Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Håller med helt och hållet. Tror fortfarande att jag väger mer än någonsin nu, men å andra sidan är jag bra nöjd med mig själv nu. Särskilt när träningen börjar ge lite resultat.

kl
Idag sa endomondo 5 km, google maps 7. Oavsett blev det 2 varv på spåret på 37 min, inkl första pw-uppvärmningen. Nöjd! Känner mig stark trots att det varit lite vila det senaste. Imorgon tar vi en ny runda som är ungefär lika lång, om jag får gissa. Kul att ha en träningskompis! Börjar vänja mig vid peppen också, idag var vi på ungefär samma nivå. Jag är lite mindre uthållig men vi var lika trötta båda två i mål.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag vill!! Försöker få med sambon på Upplandsleden, han är sådär road ;)

Åh, kul! Hur ser det ut för dig i september? Jag har mycket inbokat två veckor framåt men i september är det ganska lugnt än så länge. Har du kikat på några särskilda etapper?
 
Sv: Beach 2013 del XI

Då har du ju jobbat fram den :p
¨

Definitivt, men inte medvetet ;) Har knappt gjort några magövningar som till exempel, det är ju knäböjen och marklyften som fixat till det där :D

I mina ögon är lyfta tungt och äta bra det som är att jobba fram formen(även om inte formen var huvudsyftet), och det är verkligen härligt att höra att du gjort det på ett sådant sunt sätt :)

Ja, det var mer menat att det inte alls var tänkt på att det skulle förbättra min form utan snarare att jag enbart tänkt på att lyfta tungt och inte bry mig om hur jag ser ut eller vad jag har för form. Den formen jag har är bara en enorm bonus :)

Vad glad dina ord gör mig, det du skriver utstrålar ett lugn jag nog aldrig sett från dig förut. Underbart!

Jag är mycket lugnare, jag går ju också på KBT vilket gör att jag även lär mig att hantera mina tankar och känslor på andra håll. Ilska och ambivalens är fortfarande inget jag hanterar något vidare :D

Jag har fortfarande ÄS-tankar men jag vet hur jag tacklar dem. Och jag tillåter mig ha dåliga dagar utan att straffa mig själv. Det är okej att tröstäta ibland. Det är okej att glömma bort att äta (som idag, men nu sitter jag och äter Bertes glass efter löprundan :D) så länge jag är snäll mot mig och min kropp.

-----


Tack ni fler som berömt mig, det värmer. Ni allihopa är duktiga som kämpar på med er träning och kost!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Du är jättefin! Verkligen inspirerande och härligt att du lämnar ätstörningen bakom dig!

Kl

Vill bara meddela att det här med att slå med lie... Fett jobbigt! :p det hade jag förträngt. Men man jobbar verkligen med hela kroppen.

Så, idag har jag grävt ogräs i kanten på ridbanan där traktorn inte når med harven. Sen slog jag med lie och krattade en massa. Sen var jag helt slut och somnade. :p
Vilken fantastiskt bra form jag är i. ;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*
Idag har jag varit aktiv! Ridning, promenad med familjen, cykling till och från gymmet och så gymträningen :) Skalade av ännu en minut på löpbandet. Första gången jag gick (två varv på "plupparna" ~800m) tog det strax över 10 min, nu är jag nere på 7 min 27 sek :) Ökade antalet repetitioner på några av maskinerna också och det känns riktigt bra nu!

För övrigt fick jag cili att bryta ihop av skratt idag igen :D :angel:

Imorgon är jag hästledig och det blir nog lugnt med träning också, jag har skavsår både lite här och var :S
 
Sv: Beach 2013 del XI

Åh, kul! Hur ser det ut för dig i september? Jag har mycket inbokat två veckor framåt men i september är det ganska lugnt än så länge. Har du kikat på några särskilda etapper?

Jag är uppbokad 1 sep och 7 sep annars är det fritt fram vad jag vet! Har inte kollat några speciella etapper utan det skulle bara vara kul att testa att gå lite! Är ingen van vandrare men alla börjar vi någonstans :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

i fredags var det underbar ridning på schemat och i går så stängslade jag en fårhage hela dagen. Och det var inte på en äng, nej då, det var inne i en tät, gammal granskog så var tvungen att såga av en massa grenar överallt. Det var riktigt jobbigt kan jag säga. Jag har ont lite överallt idag:p

Sen att belöningen blev pizza och grillning gör att jag inte klagar så mycket;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

*knappar*

Jag ligger fortfarande i förkylning. Husmorstips tack?! Idag kör jag på vila! Var på sjukt trevlig kräftskiva igår. Åt och drack gott och rörde mig inte från lchf alls! Pluspoäng till mig. Har hittat en cider och ett vin som jag verkligen gillar som är okej enligt lchf.

Har legat och surfat runt lite och kikat på nya skor, är sugen på ett par nike freerun att komplettera med mina vanliga löparskor. Är det någon av er som har erfarenhet av dessa? Förstår ju att man måste ändra löparsteget och så. Tänkte just som komplement.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Nu ska ni få höra!

Jag och tre tjejkompisar har just ingått i en pakt som innebär att vi ska vara med i ett mini triathlon nästa år:nailbiting::D

520 m simning, 18 km cykling och 4,2 km löpning alltså!
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL
Ska regna hela dagen idag. :( Är en sån här dag så man inte vill gå ut alls, men egentligen skulle behöva. Så hade funderat på att åka till badhuset av alla ställen, men de håller på och renoverar/bygger nytt så det är lite trångt där. :( Så vet inte alls vad jag ska hitta på.
 
Sv: Beach 2013 del XI

+ blåbäret: Är livrädd för simningen, jag hatar vatten och tror att en haj ska komma och äta upp mig:angel: Sen är jag väl lite rädd för att springa/cykla/simma fel:D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag har tre par Free run, fullkomligt älskar dem! :love: Använder dem när jag springer intervaller, men framförallt på gymmet och som sneakers. Om du är ute efter en renodlad snabb intervallsko skulle jag nog hellre kolla på antingen en traditionell löparsko fast tävlingsvariant eller en riktig barfotasko då jag inte tycker passformen är helt 100%, kan dock bero på mina smala fötter också. Men vill du ha den även till vardags så är det en kanonsko då de är otroligt sköna att gå och stå i + snygga.

Emtherlia: Det låter som ett superroligt mål!
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL
Ska regna hela dagen idag. :( Är en sån här dag så man inte vill gå ut alls, men egentligen skulle behöva. Så hade funderat på att åka till badhuset av alla ställen, men de håller på och renoverar/bygger nytt så det är lite trångt där. :( Så vet inte alls vad jag ska hitta på.

Du är väl inte gjord av socker? ;) Ut med dig!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Härligt att höra att du mår så bra och vilken superkropp du har fått till :).

Jag sov länge idag.Var behövligt.Sista dagen innan jag börjar jobba imorgon igen.Har varit duktig och suttit och pluggat körkortsteori i några timmar och nu tänkte jag laga mat.Efter det så ska jag och sambon ut och övningsköra.
Sen kanske det blir att ta en långpromenad.
Har inte riktigt orken att dra iväg till gymmet då jag inte mått så bra på senast för jag är lite stressad över vad jag kommer göra i höst.Har ju ett jobb men vill inte vara kvar där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 273
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp