Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Tänkte slänga mig in i tråden lite hastigt och lustigt eftersom jag försöker komma igång med träningen. En fråga till er, vad är det som motiverar er att träna? Jag har själv skitsvårt med motivationen, att träna varje dag (om så bara för att ta en rask promenad) tar emot. Det går bra de första gångerna och jag gillar det verkligen, men det känns som att motivationen trappas ner (speciellt om jag har mycket annat att göra). Så vad får er att hålla igång? Vad gör ni när ni har "dåliga" dagar?

Har funderat lite på att gå med i något slags träningsprogram. Är det någon annan här som har gjort det och vad tyckte ni om det?
 
Sv: Beach 2013 del XI

Haha, så som du har gått den här månaden så förstår jag att du inte vill gå mer än du måste :D Ni har varit grymt duktiga där (låååångt) uppe i toppen! :bow:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Min motivation till att träna består i:

- Jag får äta mer.
- Jag äter bättre.
- Jag sover bättre.
- Jag inte får ont av att sitta och plugga dagarna i ända.
- Jag blir piggare.
- Jag får en massa frisk luft.
- Och säkert en hel del till som jag inte kommer på sådär på rak arm.

Vad jag gör när jag har en dålig dag varierar. Om jag känner mig mentalt trött tvingar jag mig ut, kroppen funkar även om huvudet är trött. Om jag är fysiskt trött tränar jag lite lugnare eller tar en vilodag, som igår när jag helt enkelt kände mig jävligt sliten. Om jag har en dag då jag verkligen, verkligen inte har lust så kan jag strunta i träningen, men det har nog hänt fem gånger i år så det är inget som stör.

Tränar i regel fem dagar i veckan och det tog mig lång tid att komma dit. Du skriver "att träna varje dag tar emot", så gör inte det! Träna tre dagar i veckan, det räcker så himla långt!
 
Sv: Beach 2013 del XI

O ja!!! Jag har gått och gått och gått och gått ;) Men jag vete tusan om jag inte måste ge mig på den där tredjeplatsen.... kommer inte ha tid att gå så långa sträckor de här sista dagarna... Men ni som satsar på 200 km på en månad har ju gjort en helt galen ansträngning! Hejja er!

Kl
Jag läser allt som skrivs i tråden men har inte haft tid att svara... Är ute på praktik nu i en förskoleklass, heltid i två veckor, så just nu är det fullt ös! men skönt avbrott från tentorna.

Jag har i alla fall hållit igång mitt springprogram, är inne på vecka 5 nu med 3-4 pass i veckan! Nöjd med det!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Yay vad kul med priserna! :D Och bra idé att stryka målen om det känns stressande. Hoppas du kan ta dig igenom de här jobbdagarna. :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Hahaha ja nu blir det rejäl neddragning på promenaderna i september :D Augusti har varit helt galet.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Hej Sasse! :)

Jag tränar för att må bra, för att jag blir piggare i huvudet, för att jag får äta mer, för att se bättre ut i kroppen, för att jag sover bättre och för att det är så himla kul!

Jag tänker lite som Tassen angående det här med dåliga dagar; är jag trött i huvudet kan det rent av hjälpa att träna, därför kan jag tvinga mig själv och köra en "just do it". Känner jag mig däremot sliten i kroppen så struntar jag i träningen, alternativt tar bara en promenad.

Att gå från noll till hundra tror jag inte på. Inte i längden! Börja med att sätta ett mål att du t.ex. ska träna två dagar i veckan. Det hinner man alltid! Sen är det viktigt att hitta en träningsform som du gillar. Gärna flera, så att du kan variera!

Vad för sorts träningsprogram är det du syftar på? :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Priserna är ursnygga och bra! :) (jag fick en ändå idag :D)

cili tog bilen till mig och så gick vi till gymmet, ~1,5km, gymmade 50 min och gick hem igen. Det känns i kroppen nu! Så det är nog bäst att jag cyklar till dagis innan jag stelnar till totalt :angel:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Precis som Zassoo och Tassetass skriver så tränar jag för att må bättre.

Jag trivs verkligen bättre med mig själv när jag tränar! Sen att man "får" äta mer, blir piggare, får finare/fastare kropp mm gör det inte heller ovärt tiden det tar :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag tränar för att jag kom på den genialiska idén att cykla tjejvättern och simma vansbro tjejsim nästa år. Så det var bara att ta sig i kragen helt enkelt och sätta sig på cykeln.

Jag tränar förutom för att jag om 280 dagar ska prestera 10 mil på cykel och 1 km motströms älv för att...
- Jag får bättre struktur på vardagen.
- Sköter kost och sömn mycket bättre när jag vet att imorgon ska jag cykla/promenera.
- Får bättre hy.
- Orkar med i ridningen.
- Äter mindre godis och skit för att jag inte vill förstöra det arbete jag lägger ner på träningen.

Jag måste sparka mig ut varje dag som jag sagt att jag ska träna. Dock har jag inget antal dagar som ska tränas utan har som mål att cykla 3 mil i veckan (och sen öka det) sen om jag vill göra det på 7 pass eller 1 är upp till mig. Så vilar jag idag, imorgon och i övermorgon ja då blir ju de passen jag tar tyngre = straffar mig själv haha.

Jag är lat av naturen :D Men jag har satt en tid då jag senast ska ha tagit mig ut och börjat cykla och än så länge har det funkat rätt bra. Men tror det handlar om att hitta en motionsform man tycker är kul, jag hatar sånt som tar lång tid typ promenera. Det är tråkigt, tar en halv evighet innan man kommer hem igen :D Cykel är kul, man kommer nån vart och det är lite fart i't. Jag sparkar mig ut både mentalt och fysiskt trötta dagar för det känns bättre när jag kommer hem och den känslan är beroende framkallande :love:

Du har inte funderat på typ friskis och svettis?
 
Sv: Beach 2013 del XI

Tänkte slänga mig in i tråden lite hastigt och lustigt eftersom jag försöker komma igång med träningen. En fråga till er, vad är det som motiverar er att träna? Jag har själv skitsvårt med motivationen, att träna varje dag (om så bara för att ta en rask promenad) tar emot. Det går bra de första gångerna och jag gillar det verkligen, men det känns som att motivationen trappas ner (speciellt om jag har mycket annat att göra). Så vad får er att hålla igång? Vad gör ni när ni har "dåliga" dagar?

Har funderat lite på att gå med i något slags träningsprogram. Är det någon annan här som har gjort det och vad tyckte ni om det?

Nu har jag inte läst eventuella andra svar innan, så det kanske blir upprepningar.

Min största motivation just nu är att det ger mig en chans att komma ut och få umgås med en vän, eftersom min träning består av att gymma med sällskap. Är sjukskriven och går bara hemma annars.

Andra saker som ger mig motivation:
*Jag blir starkare. Kan höja vikter/reps och på så sätt verkligen se hur kroppen orkar mer och mer.
*Jag får bättre kroppsform. Det tar tid, men ju mer muskler som syns, ju mer fett som försvinner, ju bättre hållning jag får - ju mer motiverar det.
*Känner mig mycket mer nöjd med mig själv efter ett träningspass, så även när det tar emot att åka iväg tänker jag på den känslan.
och så den självklara:
*Att få skriva här i tråden hur duktig jag varit :D (vilken även går hand i hand med kalendern på endomondo, det ger en väldigt fin känsla att fylla upp den med så många pass som möjligt istället för att ha massa tomma dagar i rad)

Edit: Just ja, jag har även valt att träna på gym eftersom det är enklare för mig att åka iväg och få träningen gjord. Istället för att gå runt hemma och tänka "ska bara göra det här först, och det här, och det här". När jag väl är på gymmet så kör jag min ~1h och kan åka hem sen med gott samvete.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*

Mensvärk från h-vetet. Drog iväg iaf. och skulle köra ben. Tror ni inte mina älskade koss-plugg-lurar har lagt av? :( Så sjuukt omotiverande att träna utan musik. Åååh. Och har inte pengar till nya heller just nu.
Blir ett vattengympapass med intervaller ikväll istället.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Tack! :) Som tillägg till tidigare träning så cyklade jag ju och hämtade på dagis och sen till lite affärer. Det blev 5,5 km och tillsammans med de tidigare 1,5 km så har jag cyklat 7 km totalt idag. :)

Fick tag i två par skor, en långärmat träningströja och ett par långa byxor på Lidl :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 265
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp