Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Alltså, den här årstiden är så himla bra! :love: i förrgår gjorde vi en nästan gratis ängamatssoppa på årets första primörer som blev så galet god, med svampmackor till. Idag gjorde vi en mycket mumsig pastaröra till middag. Vi hade i två sorters pasta, chorizo, baconbitar, CF paprika/chili, cocktailtomater, vitlök och paprika. Från trädgården blandade vi ner ärtskidor, bladpersilja, rödlök och spenat. :d


Ikväll blev det en liten svamppromenad i skogen, nu finns det rensade kantareller och på spisen puttrar skogshallonmarmelad. Det kanske inte är oerhört beachigt, men ekologisk (och egenproducerad eller plockad) mat är hälsa för mig. :) På det mer beachiga planet så får jag nog vila från promenad imorn, har gått en timma om dagen tre dagar i rad nu. Efter dagens promenad behandlade jag vaden med vetekudde och spikmatta, mycket välbehövligt och verkar ha gjort nytta.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del XI

Vad god mat du verkar laga kvinna :p.

cili:Hoppas att du snart kryar på dig.

Jag har träningsvärk nu så får se om det blir någon promenad imorgon.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vad duktigt gjort! Men ta det lite lugnt så du inte får ont i benen eller annat. Du har ju varit tvungen att vila innan och att sen springa 2 mil direkt kanske inte är det bästa för senor;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vad roligt! :D
Min hann tyvärr knappt börja innan den slutade....
De ringde igår och meddelade att många av hästarna inte är fräscha och att de skjuter upp terminsstart. Det suger, även om det är bra att de tar hästarnas mående på allvar såklart.
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*
Jag är ensam hemma med tvååringen hela dagen och behöver tips på vad jag kan aktivera oss med som ger mig träning? En dag i soffan är oerhört lockande med tanke på vädret, men så kan vi ju inte ha det ;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vad jag ska träna? Måste jag träna alltså? :p Haha.
Jag hade ju planer på att dra till gymmet och gå igenom det naprapaten sa åt mig igår, men var tvungen att tvätta och sen kommer eventuellt min syrra med sin bebis. Men Jag ska i alla fall ut och gå, och förhoppningsvis springa med. :)

Själv då? :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

TIPS!

Groupon har en deal idag där man får köpa kort på Nordic Wellnes(föredetta Sportlife) för typ inga pengar alls, Jag köpte en månadskort för 95 spänn vilket jag tackar allra ödmjukast för. :D Ska iväg och lösa ut det när jag tvättat klart(om inte syrran kommer hit då klart) så blir det träning där först och främst innan jag börjar använda mitt andra träningskort. Ah, älskar NW och älskar sådana här deals! :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Haha, klart du måste träna;)

Jag ska rida och festa:D (festa räknas väl som att träna :angel:) Eventuellt en promenad om jag hinner men det blir tajt tror jag!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Nej, jag har funderat över det också, fast lite har jag sprungit sedan vilan ändå. Men tänkte gymms nu två dagar och sedan springa en kort sväng bara på söndag. :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det är tråkigt att läsa att du mår så dåligt, men skönt att du blivit sjukskriven och får hjälp nu. Det tar nog ett tag att komma ner i varv men jag hoppas att du hann stoppa karusellen så du slipper krascha totalt.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Funderar på att springa in till centrum och aktivera mitt träningskort och så eventuellt träna här hemma sen när jag sprungit/gått tillbaka. Allt beror på om den där systern dyker upp eller ej. Gör hon det blir det garanterat en promenad med barnvagnen så länge det inte regnar en massa :)

Ikväll blir det massa god pasta och vin. AH!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Skönt med långpromenad :)

Cili: skönt att du får hjälp nu.
Hoppas du mår bättre snart

Vaknade i morse och kände hur slö jag börjar bli, gick upp och körde lite styrka för ben och rumpa. Nu har jag ätit en kesella och ska ut och springa.
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Man får nästan dåligt samvete när man inte gör mer än såhär medan ni är ute och rör er för fullt. I förrgår blev det en powerwalk på 3,5 km, igår ingenting. Idag ingenting. Min halsmandel har återfått normal storlek men ömmar fortfarande så jag safear. Däremot sköter jag maten bra! Smoothie på eftermiddagen idag, nu måste jag ha köttfärspaj - hungrig!
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Var kan man köpa en så där mobilhållare som man sätter på armen? Har velat ha en sån, men inte lyckats snubbla över någon o varit för lat för att leta när jag kan ha den i byxfickan på tightsen. Men nu så känns det som att jag MÅSTE ha en, då min mobil började ringa upp folk när jag höll på att göra situps på gymmet! :o Som tur var så valde den att ringa till en nära kompis så det var ingen fara, men det hade kunnat bli lite jobbigt.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag tror att jag hittade min på kjell o co, men har sett på typ stadium också. :) i gymmet bär jag min i handen och lägger den med vattenflaskan, ska ändå fylla i vad jag gjort efter varje gång. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 273
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp