Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Har för övrigt beställt ankel/handledsvikter (2kg på varje) från gymgrossisten som jag hoppas få inom några dagar, ska bli spännande att prova det! :bump:
 
Sv: Beach 2014

Ja, jag ska också tänka på det till när mitt sötsug dyker upp. Jag upptäckte det nämligen i samband med dagens måltid :p

LLaika: Jovars, men daglig redovisning om hur det går? För mig har det gått bra hittills i alla fall. Jag har en påse finsk lakrits som jag köpte igår, åt några bitar och sedan lade undan. Är inte alls sugen på dem så jag kan ju lika gärna slänga dem :) I övrigt har jag idag ätit kyckling, rivna morötter, två bananer och druckit sockerfri redbull :p
 
Sv: Beach 2014

Jag har snart tagit mig igenom åttonde dagen utan socker nu, och då väljer jag också bort alla vita kolhydrater så det är en rejäl avgiftning nu. Vissa dagar är det pest, men oftast går det bra :)

*kl*
Kvällens träning blev stavgång. Tack och lov fick vi "släppas" ibland så att jag fick knata på, de andras tempo var ju löjligt! :o Fick gå intervaller upp för backe också, ett nyttigt tips som jag ska ta till mig till mina egna äventyr :) Men det var typ allt. Kommer inte få väga oss förrän sista tillfället. Har jag inte gått ner nåt då så lägger jag mig nog ner och gråter...

Dagens "vill ha" är för övrigt smörgåstårta... *längtar*
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

Åh, smörgåstårta! Vad gott! Har kollat på Halv åtta hos mig nu och trots att jag är mätt så är jag dösugen på en stor köttbit med pepparsås nu :p :d
Segt med promenaden, men det kan väl också vara gött att lägga sin träning och kost i andras händer sådär. Bara göra vad de säger till dig och sen utvärdera! Spännande och säkert givande i fråga om självkännedom. :)
 
Sv: Beach 2014

Jag fick ta bort min första, efter åtta år, för fem år sen, och det kom väldigt plötsligt. Han blev sjuk på eftermiddagen och innan kvällen var han borta. Sen dess har jag undrat om det hade varit bättre att veta innan, just för att det blev en sån enorm chock för mig och det tog evigheter att bearbeta, men nu känner jag att NEJ, det är inte bättre att veta innan. Det här att gå och vänta och veta att det kommer allt närmare, det är det absolut värsta. Jag var uppe hos hästarna för någon timme sen och grinade som en gris hela tiden, bara av att se henne. Grannarna kom in för att titta på kattungarna, de måste ju trott att jag var sinnessjuk som släppte in dem helt söndergråten.

Men tack till både dig och Chili. Er omtanke värmer.

(Lite beach-aktigt har jag ändå gjort. Har hittat en plank-utmaning på 30 dagar, som jag började köra i söndags. Än har jag inte gett upp, alltid något.)
 
Sv: Beach 2014

LLaika: Jovars, men daglig redovisning om hur det går? För mig har det gått bra hittills i alla fall. Jag har en påse finsk lakrits som jag köpte igår, åt några bitar och sedan lade undan. Är inte alls sugen på dem så jag kan ju lika gärna slänga dem :) I övrigt har jag idag ätit kyckling, rivna morötter, två bananer och druckit sockerfri redbull :p

Absolut! Slog vad med min roomie idag också, den som bryter får en extra städvecka :D Jag har också klarat mig idag faktiskt, har haft en riktigt bra matdag! Första dagen på länge som jag får till det med regelbundna och lagom stora måltider. Kan det ha något samband med att jag inte blivit sötsugen tro? O_o

Kiwifrukt: Ibland räcker inte orden till men jag tänker på dig och sänder en tanke till dig.
 
Sv: Beach 2014

Förmodligen är det så! Har upptäckt att om jag slarvar med maten under dagen så vill jag tugga på allt sen på kvällen och är extremt sugen på alla olika sorters sockerrika produkter :p
 
Sv: Beach 2014

Det är bra att du är medveten om det, det är bara att fortsätta ifrågasätta dig själv när de tankarna kommer, samt att träna på att tänka positivt om dig själv (typ ändra fokus, fokusera på hur stark/smidig etc du är istället för hur du ser ut). Det tar tid men det går ska du se. :)

Llaika, jag märker stor skillnad i sötsug när jag äter ordentligt. Överäter jag (dvs för stora portioner) blir jag sötsugen, samma sak om jag hoppar över måltider.

För övrigt är du och LV, och Ninnurur (och fler om det är fler som undviker socker helt) asduktiga. Själv äter jag godis varje dag. :o Borde börja, ser ut som att jag lagt på mig under sommaren, när jag kollar i speglarna. Vet inte riktigt hur jag ska hitta motivationen dock.

Har kört första passet för veckan, bodycombat följt av ett grispass, nej jag menar gritpass. ;) Aaaasjobbigt, spyfärdig under passet, helt slut och just nu är jag helt slut i kroppen och det känns bara aaaasbra! :D Gud, vad sugen jag är på att köra igång ordentligt nu.

Super Saturday är nästa helg om någon ändrat sig och vill haka på - bor ni utanför sthlm har jag ett gästrum jag kan låna ut. :angel: :D
 
Sv: Beach 2014

Super Saturday är nästa helg om någon ändrat sig och vill haka på - bor ni utanför sthlm har jag ett gästrum jag kan låna ut. :angel: :D

Jag kan gå i god för att sängen är klart sovbar! :D

Kl

Jag har inte sprungit idag. Känner mig trots allt inte riktigt frisk; igår var det ju snuva men den har släppt hjälpligt idag. Däremot känner jag mig liksom seg i hela kroppen och har haft dubbelslag på hjärtat emellanåt under hela dagen vilket är sjukt obehagligt. Så jag har inte vågat anstränga det av den anledningen. Jag har ju liksom inte bråttom någonstans, så jag tar det piano tills det känns bättre. Det kan lika gärna vara att jag reagerar på väderomslag som sjukdom som lurar, men det känns onödigt att chansa.
 
Sv: Beach 2014

Ska jag vara ärlig måste jag tacka min tandställning för att jag blivit av med småätandet en gång för alla. ALLT fastnar i tandställningen. Och jag är lat av naturen. Och eftersom jag inte orkar pilla matrester i en timme för att jag småätit i några minuter - så småäter jag helt enkelt inte :idea: Och det har gjort att jag 1. blivit av med behovet att alltid ha något att tugga på och 2. lättare blivit av med sockerberoendet.

Jag har (fram till nu då, iom utmaningen) ätit lite naturgodis någon gång i veckan. Där har även naturgodisar med yoghurt eller belgisk choklad funnits, och eftersom det är skapligt sockerrikt så är det slut med det. Annars äter jag frukost, lunch och middag, något mellanmål ibland osv. Räknar inte, loggar inte och mäter inte. Jag tror jag har hittat "mina" portioner och mitt sätt att äta, och det gör att jag håller mig "duktig" och bibehåller en "god karaktär". Med tanke på att jag haft en hel del problematik med maten under hela mitt liv så känns det skönt att ha kommit till den här nivån. Men man får kämpa ett tag innan det fastnar! Jag tror att du Mammas skulle klara det utmärkt, med tanke på att du är så himla duktig med träningen. Lyckas du bara vänja kroppen vid det nya sättet att äta och verkligen får in det i huvudet, så är det lättare att bibehålla det och "vara duktig"!

Jag kanske ska tillägga att jag äter inte bröd, ris, potatis, pasta etc, dvs de klassiska kolhydraterna. Ibland slinker det ned lite grand, men väldigt små mängder - så fort jag får i mig större mängder mår jag riktigt dåligt och det har vid det här laget satt sig på hjärnan, vilket gör att det är lätt att undvika det. När jag fortfarande åt sådant så var jag också oftare sugen på sötsaker :)

Så jag tror att det gäller att hitta sin hälsosamma grej. Man behöver inte haka upp sig och följa dieter slaviskt, utan man behöver hitta det som passar en själv. Lite som att välja ett par skor - det är jobbigt att gå in ett par nya skor, men när man väl gått in dem så är de skorna de skönaste man äger. Men väljer man fel par skor så händer det att man fortsätter få skav även efter att man gått in dom :)

(Oj vad långt det där blev)
 
Sv: Beach 2014

Tja, jo kanske. Grejen med träningen är ju att jag inte är "duktig" när jag tränar mycket - det är roligt och skönt och jag längtar dit, så det är inte jobbigt att träna så mycket som jag gör. Maten är värre... å andra sidan har jag gjort det förut, dvs lagt om kosten, så det borde inte vara några problem att göra det igen, bara jag, som du säger, kommer in i det. Då körde jag mindre portioner, mindre småätande och tappade 20 kg på ett halvår. Tränade 2-3 gånger i veckan. Så jag kan ju, motivationen som tryter. Hmm, men jag måste ju göra något. Tack för ditt inlägg, det fick mig att tänka lite. :)
 
Sv: Beach 2014

KL

Efter en dekadent nollning med en del alkohol (fast rätt lugn ändå!) och dåligt matintag kommer nu uppryckningen nästa vecka! Då ska nämligen jag och en kursare gå och kolla på palatset IKSU (sorry Tassen, blir inget med stadsgymmet ;)) och köra ett pass tillsammans!

Nu måste jag igång helt enkelt, både kroppen och psyket håller på att stadigt förfalla. No more.

Så jäkla laddad!
 
Sv: Beach 2014

Åh har de ålidhemsracet kvar :D? och det där momentet när man ska göra en klädllängd i ålidhems centrum? och jollebyggandet :)? Du får hälsa från mig (okej via den udda internetvägen) om du träffar på någon som gått ända från början och nu är på termin sju!!! Sofia heter jag

41191_1525714218168_2097707_n.jpg
så jävla äckligt vatten alltså. haha f ö jag och min bästa vän (som jag bor ihop med) på bilden!!!
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

Vad kostar Xtravaganza?

Ok jag har säkert gått 5 km idag sammanlagt men varit desto mer onyttig.
Fast jag har bestämt idag att jag måste börja med shapeup och träna igen.Även om jag så bara hinner ta en halvtimmas promenad någon dag.
Har en del vikt som jag verkligen måste gå ner och som jag otrivs med.
Jag har dock lite svårt att hålla mig borta från godsaker.
 
Sv: Beach 2014

Åh jag vill också gå på nollning! :D Menmen, bara ett år till så!

kl

blev 4,5 km springning i maklig takt. Så himla skönt. Var ganska stressad över lite plugg jag hade missat att jag skulle lämna in idag och att jag hade två föreläsningar jag skulle förbereda mig inför nu på kvällen men släppte allt och sprang en sväng ändå. Och sen var jag bara positiv och pepp på livet igen, som vanligt. :D

Imorgon blir det gymmet med zassoo och Ninnurur :D

(känner förresten inte alls att jag överanvänder :D i alla mina inlägg... :D )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 460
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp