Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Vad glad dina ord gör mig, det du skriver utstrålar ett lugn jag nog aldrig sett från dig förut. Underbart!

*kl*

Dagen bjöd på ett kortare cykelpass och ett kort yogapass, totalt runt 75 minuters träning. Alldeles lagom! Imorgon blir det nog en långpromenad, hoppas på runt två mil.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det låter som en bra plan för morgondagen! :)

Själv ska jag ut till stallet och börja dagen med en ridtur för att rensa tankarna. Senare på kvällen blir det gymdejt med cili :) Mitt psykiska välmående behöver träning och vänner just nu.
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Holy crap vad man tappar kondition snabbt! Sprang till jobbet idag och hämtade nycklarna jag glömde där igår och efter de 1.6 km som blev dit (obs sprang inte ens hela vägen, promenerade typ 300 meter efter första kilometern skulle jag tro) var jag tvungen att sätta mig ner i omklädningsrummet och ta igen mig. På hemvägen körde jag intervaller i snabbt tempo (glömde såklart starta igång endomondo igen :p) och sweet jesus vad det tog länge innan pulsen gick ner.

Jag skall icke försumma träningen såhär igen, amen.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*

I brist på jämtländska fjäll har jag riktat in mig på Upplandsleden eller Sörmlandsleden. Tyvärr verkar ingen i min omgivning så road :angel: kom på att jag kan ju höra hör om det finns någon här som är sugen på att gå, typ en heldag, nånstans i närheten av Uppsala eller Sthlm nån fin höstdag?
 
Sv: Beach 2013 del XI

Lite rapport från mig då, medan jag ändå sitter med telefonen.

Är i mormors sommarstuga som sagt, har det jättemysigt :) Fick till en löprunda igår vilket kändes skönt, hade lite spring i benen. Upptäckte att utan ordentlig uppvärmning så skriker vaden lite, men när jag väl kommer igång så går det utan problem. Bakläxa på uppvärmningen alltså! Blev 9 km spring och 1,5 km promenad, skönt att ha avverkat milen igen innan loppet.

I övrigt har det mest varit mat ;) Jag skulle bada i torsdags, kom inte längre än såhär:

07D69520-DBC4-4408-8589-A9C916C206F0-1601-00000294F08F5BC0_zps65ad0a53.jpg

:rofl::rofl:

Idag åker vi till mamma för hennes 50-årsfest, ska bli kul! Får se om jag lyckas klämma in någon promenad idag, det vore väl inte helt omöjligt.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Haha jag kommer aldrig längre än så i badandet:D

Igår red jag:love: och idag ska jag stängsla, äta pizza och grilla:p vet inte vad för motion som hinns med...
 
Sv: Beach 2013 del XI

Superbra jobbat! Det syns stor skillnad, och det lär ju kännas ännu större skillnad i kroppen nu när den mår bra! :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det där är en alldeles lagom bad-nivå tycker jag! ;)


kl

Har lite träningsvärk idag, armar, axlar och lite mage. Idag så är planen antingen att springa en liten runda, eller att åka o gymma ben, har inte bestämt mig än.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Och jag ska komma ihåg att ta med träningssockarna till dig!
Jag myser runt i sånna för fullt just nu, hur härliga som helst :D

halvt kl
Försöker just nu bara att sitta i soffan och använda dator eller se på tv-serier. Har rotat fram en matlåda som får bli lunch, samt planerat vad jag ska göra till middag (alternativt att dessa två får byta plats). I övrigt ska jag försöka att inte göra något mer, för att ha lite ork kvar när det är dags för gymmet - vill inte köra slut på mig själv fullständigt när jag är där så det behövs lite reserver.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Sådär ser det ut när jag ska bada med. Här är det ju sviiiiinkallt i vattnet JÄMT!

*knapp*
Jag för fortfarande jätte förkyld. Snart två veckor. Jag blir galen. Så nu blev triathlonet inställt. Men ska med på festen iaf. Orkar jobba och cykla till och från. Har ridit en del med, så har inte legat på soffan helt och fullt iaf. Ni är duktiga ni som håller igång.

Cili: Massor med styrkekramar och jag tänker på dig!
 
Sv: Beach 2013 del XI

I mina ögon är lyfta tungt och äta bra det som är att jobba fram formen(även om inte formen var huvudsyftet), och det är verkligen härligt att höra att du gjort det på ett sådant sunt sätt :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Om du står ut med en stökig lägenhet är du välkommen hit på middag innan gymmet :)

Jag har avverkat en ridtur hittills idag. Nu ska jag bara mysa med min skrotunge resten av dagen :love:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Mysigt med ridtur :)

Här blir det nog en promenad ikväll och ev lite styrka.
Just nu sitter jag och väntar på att sambo och mini ska komma hem från affären, så jag och I kan göra färdigt muffinsen.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ja det var ett härligt pass idag! :) Hästen har varit lite stel och dan innan men med cilis hjälp och eget vidare arbete så tar han sig mer och mer. Idag galopperade han verkligen uppåt/framåt med bakbenen under sig och satte alla byten helt rent på hjälpen :) Så bra själen mår såna gånger! Att man fick se några shettisfölisar på vägen gjorde inte saken sämre direkt :love:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Duktigt! Hur gick det med värmen när du sprang? Det är synd att det är så slitigt att springa nedför för finns det ingen härligare känsla tycker jag :D Att blåsa på i full fart i en backe som tar typ tio minuter är riktigt riktigt roligt, särskilt om man sätter på favoritlåten på telefonen. Hade en sån backe i slutet av min runda nät jag bodde utomlands och då känns det verkligen dom att man slutar på topp.

Vi sprang när solen gått ner på kvällen så var nog "bara" 30-35 grader istället för 40-45 ;) Men blåste liiite också så det var faktiskt ok.
Jag är dålig på att springa nerför när det blir för långt och för brant! Här var det bitvis så brant att jag tror inte ens jag hade kunnat springa ner även om jag velat!

Hemma igen nu iaf och ska slappa (igen) tills ikväll då jag ska iväg till galopp.

cili: Hoppas du lyckas varvar ner nu!!

Ninnurur: Låter som en härlig ridtur!

muppia: Snyggt!! Kul att höra från dig :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Tjohej från en former stressad tjej!

Nu har livet äntligen lugnat ned sig lite, dvs. behöver inte jobba mer än heltid + plugga in den värsta tentan i mannaminne parallellt längre. Eftersom lyckan bor i strävandet har jag därmed satt upp ett nytt mål: Att gå ned åtminstone 5 kg (från 66 till 61), plus ta mig i mål på stockholm marathon 2014. Måste köpa en matvåg, men ska iaf köra helt normal kaloriräkning a la shape up för viktnedgången, och får väl försöka hitta något träningsprogram för springandet, så jag får kontroll i det också.

Egentligen har jag väl ett rätt optimalt BMI (på 22) men jag gillar liksom att vara en självklar strl. 36 och så är det inte nu. Och egentligen borde jag väl ifrågasätta samhället och inte inställa mig under något idiotiskt avmagrat kvinnoideal men jag orkar inte ta fighten. Jag vill rida på den våg som finns implicit i "att vara smal och snygg".

Är mycket pepp (då det känns äntligen som att mitt liv inte kontrolleras av externa omständigheter) och ska försöka läsa här inne lite duktigare också :)!
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del XI

Hästen har varit lite stel och dan innan men med cilis hjälp och eget vidare arbete så tar han sig mer och mer

Läser man bara vad folk skriver om mig i den här tråden så låter det som om jag kan och gör precis allt :D Känner mig lite som Gud
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 273
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp