Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Regnar en aning ute nu, eller rättare sagt det är världens skyfall så det bara dånar inne. Blåser som tusan gör det också, har tänkt springa ikväll så hoppas det ger sig till dess, annars får det bli ett styrkepass inne bara. Man kanske skulle dra igång wiit och spela lite. :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

6 km idag, dock halvlusigt tempo. Men det drog så hemskt i benen efter gårdagen. Imorgon blir det en kortare runda men betydligt friskare tempo!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag vill ha dom som komplement till mina som jag redan har. Har även funderat på att ha ett par sånna som arbetsskor lite beroende på var jag hamnar när jag blir omplacerad.
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*

Veckans siffror:

Total tid: 423 min / 07:03:11
Total sträcka: 109,32 km
Antal träningspass: 7
Antal dagar med träning: 5

Tre cykelpass, tre yogapass och en kort men rask promenad. SÅ himla skönt att ha släppt fokus på löpningen och bara fokusera på cykel, stressen över träningen har varit noll och ingen denna vecka.
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Blä jag har gått upp i vikt :p Känns inte bra alls och jag trodde jag hade koll på både kost och träning så nu har jag fått mig en funderare. Måste antagligen lägga in mer cardio för att kunna fortsätta äta som jag gör så kanske blir att jag joinar den där utmaningen (hur det nu fungerar) för att få extra pepp att ge mig ut. Är så less på crosstrainer och känns inte som att det skulle göra lika mycket som powerwalks och jogging, eller hur kan man jämföra det?
 
Sv: Beach 2013 del XI

Så bra och så fin! Och framförallt en till som är glad att läsa att du tänker snällt till dig själv!

*kl*

Jag har kämpat mig igenom en cykelvasa där jag på något sätt fick i mig fel kombo av vätska och salter. Mot slutet gick ej vätskan ut i kroppen utan jag blev istället illamående samtidigt som kroppen sa att den var uttorkad. Obra kombo och med 9 km kvar så var jag tvunget att vila 40 minuter och innan och efter gick det också låååångsamt. Tog mig runt på drygt 6 timmar, vilket på ett sätt var en tid jag räknade med innan loppet med tanke på min träningsmängd, men inte på grund av dessa orsaker. Inledningsvis hade jag ett grymt flyt och hade ROLIGT! Sista tre milen ifrågasatte jag starkt vad jag höll på med...
 
Sv: Beach 2013 del XI

Menar du Nike Free?
Jag har joggat i dem några gånger på sommaren men fick ont i benhinnorna första gångerna, kräver ju "inskolning" o gärna mjukt underlag, men sjukt sköna att glida runt i!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Snygga siffror, och skönt att du släppt stressen! :)

yew - jobbigt att det blev så! Men vilket pannben att du tar dig runt iallafall! :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ja häng på utmaningen! Jag blir i alla fall otroligt peppad till att gå ut och gå mycket mer tack vare den :)

yew, riktigt starkt jobbat att du kämpade dig igenom cykelvasan! :bow:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Dagens träning uteblev, min partner har precis varit sjuk och jag kände mig öm i halsen på sennatten igår, så kändes dumt att chansa. Blev hyfsade tider ändå:

6 h 33 min

Måndag: 75 min box
Tisdag: 1 h 7 min löpning
Onsdag: 75 min styrka
Torsdag: 55 min BodyPump + 1 h 11 min löpning
Fredag: Vila
Lördag: 50 min styrka
Söndag: Vila

Hade egentligen velat få in ett styrkepass till, men ja, så får det vara.

Har tyvärr fått problem med en handled, igår kunde jag inte ens göra roddar med skivstång för handleden bara skrek rätt ut. Hoppas att det inte kommer att förstöra träningen för mig framöver, och att de återhämtar sig snabbt. :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vilken bra vecka! Du kör ju ordentliga pass varje gång också, så en extra vilodag tror jag inte gör något. :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

I veckan kom förresten startbeviset för Tjejmilen, och det visade sig att jag har anmält mig i en startgrupp där man ska springa milen på 68 minuter eller snabbare... Jag har sprungit en gång, på 72 :p Haha! Men det är nog lugnt, bara att hålla till höger. Tror inte jag sinkar allt för många ändå ;)

Nu blir det strax en promenad med en kompis, tror det blir reflexväst och paraply för att vara på den säkra sidan.
 
Sv: Beach 2013 del XI

*knappar*

Jag ligger fortfarande i förkylning. Husmorstips tack?! Idag kör jag på vila! Var på sjukt trevlig kräftskiva igår. Åt och drack gott och rörde mig inte från lchf alls! Pluspoäng till mig. Har hittat en cider och ett vin som jag verkligen gillar som är okej enligt lchf.

Har legat och surfat runt lite och kikat på nya skor, är sugen på ett par nike freerun att komplettera med mina vanliga löparskor. Är det någon av er som har erfarenhet av dessa? Förstår ju att man måste ändra löparsteget och så. Tänkte just som komplement.

Tråkigt att din förkylning inte vill ge med sig! Jag har ett par som jag använder som vardags och promenad skor. Väldigt sköna men vet inte helt om jag skulle vilja springa i mina dock. Men finns ju en del olika modeller av free run med.

Nu ska ni få höra!

Jag och tre tjejkompisar har just ingått i en pakt som innebär att vi ska vara med i ett mini triathlon nästa år:nailbiting::D

520 m simning, 18 km cykling och 4,2 km löpning alltså!

Vad kul! Jag genomförde en minitriathlon för några år sen (dock enbart med 300 m simning i bassäng och 4 km löpning). Det var jättekul och jag borde se mig om efter en ny egentligen, dock lite fel säsong nu kanske...
Men du är ju bra grundtränad verkar det som så det ska säkert inte vara några problem! :)

8,4 km löpning idag, fokus på lugnt tempo och njutning vilket lyckades bra, genomsnitt på 5:34 och en skön lätt känsla!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Tack, ja det känns helt ok. Dessutom är jag rätt stolt över att jag inte har någon direkt ångest över att jag inte tränat, förut har jag velat pressa mig själv att göra mer fast jag av någon anledning inte borde. Så att känna efter och känna att jag inte borde och sedan följa det utan problem känns som ett framsteg. Och det är ju bara en halvtimme under mitt stadiga mål om en timme om dagen i snitt. :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Så bra och så fin! Och framförallt en till som är glad att läsa att du tänker snällt till dig själv!

*kl*

Jag har kämpat mig igenom en cykelvasa där jag på något sätt fick i mig fel kombo av vätska och salter. Mot slutet gick ej vätskan ut i kroppen utan jag blev istället illamående samtidigt som kroppen sa att den var uttorkad. Obra kombo och med 9 km kvar så var jag tvunget att vila 40 minuter och innan och efter gick det också låååångsamt. Tog mig runt på drygt 6 timmar, vilket på ett sätt var en tid jag räknade med innan loppet med tanke på min träningsmängd, men inte på grund av dessa orsaker. Inledningsvis hade jag ett grymt flyt och hade ROLIGT! Sista tre milen ifrågasatte jag starkt vad jag höll på med...

Bra jobbat! :bow:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag tycker att det verkar askul. :D En barndomsbekant körde Ironman i Kalmar igår, heeeelt galet är vad det är!
 
Sv: Beach 2013 del XI

*knappar*

Jag ligger fortfarande i förkylning. Husmorstips tack?! Idag kör jag på vila! Var på sjukt trevlig kräftskiva igår. Åt och drack gott och rörde mig inte från lchf alls! Pluspoäng till mig. Har hittat en cider och ett vin som jag verkligen gillar som är okej enligt lchf.

Har legat och surfat runt lite och kikat på nya skor, är sugen på ett par nike freerun att komplettera med mina vanliga löparskor. Är det någon av er som har erfarenhet av dessa? Förstår ju att man måste ändra löparsteget och så. Tänkte just som komplement.

Det enda husmorstipset som funkar är mycket frisk luft om vädret är bra (typ ligga ute på en filt i skuggan), sova mycket, äta mycket, dricka mycket.

Vad gäller Nike Free Run så är det en sko jag hört mycket gott om från de som gillar Nike. Jag avskyr deras löparskor då jag tycker att det känns som att springa med disksvampar på fötterna (och det gäller alla de 7-8 modeller jag provat), medan andra tycker det är som att skutta på moln. Så om du inte vet med dig sedan tidigare att du gillar Nike föreslår jag att du provar innan du köper.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 273
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp