Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

kl

Midnattsgympass genomfört. Man måste ju utnyttja de generösa öppettiderna.
Var, inte helt oväntat, alldeles ensam inne i tjejgymmet. Fanns väl fyra-fem killar ute i allmänna delen, och dom höll sig vid sina fria vikter så jag kunde botanisera fritt bland resten :D
 
Sv: Beach 2014

Låter bra om det är någonting man lätt kan få bukt med :) Och grattis till löneförhöjningen! :D

Mammas, haha bra där ;)
 
Sv: Beach 2014

Jag skulle nästan vilja gå dit mitt i natten någon gång, bara för att jag kan :D:rofl: Men det lär inte hända ;)

Blir alldeles orolig för dig när du skriver om ditt mattänk :(:( Det där är inte sunt någonstans och det vet du. Du är smart cili, du vet att du måste äta för att din kropp ska kunna fungera. Speciellt med tanke på dina blodtrycksfall så måste du äta regelbundet! Det kommer inte hålla i längden, försök mota olle i grind innan det har gått för långt.

Kram!
 
Sv: Beach 2014

Lite ont i halsen på morgonen men det är på väg bort nu. Igår kände jag mig alldeles seg i hela kroppen, känns som sjukdom på gång tyvärr. Blir inget gym idag i alla fall, om jag känner mig bra under dagen kanske jag tränar hemma senare. Har ballat ur lite med maten och dessutom är magen lite ur spel så jag är sjukt svullen :( Känner mig alldeles uppblåst och tung, liksom. Så nu måste det bli skärpning med maten, har börjat småäta igen vilket jag trodde att jag hade jobbat bort. På't igen bara... ;)
 
Sv: Beach 2014

Krya på dig, hoppas det inte blir värre!!

Jag tog mig upp på box kl 6.30 :D Så snabb frukost nu innan jag ska vara i skolan kl 9-15 och njuta av att inte behöva tänka på träning resten av dagen! :p

cili: Försök komma ur innan det går för långt, eller sök hjälp innan det går för långt! *peppkram*
 
Sv: Beach 2014

Men vad roligt med lönen, grattis. :D Och zinkbrist lät ju inte så illa som du säger, hoppas det är nåt du kommer till rätta med. :)

zassoo: Hoppas det inte bryter ut nåt allvarligt. Småätandet kirrar du. Såklart!

Jag känner mig ständigt svullen. :p Just nu har jag ju faktiskt varit rätt duktig med motionen i tre veckor, men det märks absolut inte. :p Knäna surar som fan, är riktigt ömt på utsidan från leden och upp mot låret på utsidan, men mest precis vid muskelfästet. Känner dock lite I don't care, har börjat smörja med Voltaren och tänker promenera mina 4 km idag ändå.

Det vore nog lite mer osmart att börja köra benböj annan benträning, men just nu velar jag mellan om det ska vilas bort eller tränas bort. Promenad ska inte vara nåt problem, men jag kan ju inte för alltid stå och stampa på ruta noll. Jag vill ju kunna träna benen men jag känner mig lite lost och vet inte var jag ska börja. Tror smärtan nu kommer från helgen, då jag lyfte mycket med grep upp på släp. Man får ju knäa lite och det var väl för mycket... Borde ju snarare ha haft problem med armar/rygg, men inte ens träningsvärk har jag fått. :meh:
 
Sv: Beach 2014

Jag försöker dra ner kalorier i massor på jättedåliga sätt. Som att hoppa över måltider. Jag VET ju att det är fel, ändå kan jag inte låta bli. När jag jobbar ute i butik går jag och maniskt läser kcal-innehåll på massa produkter, för att kalkylera i huvudet vad jag kan äta och inte. Det blir så när jag blir stressad över allt annat i livet, som om maten är det enda jag kan ta kontroll över.

Ska jobba på 6-7 olika ställen under mina timmar, flänga runt massor. Finns ingenstans där jag kan gå ifrån, eftersom jag ska bevaka dörrar.

Nu blir jag lite orolig för dig :( Vad är det som gör att du inte kan äta kalorierna? Är det rädslan för att bli tjock eller är det någon annan rädsla?

Om du ska jobba under längre tid och inte kan äta, som i det här fallet 6 timmar så kan du äta dubbelt innan passet, dvs sätta samman huvudmålet och mellanmålet så blir du hungrig lagom när du slutat och kan äta då. Jag brukar göra så om jag vet att jag inte ska äta på minst 4-5 timmar. (utom inför mina löppass)
 
Sv: Beach 2014

Jag vet ärligt talat inte varför jag gör så. Jag är inte tjock, och jag äter vanligtvis inte på ett sätt som gör att jag ökar i vikt heller. Har varit stabil på samma vikt i flera år trots att jag ätit relativt dåligt (dåligt som i onyttigt) under längre perioder. Visst skulle jag kunna tappa några kg fett utan att det skulle göra något, men det stör heller inte att dom är där.
Det blir som en fix idé. När jag inte kan styra andra saker i mitt liv så vill jag ta kontroll över någonting, och då är det maten som är enklast. Det i kombination med att min aptit och ork att laga mat försvinner fullkomligt när stressen ökar. På ett sjukt sätt är det nästan skönt när stressen går så långt att jag får svårt för huvudräkning, för då blir det svårare att räkna kalorier och då gör jag det inte på samma sätt.
 
Sv: Beach 2014

Känner igen mig rätt mycket i det du säger. Det låter som du behöver hjälp med någon sorts stresshantering? Jag hanterar stressen genom att varva upp och köra sönder mig psykiskt. Då blir jag som ett kolli och gråter i ett par dagar, sen är det över och allt är bra tills verkligheten kommer ikapp. Alternativt är att jag stänger av helt och bara går på autopilot.

Jag har ju borderline så jag är sjukt kass på att hantera impulsivitet och känslor. För att inte tala om att det blir ännu sämre under stressiga perioder. Just nu är det höst, jag har ångest för vad allt som ska hända (och inte ska hända) och jag hittar ständigt saker att må dåligt över istället för att försöka vara glad. Men jag hoppas att det går över när jag "vant" mig vid att det är höst. Det går ut över mina relationer, vänskap som förhållande och det suger. För att avhjälpa det värsta går jag i KBT. Också för att minska på självdestruktivitet.
 
Sv: Beach 2014

kl

Fyra kilometer promenad avklarade även idag. :) Det går lätt och smidigt men lite trist, grusväg hela tiden och ingen direkt backe eller så. Man går förvisso utmed vattnet en bit så man har fin utsikt, men that's it. :p

Jag har förresten många, många promenader att se fram emot senare i höst/vinter. Det ska bli en rejäl höjning i hundens lydnadsträning och trädgårdshäng ska bytas mot promenadschema. Det ska bli roligt!
 
Sv: Beach 2014

*knapp*
Tog mig iväg en sväng till gymmet idag ändå. Körde igenom kroppen lite lätt. Men märker att huvudet inte riktigt hundra är med. Så något konstigt är det. Annars består mitt liv av att vila. Jag vill orka tävlingen i helgen. Maten verkar flyta på rätt bra. Och gjorde mig ett kap på ICA idag. 2.1kg ost för 25kr! Gäller att utnyttja rabatter och så. Så nu kan jag leva på ost ett tag. Helst med mjukost i ostrullar. Är det lchf är det ;)
 
Sv: Beach 2014

Klokt att vila när kroppen signalerar att den behöver det, det tjänar man på i längden.

*kl*

Idag blev det 30 minuter jogg på löpbandet och sen 55 minuter spinning. Jag försöker ju komma ur min bekvämlighetszon och spinning är fan bra till det!
 
Sv: Beach 2014

Kl

Vila här med. Seg i både kropp och knopp, förhöjd puls samt känningar i halsen. Lika bra att ta det lugnt då!

Letar inspo så länge, följer numera en himla massa folk på instagram :D
 
Sv: Beach 2014

Letar inspo så länge, följer numera en himla massa folk på instagram :D

Åh instagram är ju bäst för inspiration! Dock har jag känt ibland att det kan bli lite konstigt när man sitter och kollar på halvnakna människor (som fitnessfolk ofta tenderar vara på sina bilder?) och någon råkar kasta ett öga på telefonen :D Hehe.

KL

Är nu inne på tredje veckan med halsont. Det blir bättre ändå men jag har fortfarande ont i halsen morgon och kväll samt en jädra hosta. Bli frisk då kroppen så vi kan träna igen, hallåå!

Behöver dessutom träningen psykiskt, nu börjar skolan varva igång lite mer på allvar så jag skulle verkligen behöva ta ut mig lite fysiskt.
 
Sv: Beach 2014

Kl

Vila här med. Seg i både kropp och knopp, förhöjd puls samt känningar i halsen. Lika bra att ta det lugnt då!

Letar inspo så länge, följer numera en himla massa folk på instagram :D

Läste kräkningar i halsen... hmmmm... Som sagt, huvudet är inte helt med inte...

Instagram är verkligen grym inspiration! Följer många lchfare. Rena jäkla inspon. Hur bra som helst. Dock blir man väldigt sugen på mat mitt i natten ibland ;)


Ikväll blir det ostchips och dip till broadchurch så vi tar fredagskväll ikväll istället för imorgon då jag jobbar kväll.
 
Sv: Beach 2014

Åh instagram är ju bäst för inspiration! Dock har jag känt ibland att det kan bli lite konstigt när man sitter och kollar på halvnakna människor (som fitnessfolk ofta tenderar vara på sina bilder?) och någon råkar kasta ett öga på telefonen :D Hehe.

Hahaha men JA! :rofl: Okej magbilder typ, men det var någon gång som det kom en bild på en (extremt vältränad) rumpa med string :eek::eek: Lagom pinsamt att kolla instagram på bussen då :o Försöker hålla mig undan de som endast postar avklädda bilder :p

Fy vilken seg sjuka du åkte på! Hoppas den ger med sig snart.
 
Sv: Beach 2014

Ja, himla kul att följa folk där faktiskt :) Men man får sålla lite :p

Ostchips lät ju inte direkt äckligt :d
 
Sv: Beach 2014

Knapp

Hade planerat in ett distanspass idag på typ 12 - 13 km. Regn och 10 grader försatte löplusten till ungf 0. Fick ett ryck och åkte till simhallen och simmade 3,5 km istället. Träningen kändes bra men jag har ångest att det inte blev löpning inför nästa helgs halv Lidingö...
 
Sv: Beach 2014

Det är så sjukt gott. Jag hyvlar ost och lägger på plåt i lagom stora bitar två lager typ. Sen in i ugnen i 200 grader tills som smälter och blir hårda. Sjukt gott! Ost är ett fantastiskt livsmedel!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 461
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp