Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Kör en veckosummering:
Måndag: Vila
Tisdag: Styrka
Onsdag: Löpning + extra transportcykling
Torsdag: Styrka
Fredag: 7 km promenad
Lördag: Lätt styrka
Söndag: 7 km promenad, 4 km löpning

Och ingen överätning! :banana: Så idag lade jag 100kr i ett kuvert märkt "Duktig tjej <3" :D Visserligen efter att ha ätit lite mycket och lite onyttigt, men det var kontrollerat och medvetet. Hade lite dålig energi så jag moffade i mig ;) Ikväll blir det styrka!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kl

Idag kom det fram en okänd kille till mig och sa "Hej! Jag ville bara säga att du är fin". Han gjorde min dag.
Ikväll blir det en löptur på minst 2x1km. Så nu har jag sagt det som ett löfte till er, då går det inte att lata sig för då får jag skämmas inför er.

Passade på att ta lite mått på mig själv imorse också. Dom ska förhoppningsvis krympa snart!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vad härligt att få en sån kommentar! :)

Tass: Det är ALLTID motvind när man cyklar :D

Sleepan: Hurtbulle som springer innan jobbet! 7 km är skitbra :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag började ju inte förrän 11 ;) Var dock tvungen att köra hemifrån innan 10 så jag är nöjd :)

Grymt jobbat med all träning! :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Idag blev det magen som skulle tränas. Kul att känna att jag orkar mer! Klarade hjulet mycket längre och kan nästan sträcka fullt ut (men orkar inte tillbaka, än). Kunde även öka på vikten på magmaskinen :D

Dock dåligt matdag. "Råkade" köpa choklad, som förvisso är väldigt gott, men kanske inte värt det dåliga samvetet efteråt... Menmen, nya tag imorgon!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kl

8 km promenad och när dokumentären var slut sprang jag sista biten som var 2,5 km. Kändes gott att få lite puls:)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ja KV står för kroppsvikt :) Tyvärr gick passet rätt uselt, jag kände mig jättesvag och klarade inte passet som jag hade tänkt :( Ska minska lite på vikterna och köra mer teknik ett tag,
jag känner att det brister för mycket där när det blir tyngre. Måste ven bli starkare i botten. Efter att ha misslyckats med böjandet vad jag skitsur och slaktade benen i benpressen istället. Bryt ihop och kom igen.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Åh jag kämpar med knäböjarna också... jäkla stelhet :mad: jag har börjat om på Stronglifts 5x5 och jobbar mig uppåt från tom stång nu. 22.5 kg var det idag, tjohoooo.......

Men en ordentlig teknik från början gör ju att man kan ta tyngre sedan, det kommer man inte ifrån :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

*knapp*
Vakna upp jätte förkyld. Och en liten släng feber. Det här är inte roligt. :( Fy bubblan. Hatar att vara sjuk. Så nu blir det vila ett tag.
 
Sv: Beach 2013 del XI

2x1 km löpning. och en 500m där emellan. Och så lite promenad som uppvärmning, emellan och nedvarvning.
Invigde ett av de nya paren skor idag också. Dom svart/rosa. Känner mig helt nöjd hittills!

Kollade in gymmet idag också. Det blir det. Ska bara kolla med chefen så allt är okej innan jag går och betalar.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kl

Har haft en SÅ himla bra dag! Det strular lite på jobbet vilket jag är stressad över, men min underbara sambo tog mig ut på en dejt-dag för att tänka på annat. Innan vi åkte tog jag en promenad på drygt 6 km. Började sedan med lätt lunch på en uteservering, sen strosade vi runt på stan en stund innan det blev bio. Såg The Wolverine som vi båda gillade. Därefter blev det middag på en restaurang vid vattnet, jättegod mat och supermysigt. Avslutade med lite mer strosande på stan i det fantastiska vädret.

Kom hem vid åttatiden, tog med katterna ut på gräsmattan en stund och sen drog jag på mig löparskorna och stack iväg på en runda. Bästa känslan hittills tror jag, kändes som jag flög fram genom skogen! Dessvärre la endomondo av mitt i så jag vet inga kilometertider, men jag kollade klockan innan och efter och vet hur lång rundan är så det jag la in på endo i efterhand ska stämma rätt bra. :) 5,5 km mestadels skog, svalt och skönt nu på kvällen.

Grym dag helt enkelt! Imorgon blir det 10 timmars jobb.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Bra jobbat! Så det blev båda paren skor? :D

Än så länge är det bara dom svart/rosa som är spikade. Dom grå/rosa ska testas lite mer inne innan jag bestämmer mig

20130805-221335.jpg


Dagens outfit :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Snyggt! :)

zasso: Låter som en superhärlig dag :)

Linisen: Krya på dig!

Har städat hela dan idag, skulle ha sprungit men valde att hoppa över det idag.
Trött som tusan så det fick vara.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det är verkligen en klurig övning tycker jag! Jag faller gärna framåt när det blir tungt, och det går typ inte att träna på låga vikter heller för då märks det inte. Segt att börja om från början men det kommer nog ge så mycket mer i slutändan :) Om du har nåt gött tips på hur man blir lite rörligare så böjarna blir bättre så säg till!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kl

Åh suck. Eftersom jag la in löprundan manuellt i Endomondo så står det "Excluded from statistics". Hur får jag med den i statistiken? Jag vill ju att den ska räknas både i min egen statistik och i utmaningen :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 257
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp