Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Rätt tänkt - du tog dig ut i alla fall! Jag gillar inte heller träning innan frukost, annat än känslan under dagen när man vet om att träningen redan är gjord. Då kan man njuta av som bedrift resten av dagen om du förstår vad jag menar :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL
Kämpar desperat för att hålla min tredjeplats i utmaningen ;) nästan 9 km promenad idag men trots det har jag en mil upp till tvåan och ytterligare en mil till ettan :S Men jag ska verkligen satsa på att slå mitt tidigare rekord på 80 km på en månad, det känns realistiskt med tanke på hur månaden har börjat!
I övrigt försöker jag läsa om löpteknik, men det finns ju så många olika bud och inte ens forskningen verkar vara överrens.... väldigt förvirrande. Hittills har jag väl kommit fram till att korta steg verkar de flesta vara vanligt förekommande som tips. och det verkar vettigt att inte sätta foten för långt fram... nån som har tips på bra läsning som är lättåtkomlig (gärna länkar)?
 
Sv: Beach 2013 del XI

+ Emtherlia: Ja tungt var det :p Och ja, jätteskönt att redan ha gjort träningen för idag. Hade inte så mycket alternativ eftersom jag jobbar 11-21 idag. :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Hahaha och jag kämpar desperat för att hålla andraplatsen :rofl:

De tips jag försöker komma ihåg är: bra hållning, fram med höften och hög stegfrekvens. Är ingen expert men känner ju att det är mycket lättare när jag springer så än när jag sjunker ihop och klampar fram ;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag tycker också att du ska göra övningarna! Kanske kan börja med en kroppsdel, få in den vanan, sen komplettera med nästa osv.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Sök på löpskolning och övningar!
Tanken med löpskolningen är att successivt mata in tekniken i ryggmärgen för att man ite aktivt ska behöva tänka teknik varje steg :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Idag är det köpagymkortsdagen. Hade dock rejäla förkylningskänningar med feber till och från igår, så även fast jag känner mig helt feberfri idag och inte har lika ont i halsen tänkte jag ta det lugnt och bara testa maskinerna lite på låg vikt för att prova dom - inte för att utöva någon träning som kommer ge någonting. Ganska less på att vi har svinkallt och fläktar på vissa ställen på jobbet, när andra är runt 30+ - det är omöjligt att klä sig optimalt för allt.
Det är enda dagen på typ en vecka som jag har tid att åka dit på bemanningstiden, så det är därför jag åker idag trots förkylningskänningarna. Så har jag tillgång till gymmet dygnet runt sen :D

Fick för övrigt ett brev om fast anställning igår (under halvtid dock). Vet inte om jag ska skratta eller gråta :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Haha och jag går desperat mycket för att hålla tag i förstaplatsen:D Igår gick jag en mil och likförbannat fick du med ihop en mil:p Det går inte att ligga på latsidan här inte, jag ska ha ett pris!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Tack snälla för ert engagemang kring detta! :) Har verkligen varit på dåligt humör det senaste, att kroppen hela tiden arbetar mot en är minst sagt påfrestande. Jag är ju inte alls i nån god kondition för tillfället, även om sommarjobbet förvisso fick mig att hålla igång och på det viset stärka kroppen. Och det märks verkligen på hur min kropp mår.

Men nu har jag knåpat ihop ett gäng övningar på papper som jag kan göra. Jag kan dem alla i huvudet, men att ha dem på pränt gör att jag har bättre översikt. Jag döpte dem till friskgymnastik för högre positiv anda. :p Istället för att göra många övningar för en specifik kroppsdel blir det helkroppsanpassat som mitt tidigare gymschema. 10 övningar att göra varannan dag. Nu är jag ju ledig i augusti, sedan åker jag iväg och jobbar med fältjobb igen - med mina älskade ålar! :D Får se hur fysiskt krävande det är, men jag hoppas att jag fått in vanan så pass tills dess att jag fortsätter med min friskgymnastik i vilket fall. Jag har faktiskt varit duktig i långa perioder och gjort 8-10 övningar/dag (ett fokusområde, t.ex. rygg) så det är inte omöjligt! *banka in i huvudet*
Jag är faktiskt sugen på att springa, men jag har inga skor och utan riktigt bra skor vore det som att slakta mina knän tror jag... Något för framtiden.

Heja mig!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Hahaha! Vi kommer ju jaga ihjäl varandra i jakten på de där priserna ;) det kanske inte var en så bra idé i alla fall.... :D
Men jag kommer inte kunna hålla nåt "en mil om dagen" tempo!!! Så sakta ner lite! :nailbiting:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Haha det kommer inte jag heller, det är därför jag passar på nu när jag hinner och orkar;) Om en vecka eller så kommer jag ha tröttnat:p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Heja heja!
Tycker det är bra att du håller igång iaf. Har flera vänner med problem med kroppen som gett upp och nu imhe kan gå en promenad ens. Min värsta mardröm.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Låter jobbigt, hoppas att dina övningar hjälper dig, men förstår, rehab övningar är sååå tråkigt!!

Igår blev en vilodag, och dagen innan blev 2x 19 km transportcykling. Idag tänkte jag gå på box, men fanns inga pass så blir kanske en löptur eller något senare. Måste packa också för semester imorgon!! Ska packa ner löpskorna iaf så hoppas jag att vi kan släpa oss ut på några rundor iaf! :cautious:

Zasso: Känner igen känslan, blää på löpning innan frukost (även om jag gärna skulle vilja lära mig det). Kul att du ar fått en sån bra rutin ändå förresten! :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Hahaha nä jag kommer inte heller orka gå en mil om dagen :p Kommer jag upp i en halv per dag så är jag nöjd :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Härligt med semester! Vart bär det av? :)

Och ja, känns bra att jag verkligen vill springa och ser till att göra det också :) Även om det blir tungt innan frukost :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Till en vecka i Turkiet! :)
är jättebra att ha en sån rutin, jag vill ofta springa men orkar egentligen inte och har lite för mycket av ett allt eller inget tänkt, så istället för att bara ta mig ut en kort runda så struntar jag i det för att jag inte känner för en längre runda... :banghead:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Knapplån

Nu är jag hemma igen! Efter en andra heldag på Legoland brände vi av de 100 milen hem i ett svep - kom i säng tre inatt. Gick upp 11 och 12 stod jag i salen på gymmet och körde ett BodyPumppass. :D

Har förresten fått mer och mer problem med mina händer, jag får kramp i händerna när jag har tunga vikter i rygglåten. Lite samma sak på Griten, där det började i våras. Nu har jag 20 kg på rygglåten men kan inte köra hela utan måste lägga ner vikten emellan under låten för att sträcka på händerna, när jag lägger ner stången är fingrarna helt låsta i böjt läge. :crazy: Tycker att det blivit värre efter mitt uppehåll från passen - har inga problem med den vanliga styrketräningen, men då kör jag ju kortare pass. Började med att det gjorde ont i underarmarna, nu är det bara kramp i händerna, så hinner inte känna av att det är jobbigt i underarmarna innan krampen kommer. Någon som har några teorier?

Hade en diskussion igår om mitt ätande (lååång biltur som sagt ;)), och hade tänkt sluta småäta nu. Känns jobbigt och drygt men jag vet ju att jag måste. Ge mig styrka typ. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 265
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp