Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Knapplån

Söndagkväll och vad innebär det om inte summering av veckan? :D

Tränat 8 h 32 min den här veckan! :eek:

Måndag: Axlar och lite rygg på gymmet, 1 h 15 min.
Tisdag: 6.6 km löpt på 46 min. Rygg på gymmet, 1 h 15 min.
Onsdag: Triceps och bröst på gymmet, 55 min.
Torsdag: ~ 3,5 km löpt på 21 min. Rygg och lite axlar på gymmet, 1 h.
Fredag: Crosstrainingpass på 55 min, kortade i statistiken till de aktiva 45 min.
Lördag: Crosstrainingpass på 55 min, drog över så det var 1 h aktiv tid typ. :p
Söndag: Benpass på gymmet, 1 h 15 min.

Fett nöjd med veckan! :D Hade iof gärna sprungit mer men har inte riktigt funkat när det varit så gaaaaler varmt och min partner jobbat kväll typ hela veckan.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Respekt!! :bow:

Min vecka har varit ganska usel träningsmässigt med enbart ett pass boxning. Helgen dessutom usel i matsynpunkt då jag var hemma hos mamma så massa vin, godis, ost och kex.... Tur det bara var fredag kväll-söndag morgon! Nya tag imorgon och tänkte iaf ta en löprunda efter stallet, åker på semester på fredag men ska iaf hinna med två pass innan dess.
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*

Dagens planerade cykelpass uteblev pga mens (måste köpa en menskopp, funkar inte med tampong första en-två mensdagarna (trosor för att kunna ha binda/trosskydd är HELT uteslutet under cykelbrallor)) men veckan blev ändå rätt bra:

Det finns en bra deal på en sån på groupon som går ut vid midnatt, bara 149 spänn!
Länk direkt till den
 
Sv: Beach 2013 del XI

Idag har jag utöver ett ridpass även hunnit med att impulsköpa en cykel. Måste medge att jag tänkte lite på LLaikas citat om att hamna på gatan om köpet genomförs, och mitt svar på den frågan blev "mjo, jag kommer ju förhoppningsvis hamna lite mer där ute - cyklandes då". Vore ju liksom ganska dumt att köpa en cykel för att fortsätta att stanna inne ;)

En helt vanlig cykel blev det. Tanken är att den ska framföras på asfalt och jämn grusväg i normaltempo för extra motion medan jag bygger upp benmusklerna, ingen terrängcykling eller räserfart med andra ord. Kom över den riktigt billigt eftersom kedjan behöver bytas, men det ska jag nog klara av.
20130804-210357.jpg

Hoppas kunna ta den till jobbet några gånger också, när jag jobbar på det stället som är närmast hem (ca 16 km enkel väg)

Så nu kan jag ju definitivt ta och strypa mitt matkonto och börja länsa den där frysen :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Eeeeheheh. Vägde ca 58,8-59 när jag åkte på semester. Idag 62,8 kg. 4 kg där jaaa. Bra jobbat Sleepan!
:p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vad ni jobbar på bra allihop :bow:
Alla i tråden är grymma!

Jag har varit ute och gått idag, 8.16km på 1h.24min blev det.
Superskönt väder och p3 dokumentär i lurarna, inte fel alls :)
Men, man ska komma ihåg och gå på toa innan man går ut, speciellt om man druckit monster innan eftersom gå sista biten hem annars blir en smärre plåga :p
Var så sjuuuukt kissnödig och det fanns ingenstans och gå undan. Var rena befrielsen att komma hem haha. :p


Hahaha vilken klockren bild Tassen :D :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Nu är jag officiellt igång igen, blev en promenad på strax över 8 km. Dock gick det inte på rekordfart för kompisens hund tyckte allt runtomkring vad så spännande och var tvungen att stanna och lukta :p Men riktigt härlig kvällspromenad var det! :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag hoppas det :p
Har dock två semesterveckor kvar innan skolan börjar sen, men de är på hemmaplan och jag måste dessutom träna till midnattsloppet, så då ska jag inte äta chips och dricka öl varje dag... :angel:


Gött jobbat med promenaden! :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Wow vilken vecka!

Sleepan, modigt att våga ställa dig på vågen direkt! Men det där fixar du till snart :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ja vid semester på hemmaplan så brukar det ju bli lite lättare att hålla ordning på matrutinerna, även om det lätt kan slinka ner lite för mkt onyttigt iaf :p

Tack! Jag invigde dessutom nya skorna ikväll och jag tror faktiskt *peppar peppar* att jag klarat mig från skavsår :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Jag har haft en härlig och väldigt beachig helg. Igår tog jag och en kompis bussen till en liten stad där det finns en utomhuspool för att sola och bada. Tyvärr var vädret inte det bästa, så mer bad än sol, men lugnt och skönt med inte så mycket folk. Kul att hoppa från trampolin och åka vattenrutschkana! :D

På kvällen blev det pizza. Skulle jag bara få äta en pizza till i livet skulle det vara deras Bufala, för godare än så kan det nog inte bli. :d Med dans non-stop fram till klockan fyra tror jag nog att både pizzan och spritzen svettades ut.

Idag tog vi återigen bussen till stan med poolen. Bättre väder och betydligt mer folk, men härligt ändå, lugn och avslappnad dag. Idag blev det mer solande och jag tror jag lyckades hålla mig från att dra över mot rött.

Nu sängen.
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Första veckosummeringen någonsin för mig, eftersom det också är första gången jag tycker att jag har nåt vettigt att summera :D

Tisdag: Ridning 2h
Torsdag: Promenad 4+ km, löpning 2 km (första gången mer än 1 km i sträck)
Fredag: Promenad ca 3,5 km, löpning 5,2 km (första gången mer än 2 km i sträck)
Söndag: Promenad 3 km, ridning 50 min

Totalt i tid: över 6h
Totalt i km: 39 km

Har dessutom haft jobbpass med mycket rörelse måndag, onsdag, torsdag, lördag.

Målet för nästa vecka: Logga minst 50 km rörelse i endomondo (dvs utöver jobbet)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Bra jobbat! :)

Kl

Min vecka:

Måndag: 2,63 km promenad, 3,2 km löpning.
Tisdag: 5,25 km promenad, 20 min styrka.
Onsdag: 2,64 km promenad.
Torsdag: 1 h styrka, 3,96 km promenad, 2,02 km löpning.
Fredag: 5,61 km promenad, 5,25 km transportcykling.
Lördag: 4,02 km promenad.
Söndag: 5,06 km löpning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 257
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp