Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Vad bra veckor ni har fått till!

KL
Min vecka har bestått av 4 dagar jogging och tre dagar promenad, så jag har gjort något varje dag! :)
Igår när jag var ute och promenerade såg jag hur många kängurur som helst, och en av dem var rejält massiv!! Som att möta en älg i känguruformat! (därav den något långsamma tiden för er som såg min runda på endomondo, jag var ju tvungen att stanna och ta kort hela tiden ;) )
Jag skulle verkligen vilja ha med mig någon ut här som kunde peka ut vad det är för sorters kängurur jag ser, men folk är så vana vid dem så de har liksom inte brytt sig om att lära sig vad det finns för olika. En känguru är en känguru liksom ;)

Idag ska jag börja min andra vecka med c25k, så springa står på schemat, men just nu så regnar det, så jag börjar med att plugga och hoppas det håller upp lite senare..
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vad duktig du är Tassen, tufft att få till så många konditionspass i värmen.

Jag är inte så bra på att hålla koll på hur långa mina pass är, men såhär såg förra veckan ut:
Ett pass ben/rumpa
Ett pass axlar/bröst
Ett pass rygg
Ett pass armar/mage
6 km löpning

Utöver detta har jag sprungit som ett djur på jobbet pga rean. Mitt mål i augusti får nog bli att komma ut och springa minst en gång i veckan. Nu ska jag strax iväg och träna ben. Förhoppningsvis klarar jag ett mål jag haft sen jag slutade springa och började styrketräna igen, nämligen att böja 4x8xKV!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kl

Vad duktiga alla är, vi är verkligen på G!!:) nu börjar ännu en jobbvecka men jag förväntar mig kunna gå/springa varje dag, det är ju faktiskt ganska skönt:)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Sådär kan du ju inte skriva utan att bifoga en bild på jättekängrun :p

Jag ser sällan något roligare än en stallkatt när jag är ute och springer. Eller jag kanske ska vara nöjd över det... Men tänk kilometertiden om det kom utrusande en älgko med kalv..
 
Sv: Beach 2013 del XI

Underbar bild (Håller med! :D )

Kom hem från Frankrike igår och kan summera resan träningsmässigt med:
2 löppass (heja mig, släpade mig upp innan det blev alltför varmt!)
typ.. 18 h vindsurfing
2 h kajakpaddling
1 h cykling

Viktmässigt nog inte nån skillnad. Buffé varje dag till lunch + middag med ostbricka! Man behöver energi för att orka!

och så hade vi lite akrobatik för oss också...:

def047b6f88711e2bb6522000ae80da8_7.jpg
 
Sv: Beach 2013 del XI

Haha, ja, kanske ska tillägga att jag åkte på resa med UCPA som går UT på att vara aktiv. Ingick lektioner i vindsurf varje dag :) Väldigt kul!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Överraskade mig själv genom att faktiskt ta mig ut på en löprunda nu innan jobbet, precis enligt planerna. Betade av 7 vansinnigt varma kilometer på en hyfsat okej tid. Märks dock att jag inte sprungit ordenligt på flera veckor. Och svetten rinner just nu längs min rygg. Haha. Freeeesh.
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Kör också en veckosummering :)

Måndag: 1h Styrketräning, 7 km cykel
Tisdag: Ridning
Onsdag: 4 km löpning + 7 km cykel
Torsdag: 7 km cykel
Fredag: 4,3 km löpning + 7 km cykel
Lördag: 10 km löpning, 7 km cykel, 15 min mage
Söndag: 14 km cykel, 3-4 km löpning/promenad (dvs 1/4 löpning och 3/4 promenad :p) + 1km simning

Kan tillägga att jag inte har tänkt på cyklingen som träning... Kanske borde bli bättre på att summera min träning, nu vet jag inte om jag missat något :o

Totalt tränad tid: ca 8,5 timme! :bump:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Nu när jag har börjat gå och springa mycket mer än jag gjorde förra sommaren så har jag märkt att min hy har blivit galen :( Det ploppar upp nya finnar konstant i ansiktet och såhär brukar det verkligen inte vara. Enda skillnaden mot förra sommaren då min hy var normal är att jag motionerar mer nu, kan det vara anledningen? Jag duschar alltid efter jag motionerat så svetten är ju inte kvar så länge.:p

Nån annan som märkt av sämre hy sen ni började träna regelbundet? Borde det inte vara tvärtom?:crazy:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Tack du! :)
Tanken var en mil, men det var så jäkla hett att 7 km kändes outhärdligt typ :p
Och benen har ju knappt rört sig sista veckorna så en mil hade nog varit dumt :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Jag har sån SJUK träningsvärk i dag.
Har ägnat helgen åt galet grävande, vi har slaktat två stora rabatter hemma i trädgården.
Jag har aldrig varit så skitig och svettig och solbränd som de här två dagarna.

Det här är första rabatten, den lilla (den andra är 3 gånger större). Notera gärna stenarna bakom skottkärran. :devil:

dsc_3138_51fd6090ddf2b30ebb511966.jpg


Vi har inte bara grävt och konkat stora stenar, utan även brottats med stubbar och rötter som skulle bort, bort, bort. De var inte helt sugna på att följa med frivilligt, kan jag konstatera.
Nu är det dock klart, vi har kvar lite finputs. Sedan ska vi fylla på med sand och stenar i den lilla rabatten (stenar som vi för övrigt hämtar för hand eller i skottkärra vid grus-/sandgropen 300 meter in i skogen) och den stora rabatten ska fyllas upp med mer matjord och sedan ska vi så ny gräsmatta där.

Jag är helt slut!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Älskar ditt huspyssel, det är så inspirerande och gemytligt att följa!

kl
Min vecka såg ut som följande:
Onsdag promenad 7 km
Torsdag jogg 3 km
Fredag simning 600m och skogsklampande
Söndag joggingtur på ynka 2 km med världens sämsta tid. Men jag fick sätta mig ner och snudd på ringa ambulans, mina tarmar ballade ur totalt. Linkade tillbaka till bilen och raka vägen hem till medicinlådan. Öm i magtrakten idag men ska simma åtminstone! Minst 600 m :cautious: Jo, jag ska rida också men det räknas nästan inte. Lökig tur under grenarna.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vad är 4x8xKV? Antar att KV står för kroppsvikt?

Queen: Vilken jädra jättekänguru!!

*kl*

Cyklade 33 km på förmiddagen. Fattar inte hur det kan vara motvind hela tiden när man cyklar en runda. :p Sedan har jag hunnit vara hos tandläkaren också. Nu ska jag plugga. Vilken måndag!
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Usch har hamnat efter så i träningen senaste veckan, så tog tag i det idag. Blev cardio och lite mage, snacka om att magen släpar :p Orkade inte alls lika mycket som jag brukar. Blev iaf:
1h cardio ~13km
100 crunches
40 sneda crunches
40 benlyft

All träning är ju bättre än ingen träning iaf.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vad är 4x8xKV? Antar att KV står för kroppsvikt?

Queen: Vilken jädra jättekänguru!!

*kl*

Cyklade 33 km på förmiddagen. Fattar inte hur det kan vara motvind hela tiden när man cyklar en runda. :p Sedan har jag hunnit vara hos tandläkaren också. Nu ska jag plugga. Vilken måndag!

Haha det är alltid motvind när man är på en cykel, även när man svänger runt hörnor där det borde bli medvind...

Tog mig i kragen och sprang sju km efter stallet i förmiddags ok tid och tempo och var skönt! Lyckades dock stuka till foten i början men gick över och jag kunde fortsätta, dock känner jag av den nu så hoppas inte det blir värre!

Queen : snacka om stor!!!

Sleepan: bra jobbat!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 257
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp