Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Jobbigt med magknip, hoppas det går över snabbt igen.
Kul med promenad i Gamla stan, inte varit i Stockholm på många år.

zasso: Bra vecka :)

Poisonous: Välkommen :)
20 min gör absolut skillnad, du kan ju alltid utöka efterhand sedan :)

mammas: Säkert bra med en extra vilodag, grym vecka ändå ju!
Hoppas du slipper bli sjuk.

addicted: När är tjejmilen?

yew: grymt jobbat ju!
95 km är ju jättelångt

minithrilaton låter superkul!
Kanske man skulle satsa på i framtiden, fast jag simmar jättelångsamt :p

Har sprungit idag, har verkligen vräkt ner hela dan så var lockande och strunta i det. Men tog mig ut ändå och hade turen att det blev uppehåll. Totalt blev det 3.64km och sprang 3.20km av den sträckan då. Det gick lite tungt bitvis men var skönt ändå, mina ben har vant sig vid att springa på asfalt nu också.
Idag fick jag inte ont i axlarna heller, tänkte mer på att slappna av.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vad duktig du är som tar dig ut!

Jag själv var springsugen när jag satt på tåget hem, men har bestämt mig för att det får vänta till i morgon - då jag helst vill springa med musik (och logga prestationen) men batteriet till telefonen är i stort sett slut.
 
Sv: Beach 2013 del XI

7 september, så snart!

Bra jobbat med löpningen! :)

KL

På tal om minitriathlon så har vi det här i stan. Tänkte vara med i ett nästa sommar, känner mig inte i form för det nu!
 
Sv: Beach 2013 del XI

:) ja hehe, fick tom lite sol.

LV: Springa utan musik är omöjligt, dokumentär funkar men musik är klart bäst.


addicted: Ok ja det var ju rätt snart.
Jag är uppe i 3+km, hinner man träna upp sig och springa en mil till dess tro :D
Tror jag satsar på det nästa år :p

Tack snälla ni för peppen också :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag tycker du ska satsa på nästa år! Och 3 km är inte dåligt, det är inte länge sedan jag var där! Imorgon tänkte jag ta en runda på ca 4 km, och jag kan ju säga att tjejmilen blir min första mil!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Självklart! Det är skillnad på 0 minuter och 20 minuter.
Vad är det för problem du har med knäna?

Ungdomsskador från fotbollen :) Är född med överelasticitet i alla ledband så i komb. med fotboll och tacklingar så gick dom ur led ett par gånger och gav skador i brosket. Så för långa ledband och broskskador så gör dom ont vid vridning/hårt underlag/böjning. Kan t.ex inte sitta på knä för då låser dem sig
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ett alternativ när det gäller knäna är att gå till en sjukgymnast för att få tips om övningar du kan köra på gymmet för att stärka dom så mycket som möjligt.
Mina knän gör mindre ont ju mer muskler jag har, kanske funkar för dig också? :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Välkommen hit! Hoppas du finner pepp och stöd härinne som hjälper dig i din träning:) utan denna tråden (och utmaningen:angel:) så hade jag aldrig rört på mig så mycket som jag gör idag!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Bra vecka zass! Och vad mycket du går! Nu ska jag gå, i stället för att cykla, till jobbet eftersom du börjar komma ifatt:cautious::D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vad duktigt att du gav dig ut, jag hade inte den peppen igår:p idag blir det dock promenerande, sen måste jag någon dag simma 500 meter och cykla 18 km för att se ungefär hur lång tid det tar.
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Usch nu ska jag ut och springa (förhoppningsvis :p ) Har inte sprungit något sen förra året så får se hur mycket jag orkar. Hittar inte utmaningen på den där appen dock så får köra utan :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Välkommen! Kul att det är så många som hoppar in i tråden. Jag tycker jag får kämpa för att hålla mig kvar, det händer så mycket varje dag att jag inte riktigt hänger med.

KL
Har haft en bra helg. Cyklade 50 km i lördags, med en mysig picknick halvvägs. Perfekt cykelväder också, nästan vindstilla och lite halvmulet, så det var lagom varmt. Fick dock duktigt ont i rumpan, och borde kanske byta sadel, men funderar mer på en ny cykel istället, så därför så sadeln bero tills vidare.

Igår gick jag en promenad med en kompis på drygt 10 km, och en lååååååång lunch med mycket snack.

Idag har jag tänkt att köra lite styrka hemma. Hur gör ni som hemmatränar med uppvärmning? På gymmet brukar jag ju ta en stund på crosstrainer eller cykel för att sätta igång lite puls och värme kroppen, men det har jag ju inte hemma...
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ett alternativ när det gäller knäna är att gå till en sjukgymnast för att få tips om övningar du kan köra på gymmet för att stärka dom så mycket som möjligt.
Mina knän gör mindre ont ju mer muskler jag har, kanske funkar för dig också? :)

Håller med om detta! Vältränade muskler avlastar leder och senor, vet t ex en som slet av korsbandet där läkarna plockade bort det helt eftersom att hon var så vältränad i övrigt = muskler kan kompensera för svaga senor. Tror som cili föreslår att det är smart att gå till en sjukgymnast för att få tips på hur du ska träna upp dem, annars finns det en jättebra app som heter "knäkontroll" där det finns förslag på övningar för just att stärka knäna.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Idag har jag tänkt att köra lite styrka hemma. Hur gör ni som hemmatränar med uppvärmning? På gymmet brukar jag ju ta en stund på crosstrainer eller cykel för att sätta igång lite puls och värme kroppen, men det har jag ju inte hemma...

Jag hoppar hopprep eller joggar lite på stället. Veva lite med armarna, typ väderkvarnar, och benen (typ lyft framåt med högt knä, ta sedan benet så långt utåt som går och sen ner, blir som en cirkel). Bara rör på dig lite kravlöst för att komma upp i puls och börja känna dig lite mjuk. :)

(och jag vet, tempot i den här tråden är galet!:p)
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Usch nu ska jag ut och springa (förhoppningsvis :p ) Har inte sprungit något sen förra året så får se hur mycket jag orkar. Hittar inte utmaningen på den där appen dock så får köra utan :)

Tillbaka..
Hade förväntat mig en platt slinga för lata mig men icke :p så mycket backar..
Har nog överskattat min kondition lite för trodde jag skulle orka mer. Blev
2,68km på 20 min
Medelhastighet 7.90km/t
Medeltempo 7.35 min/km
Åkte på mensvärk i slutet så trodde jag skulle spy, svimma eller både och på vägen hem, men är nöjd att jag tog mig runt iaf :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Idag har jag kapat stress genom att ringa telefonbanken och fixa en överföring istället för att gå till bankkontoret i stan. Glad att jag kom på att jag hade den möjligheten (så nu är massa tights betalade!!)
Så nu ska jag bara in och genomföra ett gympass med Ninnurur, samt lämna tillbaka ett par av löparskorna eftersom jag ju ändå inte får löpträna nu.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det där med korsbandet kan jag intyga :D Främre korsbandet i mitt ena knä är nästan helt avslitet men det krävdes en artroskopi för att fastställa det. Allt jag hade var en diffus smärta på insidan :p

*kl*
Dags att packa ihop mig, åka till mina föräldrar, cykla till stan för gymdejt med cili och sen ska vi på kondis :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 273
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp