Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Tack :)
Känner mig så awesome nu :D
Snart uppe i 5km som är mitt första stora delmål innan milen.
Hade någon sagt för ett år sedan att jag skulle springa såhär, då hade jag nog trott att personen var knäpp :p Men det är en skön känsla när man tänker "det är varmt, svetten rinner och benen skriker. Vad fan snart nedförsbacke, tyst och spring!" :D
Dagens outfit:
IMG_19201_zpsbe59dec9.jpg


LV: Cool bild!
Bra jobbat med städningen också :)

Cili: Var rädd om dig!
Vet inte hur det funkar med sjukskrivning men hoppas det löser sig för dig, låter som du kan behöva en paus.

Praeterea: Har ingen deo innan passet, tar det efter duschen sedan istället :)
Vad är Taebo? Låter som någon form av kampsport eller nåt :p

Antenn: Bra poäng där, det gör man ju inte.
Det ska jag komma ihåg, bra och motivera sig med.

Linisen: Krya på dig!
Hoppas cykelturen hem inte var alltför tung.

Wysiwyg: Jobbigt med turister överallt.
Men du tar igen det sedan.

Emtherlia: Bra sprunget! :)

kolfinnur: Åh vad jag känner igen det där, sitta på huk med hälarna i golvet är störtomöjligt.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del XI

Du måste verkligen få en paus! Är inte hundra på hur det fungerar med icke-fast anställning (är väldigt bra på anställningarnas riktiga benämning känner jag...) men jag tror ersättningen från Försäkringskassan grundar sig på din inkomst och eventuellt hur länge du jobbat? Men jag vet inte säkert. Eller så får alla samma ersättning och det är bara AF som har lönen som grund för ersättningen...

Jag vet i vilket fall att min mor får bidrag från FK då hon är långtidssjukskriven, och hon var egen företagare när hon blev sjukskriven. Det finns dock (rätt stränga?) regler för vad som är 'okej' att sysselsätta sig med under sjukskrivningen.

I vilket fall. Först måste du nog träffa en läkare, som kan skriva ett intyg om denne anser att du bör sjukskrivas. Om du får hallucinationer för att du är stressad så tycker ju jag att sjukskrivning är givet..!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Bra jobb, Mirre! Det är en märklig känsla att gå från "Jag kan inte springa!" till "Jag kan nog springa lite till!". :bump:

Men du... Är det en fleecetröja jag ser på bilden? Och långa tights? I DEN HÄR VÄRMEN!? :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Tack!
Ja visst är det, satt här och dividerade med mig själv om jag skulle ut eller inte.
Men tänkte att jag hade ju en bra känsla sedan förra löppasset, dessutom är det snart höst och kan ju inte sitta inne så fort vädret inte är tiptop, då kommer jag aldrig gå ut ju. Sedan velade jag mellan att gå eller springa, men sedan kände jag att jag inte hade någon anledning att inte springa så tog mig ut. Tur det ju :D
Haha nej gud nej, hade det varit fleece hade jag dött!
Vet inte vad det är för material eg, men den är rätt sval faktiskt.
Hittade inte dem kortare byxorna så dessa fick duga. Men jo det blev varmt :p

Tack Sleepan :)

Congeria: :D :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kl

Servitrisen frågade mig om jag ville ha alkoholfri cider när jag beställde cider.

Mvh sergravidut :banghead:

PS: Annars är det bra på semestern! :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

+ Mirre: Taebo är som BodyCombat, minus varumärket och inte samma musik. :) Kan man gissa att det är inspirerat av Thai boxning? ;)

Och det var skönt att höra att det inte bara är jag som är sunkig. Jag har nämligen noterat flera (iallafall några) stycken som bytt om till träning och sen tagit deo, och jag funderat på om jag missat nåt. Men jag gör alltså som ni, duschar och tar deo efteråt, i mina ögon verkar det mycket mer logiskt.

cili: Det blir ett lite kort svar nu när det börjar bli sent på kvällen och jag inte har stenkoll på reglerna utantill. Ersättningen från Försäkringskassan är baserad på din sjukpenninggrundande inkomst, vilket är vad du har tjänat förra året (eller om det är året innan). Har du inte haft så hög inkomst finns det ändå en viss minimiersättning (t.ex. om man varit student). Det är inga stora pengar, men tanken är ju att man ska överleva på det iallafall.
Min personliga åsikt är att även om det är tufft att leva med små tillgångar, så är pengar ändå bara pengar, men du har bara en kropp och ett liv, var rädd om det. Ta hand om dig! Kram
 
Sv: Beach 2013 del XI

Påminner lite om mig när jag kör ben och blir väldigt trött eller det börjar göra ont, tänker för mig själv "sluta var en sån j*vla mes" :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Tack :)
Ja det är en sådan skön känsla, blir längre sträcka hela tiden :)

Congeria: Haha ja det är ett bra sätt att motivera sig på
 
Sv: Beach 2013 del XI

Bra sprungit! :)

cili:Det låter verkligen som du behöver en sjukskrivning eller liknande.
Se efter om du kan få lite andra arbetsuppgifter för ett litet tag & kontakta läkare.

Idag har det inte blivit någon träning men igår var jag på bodycombat.Lika kul & svettigt som förra veckan.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag har äntligen lyckats hitta motivation och träningssällskap! Så jag tänkte hoppa in i tråden för här ska det tränas!
Mitt träningssällskap befinner sig dock i england, men vad gör det när vi både Skypar innan och efter träningspassen och tävlar mot varandra i en app som vi använder. :p

Min kompis skall träna för att klara av intagningarna till militären i england, för att hjälpa honom på traven så är jag med och kör samma träningsprogram.

Hur roligt som helst faktiskt! Jag har inte tränat ordentligt på flera år, igår sprang jag 6 km på 31 minuter. :p Man är lite lagom otränad.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del XI

Haha bra tankeförhållande;) jag brukar tänka "det är snart över, om du inte fortsätter kommer det aldrig vara över" :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag tycker det låter helt onödigt med deo INNAN träningen, man kommer ju ändå svettas och efter duschar man ju? :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Men du, hon menade det nog inte så. Jag tror hon såg att du redan var aspackad och inte behövde mer alkohol i kroppen:D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Åh vad jobbigt det låter med en massa turister! Men snart borde dom försvinna? Och då kan du löpa järnet igen?
 
Sv: Beach 2013 del XI

Usch vad trist att bli sjuk, hoppas du snabbt frisknar till:)

Zass: äh ibland får man äta chips, ostfrallor och liknande, du gick iaf till jobbet, det är bra motion det med!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 257
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp