Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Haft fullt upp senaste veckan men nu är jag på mitt nya rum i Uppsala :D efter att ha panikträffat så många kompisar som möjligt, umgåtts med familjen, panikpackat, tagit tåget till Uppsala OCH varit på en tredagars innovations-kurs i Stockholm.

Blev totalt två löppass den här veckan... ett två km i spöregn och ett där jag sprang vilse i Stadsskogen två timmar innan tåget till Stockholm skulle gå...

Menmen, ska fixa gymkort på Friskis nästa vecka är min plan och lära känna Stadsskogen lite bättre :p nu ska jag ut och laga cykeln... :o
 
Sv: Beach 2013 del XI

Gud vad duktigt!:) hur lång är cykelvasan?

95 km!
I förra veckan så hade jag därför just "runt 6 h" som rimligt mål med tanke på min träningsmängd och "hypon", men nu känns det ju surt att inte kunna prestera efter vad man egentligen KAN :)

Tack alla andra också!

Och ang tri: Skulle gääärna testa på, särskilt som jag läst om "vildmarkstri". Löpning i terräng och MTB! =)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag tycker att det verkar askul. :D En barndomsbekant körde Ironman i Kalmar igår, heeeelt galet är vad det är!

Har varit Ironman här i Köpenhamn idag med (med självaste kronprinsen som deltagare ;) )- galet som sagt, jag nöjer mig med att göra en mini till! :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det enda husmorstipset som funkar är mycket frisk luft om vädret är bra (typ ligga ute på en filt i skuggan), sova mycket, äta mycket, dricka mycket.

Vad gäller Nike Free Run så är det en sko jag hört mycket gott om från de som gillar Nike. Jag avskyr deras löparskor då jag tycker att det känns som att springa med disksvampar på fötterna (och det gäller alla de 7-8 modeller jag provat), medan andra tycker det är som att skutta på moln. Så om du inte vet med dig sedan tidigare att du gillar Nike föreslår jag att du provar innan du köper.

Haha bästa beskrivningen hitills!! :D Håller med du, Nike är sköna att gå i men har inte gillat några som jag provat på band vid köp av nya skor.
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Idag har jag sovit, sovit och sovit lite till. Tror att jag varit vaken totalt fyra timmar. Helt jäkla slut.

Min träningsvecka har varit helt okej om man ser till omständigheterna:
Måndag: 1h gym
Lördag: 45 min gym

Har inga mål för nästa vecka, det får bli som det blir och jag gör vad jag orkar. Ska in till banken imorgon så då blir det ett gympass i anslutning till det, eftr bästa förmåga.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Haha ja mina kompisar hade kollat på både mini och Iron man och blev inspirerade, jag gick med i pakten av grupptrycket:D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Satan vad långt! Ont i kroppen efter?;)

Jag funderar på hur lång tid mini tritathlon kan ta, vad jag ska räkna på? 500 meter simning i öppet vatten, vad kan det ta? Cykling på asfalt i 18 km på en tantcykel? Löpningen har jag koll på iaf:D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Cili o Mammas lurade in mig här.

115kg/171cm tjockis här som mååååste komma igång.
Har haft träningsuppehåll 2 år.
Två år sedan hade jag: Zumba måndagar, ridning tisdagar, boxning onsdagar, ridning torsdagar och gym fredagar. Vila lör-sön
Idag. Ingenting.
Har lagt ner allt. Mina knän håller inte för zumba och mina axlar håller inte för boxningen. Ridningen har jag lagt av med.

Beställde nya träningskläder i Juni, köpte nya skor i Juli och nu i augusti blev de gymkort, de tog slut på ursäkter ;)

I fredags körde jag 20min på crosstrainer, likaså igår.
Idag körde jag crosstrainer 20min + ett kort styrkepass på kvällen.

Kommer 20min/dag på crosstrainer ge något alls?

Måste måste måste lägga om maten också.
Ätit idag:
Frukost - Banan x2
Lunch - Äggmacka x2
Middag - Kokt potatis, stekt kassler
Kvällsfika - Några vindruvor.

Är extremt dålig att dricka vatten, tycker inte om smaken.
Är extremt socker/cola beroende. :(
 
Sv: Beach 2013 del XI

Välkommen! Jag är ju också ny, men trivs bra här i den peppande stämningen :)

*kl*
När jag nattade dottern tänkte jag kanske ändra mig och inte ha vilodag idag utan få in några km till på utmaningen, men nä, nån har satt på kranen där uppe och jag har inga vettiga regnkläder så det får vara! Däremot är jag hästledig imorgon också så det får bli att ta i extra på gymmet! Funderar på stavgång dit och dän och så rodd + löpband där utöver maskinerna. cili får heja fram mig ;)

Funderar mer och mer på xtravaganza också. Det ska starta nya grupper nu om ett par veckor och jag tror att jag ska haka på där då.


Antenn - klart du ska skaffa kort på f24s! :) Den största fördelen där är att ditt kort gäller på alla deras anläggningar, F&S-kortet däremot gäller enbart i Uppsala. Om det är pass du är ute efter utöver gymmet så ska f24s öppna en plus-anläggning i Uppsala vid årsskiftet och där kommer de ha pass också. Jag hoppas vara i tillräcklig form för att testa på sånt då :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

+ cili

Det var mest passen jag var ute efter när jag tänkte Friskis. Men. Nu har jag kollat lite på hemsidan (f24s) och det känns helt klart som att det bara är passen som friskis är "bättre på". Ett halvår kan jag ju överleva, och om jag dessutom får träningskompisar så blir ju valet ännu lättare :D :D :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Hemma och mellanlandar på semestern igen. Ställde mig på vågen och kan glatt konstatera att en vecka i Spanien med vila har faktiskt fått mig att gå ner i vikt istället för upp! :bump: Imorgon börjar träningen inför tjejmilen igen!
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Läser och läser vad ni skriver men har banne mig inte haft tid att svara på allt :D Ni är superduktiga! Och välkommen Poisonous :)

Nästan 8 km blev det, i regn och mörker sista biten. Nu TRÖTT. Nästa vecka blir det råplugg så det bara skriker om det, omtenta om en vecka... :nailbiting:

Just det, min träningsvecka:

Måndag: Promenad 6,1 km, löpning 5,3 km.
Tisdag: Styrka 45 min, promenad 8,6 km.
Onsdag: Löpning 5,4 km.
Torsdag: Promenad 2 km.
Fredag: Löpning 10,5 km, promenad 3,2 km.
Lördag: Promenad 2 km.
Söndag: Promenad 7,9 km.

Hade velat få in ett till pass styrka, men kom hem så sent idag så planerna fick tyvärr ändras. Men annars är jag nöjd med veckan! :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Läser också vad ni skriver men har inte heller jag haft tid att svara... (Skyller på att jag städar för mycket :angel:)

Idag har jag varit i estocolmo. Gått en del, gick en promenad i Gamla Stan, men inte allt för mkt pga högklackar :p Igår blev det några km promenad med TUNG packning, då vi valde att ha fotograferingen 3 km bort :o Så ca 5-6 km har promenerats under gårdagen. I morgon planerar jag att springa!

Nu har jag dock något som infernaliskt ont i magen och jag vet inte varför. Har mått illa, typ "jagkommerspy"-illa i veckan och nu har jag vidrig magknip. Vet inte om jag ätit något tokigt kanske...

Frukost: Drickyoghurt
Halv lunch: En liten burgare
Middag: Pastasallad, orkade typ hälften av vad jag brukar
Kvällsfika: Liten smoothie gjord på frukt och juice, en flaska loka

Har också druckit en flaska Cola Zero och 33 cl Burn, men det var typ i förmiddags... Magknipet kom nu när jag kom hem :eek:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Åh sån där magknip har jag också haft, så himla irriterande när det bara gör ont och man inte vet varför!

KL

Det blev ingen träning för mig igår pga var tvungen att packa upp det sista (flyttade i tisdags) och sen var jag typ dödstrött. :meh:
Bestämde mig igår även för att äta mer paleo (eller egentligen utesluta socker, spannmål och mjölkprodukter) för att försöka göra en candida-rensning. Kommer dock inte köra helt strikt då jag inte kommer att klara det psykiskt med förbud och så. Iallafall så hittade jag ett recept på kokosgröt som jag åt i morse till frukost med skogshallon och kokosmjölk till, det var jättegott men efteråt så mådde jag illa ett bra tag och sen har jag inte varit hungrig på riktigt på hela dagen! Det var nog lite för mycket fett mot vad jag är van vid... Blev ingen träning idag heller, dock så var jag duktig och gjorde egen müsli och proteinbars.

I morgon så börjar höstschemat med alla pass på mitt gym, är så himla pepp! Sommarschemat har varit lite glest.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Välkommen! :D Jobbigt att inte kunna köra de pass du vill på grund av skador, är det något du tror att du kanske kan träna bort på något vis?

Och förresten, kan du inte smaksätta vattnet på något vis, typ citronvatten/limevatten? Köra i Sodastreamer kanske?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 273
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp