter att man gått in dom :)
Väldigt klokt skrivet måste jag säga!

Llaika, jag märker stor skillnad i sötsug när jag äter ordentligt. Överäter jag (dvs för stora portioner) blir jag sötsugen, samma sak om jag hoppar över måltider.

Just det där med stora portioner är nog en av anledningarna till mitt sötsug. Jag har helt enkelt inte kopplat hur jag kan bli sötsugen när jag redan är jättemätt? Då är det nästan lättare att vara lite småhungrig, för då vill jag bara ha mat. Det är iallafall skönt att läsa att andra fungerar likadant, då blir det lättare att förstå sig själv.

För övrigt är du och LV, och Ninnurur (och fler om det är fler som undviker socker helt) asduktiga. Själv äter jag godis varje dag. :o Borde börja, ser ut som att jag lagt på mig under sommaren, när jag kollar i speglarna. Vet inte riktigt hur jag ska hitta motivationen dock.
Motivationen för mig är hur fräsch jag vet att jag kommer känna mig. Jag tycker verkligen om godis och därför har det blivit varje dag nu en period, men samtidigt vet jag att jag ångrar mig efteråt, varje gång. När jag haft perioder med godisuppehåll eller begränsat sockret till en dag/vecka så har jag mått så mycket bättre både fysiskt och psykiskt. Dessutom har jag upplevt den här bakiskänslan som socker faktiskt kan ge, och då blir jag lite avskräckt att jag nu kan äta så mycket större mängder och inte känna någonting.
 
Sv: Beach 2014

Kl

Angående sötsug: vanligtvis funkar det sådär för mig också, att om jag äter regelbundet så får jag mindre sötsug. Men igår var det helt sjukt, jag hade liksom gjort allt rätt. Frukost 06:30, mellis 09:00, lunch 12:00, mellis 15:30. Bra, mättande mål allihop. ÄNDÅ är jag sugen på precis allt när jag kom hem :(

Vältningen imorse var inte så rolig heller så nu blir det skärpning. Bra frukost har intagits och snart blir det gym. Har inte tränat på två dagar så jag hoppas att jag får lite motivation tillbaka nu! :)
 
Sv: Beach 2014

Det kostar snordyrt. Tror det är 600:- in ingångsavgift och sen nåt på 800:- i månaden + mat/shakes. Jag är med i en gratis testgrupp och betalar "bara" för deras frysta färdigrätter. 987:- + moms för 20 portioner :cool:
 
Sv: Beach 2014

Ben :d bara för jag är avis! Ska köra en Voltarenkur på knäet nu. Tror slemsäcken blivit lite aggro igen...

Lite seg i kroppen idag men överlag piggare än tidigare i veckan. Känns som om jag faktiskt får energi av motionen nu. :) tror jag är trött pga inte helt skön säng så jag sover inte så bra, allt är nytt men samtidigt rätt lugnt tempo. Hade det varit mer action på jobbet hade jag nog fått mer energi av det! Ska bli så roligt att åka hem i helgen och pyssla med torpet! :D och gå vovvepromenad!
 
Sv: Beach 2014

Ett pass på gymmet med Antenn och Ninnurur avklarat :D

Idag stod det rygg, biceps och mage på schemat. Vågade mig på att använda skivstången för flera övningar, och körde överlag inte så mycket maskiner. Känns bra att kunna och våga köra utan dem.
Jag är ganska säker på att det blir träningsvärk av det här, men just nu känner jag mig bara sådär härligt mör i hela kroppen :love:
 
Sv: Beach 2014

Latast i Småland.
Enda träningen denna veckan var måndagens hopplektion som inte var mycket att hänga i granen, samt en liten promenad i tisdags. Inte så nöjd med det, nej... Ikväll blir det i alla fall Body Combat och det är nog ungefär allt jag hinner med resten av veckan. :(

Imorn har jag skola 8-17, vilken kommer vara väldigt krävande. Sen middag med en vän på kvällen. Lördag och söndag blir det heldagar med jobb och dessutom fest på lördagkvällen. Gud vad jag längtar till nästa vecka. Då ska jag vara en hel del ledig...
 
Sv: Beach 2014

Men vad pratar alla om Bodypump såklart med bra musik och färdigt program med någon som säger åt en vad man ska göra! :D
 
Sv: Beach 2014

*KL*

Jag och min kontorsgranne på jobbet ska ha en inte så allvarligt men motiverande stegräknar tävling :P Vi börjar på måndag!

Hoppas för övrigt på att våga ta en kort löprunda snart trots min dumma hals, kanske under helgen? Annars får jag nöja mig med ridning+annan träning av och ikring hästarna och promenader :)
 
Sv: Beach 2014

Tack för sällskapet, jag är fortfarande helt slut :D

*kl*
Jag körde igenom hela kroppen idag på gymmet, med tillägg av lite nya övningar på balansbräda. Sen skulle jag rida men hann inte riktigt utan det fick bli longering, vilket mina ben uppskattade ;)

För övrigt kan man träna armar på en lekplats också. Sätt dig vid ena änden av en klassisk gungbräda och stoppa ett barn av lämplig storlek på andra änden av densamma. Sen ger du barnet fart genom att ta tag i änden av gungbrädan och dra ner. Det blir måååånga reps ;) :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 460
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp