Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Det låter jättekonstigt, det jag aldrig varit med om. Är det nåt jag ska ändra i utmaningen?
 
Sv: Beach 2013 del XI

Tror inte det. Funderar på om det är för att det inte finns någon "route"? Kanske går bättre om jag ändrar igen och ritar upp vilken väg jag sprang. Gud så irriterande :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Känner att jag har lite ont i vänster knä, har haft det senaste dagarna och det vill inte riktigt ge med sig. Svaret brukar ju vara "Vila" men jag vill inte riktigt det:p träna bort?:D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag har lite ont på insidan av knät (alltså på sidan mot mitt andra ben), lite under knät. Det gör inte ont när jag trycker på det. Det känns ibland när jag går, men det gör inte superont utan jag kan fortsätta gå. Känner inte av det hela tiden utan lite ibland.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Åh, jag är helt slut idag. :o Började dagen igår med att gräva och det är sååå nära att jag är klar med det. Men jag orkade inte göra klart, det var riktigt jobbigt för armar och händer igår. Sen åkte vi och letade kyl/frys - i sex timmar. O_o Det lönade sig dock och jag fick sedan bidra med styrka för att lasta, lasta av, baxa ut gamla kylen och köra till sortergården, hem och baxa in nya kylskåpet.

Känner mig extremt otränad för tillfället. :meh: Borde egentligen bana väg för frysskåpet som ska ner i källaren och det är rena hinderbanan där nere... Men oooorkar inte.

Testade förresten nyligen att springa lite när jag gick med hunden och det gick så sjukt bra! Förr har hon bara hoppat och hetsat och inte förstått varför jag springer istället för går. Men nu sprang hon hur fint som helst i perfekt tempo utan att dra! Så jag är faktiskt sugen på att springa lite. Men idag orkar jag inte.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag har lite ont på insidan av knät (alltså på sidan mot mitt andra ben), lite under knät. Det gör inte ont när jag trycker på det. Det känns ibland när jag går, men det gör inte superont utan jag kan fortsätta gå. Känner inte av det hela tiden utan lite ibland.

Känns det mer i uppförsbackar/uppför trappor, nedförsbackar/nedför trappor? Inget som gör ont neråt vaden/foten?
 
Sv: Beach 2013 del XI

Nej, inget som känns mer utan det kommer bara lite då och då när jag går. Inget annat gör ont (jo min tå ibland, men det är pga annat:))
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag tror att jag haft ont på samma sätt. För mig har det då handlat om att jag är för otränad. Första gången försvann det av sig själv när kroppen vande sig vid löpningen,
låg då på typ 15 km/v fördelat på 3 pass. Det kom tillbaka när veckomängden kom upp över 4 mil och långpassen över 20 km typ, då botade jag med voltarengel och en veckas vila. Vet inte om det är rätt råd att ge att bara springa på, men så länge du har sjyssta skor och varierar underlaget tror jag att det kan gå över. En snabb googling gav rådet att kolla upp så du inte har snett bäcken.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kan tyvärr vara så att mitt bäcken är snett, jag var tidigare hos en naprapat som knäckt till mig några gånger. Kanske borde gå till honom och kolla läget. Men det får bli när jag har pengar. Just nu är jag pank efter inköp av en macbook air och terminsräkning för ridningO_o

Tack för råden!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ja jag tror faktiskt jag gör så! Blir det värre får jag fundera om:p

Nästa månad blir det nog inköp av nya promenadskor och eventuellt ett besök hos naprapaten (fast då får jag ju inte träna på 3 dagar:nailbiting:)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vad gött att gå och bli ompysslad hos naprapat, så länge det inte är en behandling som gör hemskt ont... :p hoppas det onda i ditt knä går över!

Kl

Känslan av att vara ute i skogen i två timmar och plocka svamp i fuktig värme, ta god tid på sig och gå mycket sakta, och när man kommer hem brakar åskan loss och det börjar regna.
Välplanerat. :D och promenaden fick kroppen att kännas mycket piggare och skallen rensades lite. Helt perfekt.
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Idag har jag någon form av "halv vilodag". Dvs ingen konditionsträning :p Ikväll tänkte jag gå igenom lite muskler, men just nu är det storrensning av lägenheten som gäller! :eek:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kl

Sitter på jobbet och vill bara springa springa springa! Men sprang både igår och i förrgår så det är lika bra att jag inte hinner :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Mitt problem är att jag har för stela fotleder, kan inte sitta på huk med hälarna i golvet och rak rygg. Istället åker rumpan bak och kroppen kompenserar tyngdpunktsförskjutningen med att tippa överkroppen framåt.
Jag stretchar, tränar på att sitta på huk, rörlighetsträning tex squats med KV eller viktskiva. Har förbättrat rörligheten mycket men har en liten bit kvar till perfekta böjar :)

Lägger till: Om jag inte ska nedanför parallellt så har jag inga problem med tekniken dock
 
Sv: Beach 2013 del XI

Snygg matchning! :D

KL

Idag blev det ett ganska kort pass axlar/bröst på jobbgymmet. Påväg hem velade jag mellan att springa en sväng eller inte. Väl hemma blev jag jättepepp och gav mig ut. Drygt 5 km på 33 minuter, och då är sista kilometern uppför hela tiden. Lite skillnad från ca 40 minuter när jag "slöspringer" eller vad man ska säga. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 257
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp