Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Vet du, det behöver inte alls betyda att du var smalare då - från att man är 16 till 21 så växer man fortfarande, typ höfter och kroppen i sig. Det kan alltså vara saker du inte kan påverka öht, utan helt normal utveckling. :)

Ja, det är ju förmodligen så. Första gången jag la märke till mina höfter & mage som jag nu har så mycket komplex för var dock mitt under en 3 månaders vistelse i New York, så jag har liksom bara bestämt mig för att det är fett som uppkom i samband med den amerikanska livsstilen och inga naturliga kurvor allllllls. Vet inte vilket som är sant egentligen, men jag tror att det liksom var där som mina negativa kroppstankar uppkom ;)

Haha, gulle! :D Jag velade mellan kamomill och lakrits idag, kamomill vann. Ska bli så gött att åka hem i helgen, då ska jag hämta min förkylningshonung! Det förgyller tekoppen. :d Och förhoppningsvis hålls förkylningar borta.

Förkylningshonung? Vad är detta? Låter fabulous! :)
 
Sv: Beach 2014

Men usch vad tråkigt med gammelpållan! :( Samma problem som sist(då var det fång va? Eller hur var det nu?) eller är det helt enkelt åldern som kommit ikapp? :(
 
Sv: Beach 2014

+ LLaika

Jag hittade till budokampsport.se, där det var lätt att kunna läsa och jämföra mellan en massa olika kampsporter :bump: Finns så mycket!

En vän tränar Aikido och tycker att jag ska följa med där :p Jag själv tränade junior- Jiu Jiutsu när jag var liten. Men efter att ha läst om de olika sporterna är jag nog mest lockad av Muay Thai (eller thaiboxning som det också heter). Aikido vet jag ju att det finns här i Nyköping, så det gäller väl att söka upp och se om thaiboxning finns det. För gör det inte det är det ju bara att ge upp den tanken :D

LLaika, jag är på en sockerfri månad! :bump:
 
Sv: Beach 2014

Haha! Jag gick på gravidyoga och gillade det skarpt. Har dessutom en bekant som driver en yogastudio här i stan. Kanske ska ta och signa upp mig där ;)
 
Sv: Beach 2014

Det är åldern som har kommit ikapp nu. Hon har varit still going strong hela tiden fram till nu, men nu klappar hon ihop och låter de andra ta över (unghästen har däremot tagit på sig rollen som hennes privata bodyguard och slåss med näbbar och klor för att hålla grabbarna borta). Så jäkla tråkigt, när vi flyttade i våras så sattes hon igång igen "på riktigt" och var hur pigg och fräsch som helst. När vi släppte ihop dem i lördags började hon halta (utan synbar anledning egentligen, hon var inte ens med i själva fajten), och då bestämde jag mig.

Visst, hon hade säkert kunnat hänga med ett tag till, men det känns inte rätt. Efter sista fångattacken har hon tappat en del vikt (mest muskler) och det syns verkligen att hon är gammal nu. Hon har gett mig så mycket och då är jag skyldig henne ett schysst slut. Men det är ju min lilla bebis som jag har haft sen jag var tretton, och jag kan inte riktigt tänka mig ett liv utan henne. Som tur var har jag världens bästa stallägare som har ringt och ordnat med precis allt, jag bara gråter så fort jag pratar om det, så det hade varit omöjligt för mig att göra det själv. Men det kommer nog ta tid innan jag är människa igen efter det här.
 
Sv: Beach 2014

Usch vad tråkigt :( Men, du resonerar klokt och bra tycker jag. Och som du säger, hon är värd ett värdigt slut efter alla år ni haft tillsammans.
Stor kram till dig! Förstår att det är jättejobbigt :(
 
Sv: Beach 2014

Tack fina du! Som tur är har jag bra människor runt mig nu, som jag inte har haft förut, och stallägaren har varit outstanding, samt att förhållandena för den hästen jag har kvar ser helt annorlunda ut nu jämfört med om vi hade varit kvar i det förra stallet, så just det känns ju faktiskt ganska bra. Jag försöker fokusera på henne, men det är ganska svårt. På ett sätt vill jag bara att det ska vara över, på ett annat att det aldrig ska bli slutet på veckan. Det är nu man frågar sig varför man håller på... :(
 
Sv: Beach 2014

Haha, själv har jag inte sprungit och åt djungelvrål till lunch. :p

Mineur, jag tycker att du, nästa gång du får chansen, ska spana in ett gäng 16-åringar och jämföra med typ dig själv och dina vänner. Då kommer du att se att det är fullt normalt att kroppen växer, och att väldigt få har en kroppsbyggnad som en sextonåring när de är över 20. Och det handlar ju inte bara om höfter och så heller, utan hela kroppen. :)

Chili, det är gott med te. :) Speciellt såhär på höstkanten, när det börjar kännas i luften. :)
 
Sv: Beach 2014

Inte "förmodligen", det är så. Du kan inte jämföra ett barns kropp med en vuxen kvinnas. Tänkte på det idag när jag var på gymmet och såg några tjejer som antagligen var 16-17 år; de hade nog samma omkrets runt höfterna som jag har runt ena låret. Bara gener kan göra att man fortsätter se ut så även i vuxen ålder och det är det få som gör.
 
Sv: Beach 2014

+ Mammas: Ni är kloka ni! Jag inser väl egentligen också att det är så det är, men det andra tänket sitter så djupt i mig att jag har lätt för att låta det ta över. Men det blir ju väldigt mycket lättare att tänka rationellt nu när det är en massa andra kloka människor (känn er träffade) som säger till mig att så här är det! Varenda liten mening hjälper mig på vägen att tänka rätt, så jag tackar så mycket för era ord!

Och appropå te & hösten så är jag så jäkla redo för hösten nu! Det var varit en alldeles underbar, mestadels solig höstdag här idag och när jag var ute och gick i morse var luften underbart krispig och allt doftade sådär fuktigt och mysigt. I love it! :banana:
 
Sv: Beach 2014

Usch, jag lider så med dig! Jag var själv tvungen att ta bort min gamle pålle för drygt ett halvår sedan, men allt hände väldigt snabbt och dessutom när jag inte var i Sverige. Det var alltså min mamma som fick ta den värsta smällen av att komma ut till stallet och se att han inte mådde bra, fatta beslutet, ringa veterinär etc. och han avlivades samma eftermiddag vilket verkligen var det bästa möjliga för alla inblandade. Han fick ett fint, snabbt och värdigt slut och käkade bananer (favortigodiset) i hagen in i det sista. På ett sätt är jag väldigt glad att jag fick veta det först efter att det hade hänt, för jag kan bara tänka mig hur hemskt det måste vara att som du veta vad som komma skall flera dagar i förväg. Men du verkar ändå vara bra på att tänka lite positivt i allt det hemska, och jag tror och hoppas att du kommer att fixa det här galant. Styrkekramar i massor kommer här!
 
Sv: Beach 2014

+ LLaika

Jag hittade till budokampsport.se, där det var lätt att kunna läsa och jämföra mellan en massa olika kampsporter :bump: Finns så mycket!

En vän tränar Aikido och tycker att jag ska följa med där :p Jag själv tränade junior- Jiu Jiutsu när jag var liten. Men efter att ha läst om de olika sporterna är jag nog mest lockad av Muay Thai (eller thaiboxning som det också heter). Aikido vet jag ju att det finns här i Nyköping, så det gäller väl att söka upp och se om thaiboxning finns det. För gör det inte det är det ju bara att ge upp den tanken :D

LLaika, jag är på en sockerfri månad! :bump:

Tack för tipset, ska absolut kolla in hemsidan! Har sett reklam för nybörjar.-Aikido här i Linkan också så det är ju värt att undersöka.

Gött att man får lite sällskap på det här med att skippa sockret, det behövs verkligen. Det är ju så jäkla jobbigt att gå runt och vara sötsugen hela tiden, men samtidigt är det så tungt att stå emot ibland. Hoppas det värsta ger sig inom ett par dagar :p
 
Sv: Beach 2014

Ja gör det! Tyckte den var jättebra! Däremot verkar utbudet för kampsporter i Nyköping inte vara särskilt stor.. Verkar mest finnas Aikido, MMA, Wushu och Shootfighting. Så vad jag har läst är väl kanske det sistnämnda mest intressant för min del... :p

Hur ska vi dokumentera det? :D
 
Sv: Beach 2014

Jag hittade förkylningshonung på ett kafé, de sålde olika sorter från Lönneberga gård. De verkar dock inte sälja på nätet men efter en googling så hittade jag flertalet som kallar det förkylningshonung. Min innehåller eukalyptus, menthol och propolis. :) De jag hittade på nätet innehåller inte propolis och det är nog den ingrediens som är mest "värd" tror jag. :)

Sen om detta funkar, det vet jag inte. Men det känns ju som om det motverkar förkylning bättre än vanlig honung, vilket jag ändå äter massor av när jag är krasslig (i te, eller med sked :angel: ).

Kiwifrukt: Sådana beslut är oerhört jobbiga, lider med dig :(
 
Sv: Beach 2014

Varit ute och gått! Yay and hurray! 3,9 km men appen kom inte igång direkt och förra gången var det 4 km så vi säger väl 4 km idag också. ;) 43 minuter tog det hela och jag hade kunnat fortsätta utan problem. Dessutom missade jag ösregnet, det duggade bara och när jag kom hem öppnade sig himlen. :up:

Nu ska jag äta godis och färsk mango!
 
Sv: Beach 2014

Det låter jättespännande! Får hoppas att jag snubblar över ett ställe som säljer produkter från Lönneberga gård någon gång under hösten då. Jag älskar honung! :D
 
Sv: Beach 2014

Det fanns som sagt andra märken på nätet som också säljer sån honung, kanske finns nån mer som har propolis som man kan beställa? Kan tillägga att det var ungefär jättegott med honung som smakar menthol :d Köpte även lime/kanel och whisky, den med kanel är huuur gottig som helst. Den med whiskysmak har jag inte testat än.
 
Sv: Beach 2014

kl

Känner mig så dålig. Har konstant sug efter att äta saker. Det går jättebra hela dagen och jag sköter mig perfekt, sen när jag kommer hem så bara GAAAAAHHHHHH MÅSTE HA NÅGOT ATT TUGGA PÅ O_o Helt sjukt, det kom bara sådär den här veckan... (nej jag ska inte ha mens :p)

Så ja, idag innan middagen har jag alltså klämt i mig fem kakor och fyra ostrullar. Bara för att.

:banghead:
 
Sv: Beach 2014

Riv morötter att sitta och tugga på!

Jag valde att ha rivna morötter som tillbehör till matlådorna jag gjort för veckan. Jag tuggar fortfarande på dagens matlåda :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 460
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp