Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Dagens träning blev en springrunda. 3.6 km på 22 minuter. Rätt nöjd med det måste jag säga, då jag stannade och stretchade en gång på vägen också!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Bra jobbat :)

Blev lite sprunget här också idag, men att springa efter att ha ätit hamburgare är inte jättesmart. Maten har varit en smärre katastrof idag så fanns inte mycket energi över för att springa. Men totalt blev det 7.86km men då gick jag en del också. Har travat runt på stan idag också, men glömde såklart slå på endo då :meh:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det var ju inte alls illa för att vara en dålig dag, efter att ha gått på stan också! Jag blir iaf väldigt trött av att gå på stan. :o Kanske för att man då inte har de superbekväma skorna utan de snygga istället... :cautious:
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Nu på kvällen blev det en 5.5 km promenad med en kompis och efter det satte vi oss ned framför en film med varm choklad (med grädde på toppen såklart :D). Hur mysigt som helst! :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

(glömde hugga knappen och för lat för att bläddra bak igen)
Linisen: Jäklar! Heja heja!

KL
Imorgon blir det styrka hemma i trappen med fokus mage och rumpa+baksida lår. Upphopp, squats, plankan och situps. Så jäkla sur över att inte kunna ta cykeln imorgon, får inte på mig skorna för mina hälar ser ut såhär... (det vita på blåsorna är rester av compeedplåstrena jag inte förmådde mig att dra bort just då. Vill inte ha hål på blåsorna :eek: )

traning_059_521e6195ddf2b31827baf87a.jpg

traning_060_521e6197e087c3581a091d7d.jpg


Hur lång tid tar det innan blåsorna går tillbaka?
 
Sv: Beach 2013 del XI

AJ AJ AJ!! :eek:

Har dålig koll på hur länge blåsorna brukar vara kvar, tror mina håller i sig runt 3 dagar... Men med dina monsterblåsor finns väl risk att de bli kvar lite längre än så :crazy:
 
Sv: Beach 2013 del XI

:cry: Undra om jag kan cykla i pissetofflor?
Eller så får det helt sonika bli styrka fram tills asen lagt sig. Mutter.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det kan ju vara värt ett försök iaf men risken finns väl att det inte blir så effektiv cykling :p Att dra på dig ett par riktiga skor ser ju inte ut att vara aktuellt inom den närmsta framtiden så styrka kan nog vara en bra ide att satsa på.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag brukade(innan cykeln blev stulen...) cykla med foppisar till jobbet. Det går! Vet dock inte vad du menar med pissetofflor :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*
Jag verkar hitta tillbaka till lite löpform. Sprang ett platt asfaltslopp igår på personbästa tiden 53:42, I vintras var ju målet att komma under 50 men med tanke på min bristfälliga träning sedan dess är jag glad. Särskilt som jag inte känner av löparknäet! :)

Nu borde jag dock börja öka distanserna också... Lidingö närmar sig...
 
Sv: Beach 2013 del XI

Härligt yew! :)

kl

Wohoo riktigt tillbaka på banan nu! 65,6 kg :) Idag blir det rätt lugnt hade jag tänkt, någon promenad i eftermiddag bara. Har räknat ut hur mycket jag behöver gå för att nå 200 km på lördag, har inte lust att gå så mycket längre än jag måste :rofl:
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Försöker tagga inför dagens gymträning, går inget vidare. Hade mycket hellre legat kvar i sängen med katten :p
Men, men, det är bara att ta sig i kragen och pallra sig iväg - jag vet ju att det kommer kännas värt det när jag väl är där.

Däremot tänkte jag redan nu stryka veckomålet jag satte i söndags. Märker hur det stressar mig, och då är det inte värt det. Jag får helt enkelt fortsätta med "träna när jag vill och kan", så får det bli som det blir med totaltiden i slutet av veckorna.
Ska till läkaren (den bra av dom) igen om fyra dagar, blir spännande att se vad han säger om fortsättningen då. Jag har fått ett hyfsat lugnt schema för den här månaden, men det startar med tre skitdagar som jag ärligt talat inte tror att jag fixar - men jag vill prata med läkaren innan jag går till chefen om det, ifall jag blir fortsatt sjukskriven på heltid.

Och som motpol: jag fick hem en stooor kartong med prylar igår, så nu har jag grejerna som ska skickas ut som vinst i utmaningen för Augusti :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Funderar på att testa. Misstänker skarpt att det inte blir effektivträning, är inte direkt plan fin asfalt jag cyklar på haha. Mjä blir styrka idag iallafall. Blåsorna har faktiskt gått ner mer än jag hoppades så kanske kan tejpa imorgon ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 265
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp