Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Det är sjukt svårt att komma in i vardagen med träning efter semestern tycker jag! Så jag förstår att du är opepp men om du bara tvingar dig ut några gånger så kommer du lättare tillbaka:)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jo det är klart man får. Mest ostfrallan som var onödig eftersom jag var lagom mätt innan :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Hur roligt som helst faktiskt! Jag har inte tränat ordentligt på flera år, igår sprang jag 6 km på 31 minuter. :p Man är lite lagom otränad.

Haha och jag som satte mina 5 km på 40+ första och enda gången jag provat hittills. Var nöjd med den där tiden du!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Haha! Om det ändå vore så väl! :D Och mini satt tyst och låtsades vara väluppfostrad så det kan inte ha varit att jag borde vara nykter för att hålla reda på min oregerliga unge heller. ;) nej grejen är att jag är helt övertygad om att hon faktiskt trodde det, mina ~3 kg jag gått upp i sommar har satt sig på ett enda ställe och magen var inte liten till att börja med. Nåja, mer att jobba med senare. ;) nu är det hotellfrukost inför dag två på legoland. :D

Bra kämpat allihopa! :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

+ alla andra som skrivit

Jag vet väl egentligen att det inte funkar att bara bita ihop och köra på, vilket jag gjort senaste månaderna. Heltid på vanliga jobbet + egna företaget + hjälper till på gården där jag bor + stress över att inte hitta någon annan bostad. Frågar någon om jag kan hoppa in, hjälpa till eller så så kan jag aldrig säga nej. Och så ingen ork att laga mat eller ens aptit utöver det.

Har sökt lite andra jobb men inte fått något svar. Funderat på att plugga, men tror inte att jag skulle klara av heltidsstudier nu.
Om bara tightsen kunde bli klara snart så skulle en stor boll av stress försvinna, då skulle jag dessutom få in mer pengar där och kunna minska lite i timmar på vanliga jobbet.

Imorgon är jag ledig (på fredag också förresten, sällan jag har två dagar i rad). Då ska jag och en vän (som jag försöker få in här i tråden för övrigt) till gymmet nere i stan och köpa kort samt köra nån timme där inne. Sen ska jag upp med kvittot till chefen så jag kan få tillbaka en del i friskvårdsbidrag.
Nu kanske vissa av er tycker att det är dumt av mig att lägga ännu en grej på min att-göra-lista, men det känns som om jag får lite mer ro i huvudet när jag kan stänga av hjärnan och bara låta kroppen jobba. Jag kommer ju inte må bättre av att ägna den timmen åt att sitta hemma och fortfarande ha en hög stressnivå eftersom jag har svårt att varva ner.

Sen gäller det bara att jag tar mig i kragen och fixar mat också. Har under några dagar levt på mackor till frukost, nåt utekäk till lunch, ugnsstekt kycklingfilé till middag (den sköter sig ju själv, men några tillbehör har jag bara inte orkat fixa).
 
Sv: Beach 2013 del XI

TAck för peppen! :)
Jag jobbar på att komma igång igen. Idag blir det löpning eller Body Pump :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Jösses vad ni skriver! Och snabbt springer ni. Mina tider tänker jag inte gå ut med :o Men i förrgår blev det ingen simning, solade bara då det var askallt i vattnet. Istället sprang jag 2 km innan jobbet. Förbättrade min senaste tid på samma sträcka med 23% så är nöjd! Men igår blev det vila, har så jäkla ont i benen. Benhinnorna lite mer exakt. Så min hurtiga chef ordinerade just vila och nya, bättre skor. Ska åka och handla idag då, sedan kommer en skobild från mig också. Dessutom har jag kommit igång på riktigt med frukostsmoothies OCH fått en vegetarisk kokbok. Som jag längtat! Gulligaste mannen!
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*
Min energi är fortfarande enoormt låg (pga hypotyreosen förmodligen). Jag tränar, men lågintensivt och mitt mål med cykelvasan om drygt en vecka är att ta mig runt och ha trevligt längs med vägen... :) Har fixat en ny sadel till cykeln som ska provcyklas idag, blir en utflykt hem till kollegan, lunch där och sen hem igen. Ska troligen heja på kompisarna när de springer intervaller men blir ingen löpning för min del :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kl
Hej på er! Fullt upp den här veckan, nytt jobb så jag jobbar på två ställen, totalt heltid (äntligen! :) ), allt nytt, sovit dåligt och sjuk hund.

Med andra ord inte mycket tid för träning. När jag väl kommit in i rutinerna (och inte behöver rusa runt till veterinär etc) kommer det nog bli enklare. Kul är det i alla fall!
Inser att jag saknar träningen (söndags var senast). Lär inte hinna bodypump imorgon som jag hade tänkt heller men en springtur ska jag nog få till under torsdagen!
 
Sv: Beach 2013 del XI

*KL*

Sprang 5 km i söndags och det kändes såååå bra! Ökade lite varje km och kände mig ändå pigg när jag landade hemma på gården igen :) Får se vilken dag jag hinner springa igen, ikväll prioriterar jag ridningen :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

I dag får det bli en långpromenad, sen ska jag leka med min nya mac:) Ahhh känns inte superlätt att lära sig ett nytt operativsystem!:nailbiting:
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Jag tror att jag har likadana skor som Cili nu, asics, på rea. Dyra nog ändå tyckte plånboken. Men benen jublar, känner ingenting nu och de var jäkligt fina att springa i. 2,3 km i snabbare tempo på en för mig bra tid. Nöjd! Imorgon blir det en längre runda med grannen. Men jag är lite besviken, endomondo säger 2,3 km, skyltningen 4 och google 3,6. Trodde jag sprungit längre :(

3tkc.jpg
 
Sv: Beach 2013 del XI

GPS-appar har en förmåga att mäta för kort, markeringar ute på spår har en förmåga att visa för långt, men en noggrann mätning på karta - gärna flygfoto - blir oftast rätt bra. Så om du gjort en sådan mätning på google skulle jag tro på den, dvs att du sprungit 3,6 km.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Härligt! :)

Jag har också gått en dryg mil idag, först fram och tillbaka till jobbet och sedan fick jag för mig att jag skulle ut och gå innan middagen också. 5,3 km blev det, mina fötter var ömma efter att ha gått och stått hela dagen så det kanske inte var jättesmart :p

I övrigt mycket nöjd idag med att jag har ätit jättebra. :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Hejhej allihopa! Tittar in och säger hej litegrann bara. Har semester nu, så det blir väldigt lite datortid, men idag är jag hemma och landar snabbt. Träningen har gått helt okej, något tufft pass, något bra, och nu krånglar knäna igen. Så nu får kroppen vila i drygt en och en halv vecka medans jag semestrar vidare, sen blir det tre veckor innan det är dags för tjejmilen. Känns som att jag är relativt bra förberedd dock, även om jag hittills inte sprungit en mil!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Bra jobbat!

Cili: jo, sjukskriv dig. Vet inte exakt men rätt till ersättning har du även om du inte är fast anställd.

80% (förutom karensdag) för de pass du redan är inbokad på kommande 2 veckor. Sen bör du hitta info på försäkringskassans hemsida.
Tro mig, det är inte värt att stressa sönder sig och man mår dåligt lääänge om man inte gör något åt det.

Ang deo så ja, det använder jag även vid träning.
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Idag har jag tränat, tjohoo!
Påminn mig om att aldrig ta sådana här långa uppehåll från Body Pumpen igen... :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det är sjukt svårt att komma in i vardagen med träning efter semestern tycker jag! Så jag förstår att du är opepp men om du bara tvingar dig ut några gånger så kommer du lättare tillbaka:)

Agreeeeee!! Har försökt komma i gån hela sommaren men jag är så dålig i år. Känner mig så opepp på allt. Måste försöka läsa mer om era framgångar här i beachtråden, brukar peppa mig massor men jag är aå dålig på att läsa när jag själv är i en svacka ! Kcal-räknat har jag inte heller gjort senaste veckan.

KL

Idag fick jag dessutom ngn form av astmattack på väg hem från jobbet, cyklade i världens fart och sedan var den ett faktum. Måste skaffa korttidsverkande medicin nu, har råkat ut för detta två ggr sedan jag fick diagnosen. Har fortfarande hosta och jätteont i bröstkorgen och halsen när jag andas. Inbillar mig att jag kanske tycker mer om att träna om jag medicinerar också, min pappas sambo sa att hon märker såååååå stor skillnad när hon tar sin medicin innan träningspass... Apropå ingenting, ville väl mest skiva en ursäkt till varför jag inte kom ut på PW idag heller, suck på mig! Hur upplever ni med astma det, tar ni korttidsverkande medicin innan träning ?
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 259
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp