Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

För övrigt kan man träna armar på en lekplats också. Sätt dig vid ena änden av en klassisk gungbräda och stoppa ett barn av lämplig storlek på andra änden av densamma. Sen ger du barnet fart genom att ta tag i änden av gungbrädan och dra ner. Det blir måååånga reps ;) :D

Låter som upplagt för en ny succébok: Vardagsträning för föräldrar
Seså, börja skriv ;)
 
Sv: Beach 2014

+ alla andra

Det blev bodypump, var inte så motiverad till att köra själv när det kom till kritan. :p Men tack för input! :D
 
Sv: Beach 2014

Ja alltså, passet började 12 så när det första svaret kom hade jag redan bestämt mig. :p

Sedan spelade det in att jag är springsugen, och sist kunde jag knappt gå på flera dagar. :p
 
Sv: Beach 2014

Duktigt att du tränade! (du är ju iofs alltid duktig och tränar:))

Kl
Jag har precis ätit pannkakor med jordgubbar och grädde, mums! Sen blev det tårta och bakelse på jobbet idag igen:p nyttiga jag;)

Promenad på det?:)
 
Sv: Beach 2014

Hoppas att jag kan ta mig ut på en springrunda sedan - lyckades dra ner duschdraperistången i huvudet när jag badade, så vet inte om jag vågar om det gör ont fortfarande senare ikväll... Skillad, ehh? ;)

Äh, jordgubbar - frukt - nyttigt, visst? ;)

Du är alltid duktig och promenerar, klart du gör det idag med! :)
 
Sv: Beach 2014

Vilka skills du har! Jag vill oxå lyckas dra ner stången nån gång! :p

Åh jag som ville se ett avsnitt av True blood ist för att gå, men lika bra jag ger mig iväg innan jag hinner skaffa en dejt med soffan:D
 
Sv: Beach 2014

Åh! True Blood! :love:

Jag kan identifiera mig med hela grejen med soffan. Sitter parkerad i min, trött, ensam och lite grinig med världens huvudvärk som gör att jag inte kan förmå mig att gå ut. Borde nog inte springa idag ändå, men jag kunde gott gått (:D) en runda, egentligen.
 
Sv: Beach 2014

Latast i Småland.
Enda träningen denna veckan var måndagens hopplektion som inte var mycket att hänga i granen, samt en liten promenad i tisdags. Inte så nöjd med det, nej... Ikväll blir det i alla fall Body Combat och det är nog ungefär allt jag hinner med resten av veckan. :(

Imorn har jag skola 8-17, vilken kommer vara väldigt krävande. Sen middag med en vän på kvällen. Lördag och söndag blir det heldagar med jobb och dessutom fest på lördagkvällen. Gud vad jag längtar till nästa vecka. Då ska jag vara en hel del ledig...
Jobbigt med en sån vecka, men det tar du igen, du är ju grym! Hur gick hopplektionen? :)
 
Sv: Beach 2014

Eller hur, jag är så jäääkla bra!! ;)

Meh, hänga i soffan hinner du senare, ut en sväng med dig nu! :D
 
Sv: Beach 2014

Eh, varför skickar den det meddelande jag skrev från telefonen för tre timmar sedan och sedan såg inte var skickat och därmed skrev och skickade igen? :confused:
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

kl

Jag har hamnat i en rejäl jäkla svacka. Eller hål, kanske det borde kallas till och med.
Bihåleinflammationen är nästan borta, men känns av lite till och från. Inte ont i halsen längre. Det är dom bra sakerna.

Sen kommer dom dåliga: jag känner mig så sjukt stressad att jag liksom inte orkar stressa längre utan bara tappat all ork. Jag orkar knappt gå upp ur sängen, jag orkar inte klä på mig på morgonen, jag orkar inte tänka på jobbet, jag orkar knappt duscha, jag orkar inte laga mat, jag orkar inte sätta igång en film, jag orkar inte prata i telefon med mina vänner (så jag svarar nästan aldrig när det ringer) o.s.v.
Imorgon ska jag till kuratorn (fick ju ingen psykolog), och det enda jag känner inför det är: jag orkar inte. Jag orkar inte ta mig in till stan, hitta en parkering i tid (det brukar vara svårt), skynda in i receptionen och anmäla att jag är där, vänta på att hon ska dyka upp för sent och sen försöka koncentrera mig på att att lyssna och ändå inte komma ihåg vad vi pratat om när jag går därifrån. Jag orkar inte.
När jag väl tagit mig igenom det så ska jag skynda mig som attan till jobbet i en annan ände av stan, gå in där och låtsas vara på bra humör och vara trevlig mot alla människor jag möter. Och sen fokusera i flera timmar i sträck. När jag egentligen bara vill lägga mig på golvet och stänga av helt och hållet.

Ligger fortfarande på alldeles för låg puls för att vara jag. Har lägre kroppstemperatur än normalt. Minnet fungerar fortfarande inte som det borde, hjärnan hänger inte med och liksom snubblar på sina egna tankar mest hela tiden. Vet inte hur många gånger jag fått stanna upp och tänka "vad var det jag höll på att skriva?" under tiden jag skriver det här inlägget, för att sen bli tvungen att ta bort den meningen jag påbörjat eftersom jag helt enkelt inte kunnat komma på vad jag hade tänkt fortsätta den med.
 
Sv: Beach 2014

Usch. Det här hjälper dig kanske inte men jag vet precis hur det är.

Har du sökt till vårdcentralen? Varför fick du ingen psykolog?

Det låter som om du verkligen behöver hjälp att ta dig upp. Det låter inte som en svacka utan som klassiska tecken på utbrändhet/depression i mina öron (ögon?). Försök ta dig iväg imorgon och se om inte kuratorn kanske kan hjälpa dig att få komma till psykolog eller VC om du inte varit där.

Var rädd om dig! KRAM!
 
Sv: Beach 2014

Har varit sjukskriven för utbrändhet i tre veckor. Kom tillbaka förra veckan och fick direkt slängt i ansiktet att jag inte kommer få den anställning jag blivit lovad eftersom det tydligen blir jobbigt att lägga schemat runt mig (det är två områden jag inte kan köra...). Så nu kommer det bli en jäkla karusell med facket, när jag egentligen bara ville försöka jobba lite lugnt.

Var hos både företagsläkare (bra sådan) och hos läkare på VC (mindre bra sådan), bad om psykologkontakt på VC - men fick kuratorn istället "för hon är nästan som en psykolog!".
 
Sv: Beach 2014

Ah, förlåt. Det har jag missat. :(

Fy vilket tråkigt sätt när du kommer tillbaka! Hoppas att det löser sig, men jag förstår att det är jobbigt att bråka och dra in facket när man knappt orkar ta sig igenom vardagen.

Kan du inte söka hos en annan VC och be om psykologkontakt?
 
Sv: Beach 2014

kl

Back on track igen! Efter tillfällig urspårning. Fast jag vet ju egentligen att jag är för hård mot mig själv.

Men men. Har sugit i mig inspiration genom att hitta en hel massa motiverande instagramkonton att följa. Hade ett himla härligt träningspass och har dessutom skött maten perfekt idag. :) Vet dock med mig att morgondagens middag inte kommer bli den bästa, men det är helt okej eftersom det är planerat.

Laddar nu inför morgondagens arm-pass på gymmet :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 460
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp