Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Jag vill inte springa för tillfället för det rä så mycket turister ÖVERALLT. Seriöst, ingenstans kan man springa om man ska springa på klokt underlag (vilket jag ju ska nu för tiden!) för det GÅR inte att springa.

Så ja, jag tar springpaus. Och en tillfällig gympaus som jag i och för sig har vaga planer på att återuppta imorgon. Dock har jag blivit så bortskämd och van vid att ha gymet för mig själv på kvällen så det kommer bli halvjobbigt att dela det med alla andra nu på dagtid, haha.

Jag lever men är inte så beachig just nu. Nåväl jag kommer åter.

(Och jag har faktiskt drömt om att springa 3 nätter i rad så jag kommer ihåg hur härligt det är och jag längtar tills när jag kommer igång igen.)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Tråkigt att det var opeppande men duktigt sprunget ändå! :)

Wys: Usch vad jobbigt det låter med så mycket folk :p Promenera kanske du kan göra ändå? :) Om det är något du gillar, förstås.

kl

Hemma efter lång dag på jobbet. Motion blev promenad dit och hem = 5,2 km totalt. Inte supernöjd med maten, åt helt omotiverat en halv ostfralla efter lunchen som la sig som en sten i magen hela eftermiddagen. Och så åt jag några överblivna chips och ett par chokladbitar när jag kom hem, fy på mig. Meeeeeeen men.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag tycker det är astrist att promenera, haha. Dessutom vill jag gå mycket snabbare än alla turister så jag blir arg ändå när de är ivägen ;)

KL

(Och nej, klart det inte är folk ÖVERALLT men i alla fall där det är värt att motionera, bara för att klargöra lite)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Förresten zassoo, glömde kommentera i förra tråden men dina före och efterbilder ör grymma!! Vilken skillnad och vad snygg du var i jeans!! Känns verkligen som att du och jag har liknande kroppauppbyggnad också, men det har vi konstaterat förut också. Heja dig iaf!!
 
Sv: Beach 2013 del XI

*knapp*
Bryter ihop efter dag 2 att vara förkyld. Vaknade med 38 graders feber imorse och nu är jag på jobbet. Har 45min kvar. Alvedon är det som fungerar. Finns tyvärr inga folk att få tag i. Så nu är det bara att jobba idag och sen ledig i 2 dagar. Hoppas på att vara frisk.

Värsta är när jag är förkyld att jag är sugen på lite allt möjligt, chips och glass t.ex. Å RÖDVIN! Hur nu det kommer sig...

Ni är duktiga ni som håller igång. Själv vet jag knappt hur jag ska orka cykla hem...
 
Sv: Beach 2013 del XI

Motiveeeera mig någon!
Sparka ut mig i löparspåret tack.

Blööö min hjärna försöker komma på alla möjliga ursäkter för att jag inte ska röra mig från stolen. Men jooo, jag vilade igår det räcker.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det är ok att bryta ihop när man är sjuk. Ta lugnt och bara mys runt nu när du ska vara ledig. Känner jag dig rätt kommer du inte ha några problem att komma tillbaka igen när du är frisk igen, så motiverad och duktig som du brukar vara.

Och jag är helt övertygad om att glass är jättebra när man är sjuk, rödvin har jag däremot aldrig testat till det... ;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Jag har storstädat precis hela dagen, fått ny klädinspiration efter att ha rivit ut alla kläder och sedan hängt upp 90% på galgar i stället för att ha det invikt i lådor. Har även fått en helt egen garderob till ytterkläderna, då jag vek ned alla lagårds- och stallkläder i ikeapåsar och bar ned i källaren. Så nu är jag skitnöjd över min bedrift, och enormt träningssugen! Så träningskläderna är på och om tio minuter kommer grannen så ska vi köra lite styrka :banana:

dscn04762_5201470be087c30cfc7818bc.jpg
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jobbigt med turister, tänk att de alltid ska vara i vägen...

KL
Var på Taebo idag också, mycket roligare idag än förra veckan. Jag fick lite mer kläm på rörelserna och kunde ta ut dem lite mer och därmed köra ännu lite mer slut på mig själv. Känner redan nu att ryggen kommer ha träningsvärk imorgon. Sen tappar jag fortfarande bort min när det blir lite mer komplicerade kombinationer och man måste göra en sak med fötterna och en annan sak med armarna och sen dessutom räkna. Min hjärna klarar inte att hantera så många saker på samma gång.....

En helt allmän fråga. Det kanske bara är jag som är sjukt sunkig, eller brukar ni använda deo innan träningspasset?
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Det här har inget med träning att göra, men med välmående så jag ventilerar det i denna tråd ändå.

Idag vill jag mest dö. Eller ja, egentligen inte, men lite åt det hållet.
Håller på att stressa mig själv ner i graven igen. Denna gången har det gått så långt att jag ser saker som egentligen inte händer... Cyklade förbi en hage där det går två shettisar som betade, såg hur dom blev vettskrämda och for iväg i galopp, för att i nästa sekund stå lugnt och beta på samma ställe där dom stod nyss. Dom hade aldrig blivit rädda för nåt, dom hade aldrig galopperat någonstans - det hittade min hjärna på alldeles själv i en sekund eller två.
Antar att jag borde kontakta en läkare och kolla över möjlighet till sjukskrivning egentligen för att slippa stressen från jobbet (det är den som är värst just nu, även om det är mycket stress från andra håll också), men jag vet ärligt talat inte om jag har råd att leva då. Är ju inte fastanställd, så jag har ingen aning om hur det funkar med lön/pengar om jag skulle bli sjukskriven. Och så har jag ju mitt eget företag, som jag vill kunna jobba vidare med på lågfart under tiden (det handlar ju mest om att skicka mail var tredje dag just nu) - men hur funkar det vid en sjukskrivning?
Om någon har koll får ni gärna bena ut lite eller länka till nåt ställe där det finns svar. Känner mig mest svamlig och får inte fram någon vettig information när jag googlar eftersom jag inte kan koncentrera mig på längre stycken utan att tappa bort mig i texten gång på gång.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Stackare :( Försök ta dig igenom det här jobbpasset bara, sen får du se till att sova ut och vila ordentligt när du är ledig!

Mirre: Ut med dig! ;) En kvart räcker!

Praeterea: Vad är Taebo? Angående deo så tar jag inte på ny innan träningspasset om jag inte haft innan. Det är ju meningen att jag ska bli svettig, och efteråt så tvättar jag mig ;)

cili: Fy vad jobbigt :( Jag vet tyvärr absolut ingenting om sjukskrivning. Det låter verkligen som att du behöver en paus, men som du säger måste du ju ha pengar också :/ Kram!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kl
Nu är jag på väg hem.
Har just sprungit exakt tre km!
Målet var att slå förra passets sträcka på 1.90km.
Tänkte att två ska jag klara, kollade hur långt jag sprungit och endo visade då 2.28km, peppad dom tusan tänkte jag att då ska jag fixa 3 också :)
Känns fiiint! Gick fort och hämta andan efteråt också.
Fan vad grym jag är! :bump: Sprang på 22.52min så totalt var jag ute i lite drygt en halvtimme.

Det var varmt, kvavt och jag hittade bara mina långa tights, dessutom fick jag för mig att testa hur nya tröjan var att springa i. Så långbyxor, långärmat och keps sprang jag i. Motvind hela vägen.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Ben idag. kände mig hyfsat klen nu när jag ökat vikterna och inte kan göra lika många sets :p

4x10 knäböj på 21kg
4x10 bulgariska utfall med hantlar 7kg
3x20 leg curls med boll
3x20 rumplyft med boll

Orkade inte med alla övningar heller som jag brukar göra så får göra dessa någon annan dag. :meh:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Åh, din stackare. Det låter absolut som att du behöver en paus! :(
Förstår att det där med pengarna bekymrar dig, men ditt välmående är viktigare än allting annat.
Stor kram!

Linisen: Krya på dig!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Idag är jag opepp. Opepp, fluffig och trött.
Dessutom bakat enormt onyttiga äppelpajer till jobbet imorn. Ska försöka äta en väldigt liten bit, och sen blir det träning på kvällen...
Pust.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 257
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp