Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Backar är icke att underskatta! Våga släppa på utför (luta dig framåt, landa på framfot) vilket kan kompensera att det går långsammare uppför. :)

Bästa tankeknepet jag nånsin fått när det gäller att springa i nedförsbackar är att tänka att man är fyra år gammal och man störtar nerför en backe full med blommor och fjärilar på jakt efter sin bästa kompis som ligger precis före. Man bara kastar sig ut, solen skiner mot ansiktet, benen går som trumpinnar och man bara njuter av farten. :D
 
Sv: Beach 2014

Nej, inte sjuk! Det är förbjudet, vet du väl ;)

kl

50 minuter gym idag, nöjd :) Nu blir det fredagsmys :D
 
Sv: Beach 2014

Jag vägrar bli sjuk så jag har fortfarande bara lite känningar :D

*kl*
Mina småpromenader idag blev totalt 3,29 km iaf. Festen börjar kl 19 och jag är snorhungrig redan nu... :( Ska städa lite kvickt och sen ta en dusch, hoppas att det går att distrahera hungern med annat.
 
Sv: Beach 2014

knapp.

Det här är med lätthet det värsta jag varit med om i mitt liv. Så mycket som jag har grinat de här dagarna har jag inte gjort i hela mitt liv, sammanlagt, tror jag.

Men en positiv sak är att hovslagaren var här idag och tittade på unghästen, och har förhoppningsvis lokaliserat hennes hälta, så hon borde bli bra nu. Imorgon hoppas jag att jag vaknar som en annan människa.
 
Sv: Beach 2014

Jag har hittat världens bäst cykel på gymmet! Man kan sitta som om man sitter i en soffa, titta på TV - och cykla samtidigt!!! :D
 
Sv: Beach 2014

Kul att du har hittat ett bra gym med roliga maskiner!

KL
Jag har också blivit med gym. Skaffade kort igår och tog ett lugnt pass för mage och rygg. Har inte tränat på ett tag och var lite sjuk förra helgen, så ville ta ta det lite lugnt. Idag var jag på "Funktionell träning", styrkepass som var riktigt kul. Satt en stund i bastun efteråt, fredagsmys kallas det! Ska gå på combat imorgon, äntligen! I helgen blir det nog också ett långt och varmt bad i badkaret med lite tända ljus...

I övrigt så mår jag riktigt bra, trivs jättebra på nya jobbet och så sjukt stolt över mig själv i många olika situationer. Jag har nog kanske blivit vuxen eller nåt, och framförallt har jag hittat mig själv, och "vuxit i mig själv"... En aning flummigt kanske, men en riktigt go känsla. Ha en underbar helg allihop!
 
Sv: Beach 2014

Perfekt! Kul med nytt gym :D ett tips är att ta med en bok och läsa på crosstrainer/cykeln (på löpbandet tycker jag det blir lite mycket att hålla reda på :p)

Kiwifrukt: Massor av kramar till dig! Kan inte ens föreställa mig, hade nog också gråtit mig trasig :( du verkar hantera det bra ändå tycker jag!

Tycker det verkar som att många har motionerat duktigt idag! :) vardagsmotion liksom, promenera, bära saker osv. Sånt är super viktigt för hälsan!

Körde ett sent gympass :)!
5 min crosstrainer (2km) + 5 min rodd (1km) + 60 min styrka + 20 min crosstrainer (7km)
(Min dag+gårkväll var katastrofal ur kostsynpunkt mår jätte dåligt nu...)
 
Sv: Beach 2014

kl

Jag bara måste dela med mig av en sak jag hörde på vårdcentralen när jag var där.
En kille, ca 10 år, har gjort något besök hos läkaren med sin mamma. När dom kommer ut till väntrummet igen får killen syn på en BMI-tabell på en anslagstavla och ska genast kolla upp sig själv. Mamman svarar då att den inte är gjord för så unga personer, varpå killen istället vill kolla var mamman hamnar. Så hon berättar snällt, och tyst, sin längd och vikt för killen. Killen följer detta i tabellen och urbrister "mamma! du är fet!! du måste banta!! haha det här ska jag berätta för *namn*".
Det var rejält svårt att hålla sig för skratt, speciellt som mamman inte alls var fet i ordets rätta bemärkelse - hon kan inte varit allt för många kilo från ideal-BMI.


Körde 1 h 20 min på gymmet idag också. Trodde att det skulle vara lugnt och skönt vid kl 20 en lördagskväll, och det var det - till 20:30 ungefär, då började det komma in fler och fler.
Provade för övrigt Lindahls jordgubbskvarg idag (säljs billigt i stor förpackning på city gross). Den var helt fantastiskt god! Smakade som jordgubbsyoghurt! Blev jättesugen på att köpa hem vaniljvarianten också nu.
 
Sv: Beach 2014

Det var nog fredagkväll idag (igår nu). ;) låter riktigt gött med gymmet och kvargen! Många här som gymmar nu, avis!

Jag blev för övrigt helt slut efter att ha rensat trädgården på allt sly! Imorn är det på't igen med kratta och grep! Tur det inte är trädgårdsbestyr i vinter för jag vill gärna orka gymma då ;)
 
Sv: Beach 2014

Det var nog fredagkväll idag (igår nu). ;) låter riktigt gött med gymmet och kvargen! Många här som gymmar nu, avis!

Jag blev för övrigt helt slut efter att ha rensat trädgården på allt sly! Imorn är det på't igen med kratta och grep! Tur det inte är trädgårdsbestyr i vinter för jag vill gärna orka gymma då ;)

Haha ja, det har du alldeles rätt i. Var lite trött när jag skrev det där :D

Tss, i vinter ska du skotta!!
 
Sv: Beach 2014

Kl

Träningsvärken i bröst och axlar idag alltså, wihoo! :D Men idag blir det bara promenad, ska bli skönt att komma ut och gå lite. :)
 
Sv: Beach 2014

Ridningen var rena döden, så jäkla jobbigt. Mina ben skakade ordentligt under hela ridningen och jag kände att jag är lite halvsjuk eftersom jag blev så trött:/

Idag känns det lite bättre men huvudvärken finns där fortfarande...
 
Sv: Beach 2014

kl

Alltså jag hinner ju verkligen inte med den här tråden! :mad: Jag vet inte om jag ska träna eller inte idag, har haft lite små-känningar i halsen, men känner mig inte sjuk "på riktigt". Men vill ju inte bli sjuk på riktigt heller, så hrm... vet inte hur jag ska göra. :cautious:
 
Sv: Beach 2014

*kl*
07:30 var jag framme i stallet. Mockade och red en tur. Nu är jag hemma för att duscha och sen åka ner på stan och gå på olika evenemang under kulturnatten :) Har man barn så är det inte så nattliga evenemang som är aktuellt ;)
 
Sv: Beach 2014

Jobbigt! :/ Ta det lugnt idag du! En lugn promenad bara kanske :)

villagegirl, det är lite samma för mig. Seg i huvudet och till och från lite svid i halsen men inte ont. Jag kör på aktiv vila dvs promenader :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 460
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp