Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Håller alla tummar jag kan!

Men nu drar jag till jobbet. 11-21:15, pust stånk och stön.

Ha en bra dag nu alla! :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kl
På väg till zumba. Hopplös tidsoptimist som vanligt.
Sen blir det bad och jobb.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ha så skoj!:)

Här är det äckligt varmt och jag svettas ihjäl när jag sitter halvnaken i lägenheten med alla persienner nerdragna. Suck!
 
Sv: Beach 2013 del XI

*knapp*

Vad duktiga ni är alla som håller igång.

Ang loppet i Uppsala så kan jag inte i vilket fall. Ska tävla Gladurs Hösttävling i Alunda så det blir liiiiite svårt att vara på två ställen även om jag hade velat. Hoppas det går bra för er.

Mina benhinnor känns liiite sen löpningen i fredags. Hopp och skutt på dansgolvet i två kvällar har nog inte gjort det bättre. Och igår var jag nykter och gick på festivaltältet. Ett jäkla drag var det. Riktigt roligt.

Märks att jag mått gott och inte tänkt alls den här veckan. Vågen pekar uppåt igen. Jag blir tokig. Måste se till att få ordning på det här. Imorgon väntar Crossträning på kvällen. Och dagen har börjat bra med maten iaf. Så nu kör jag strikt lchf resten av månaden ut tänkte jag.

Funderar dessutom på att ställa klockan liiiite tidigare dom dagarna jag jobbar dag och ge mig ut och springa. Men inte när jag jobbar helg. Då har vi monsterpass på 7-21.

Och gymmet har sommaröppettider till v.34 normalt från v.35. Totalt värdelöst :/
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kl

Mina jeans som in an semestern satt behagligt löst är nu tajta så in i helvete. Pust.
Så här kan vi ju inte ha det...
 
Sv: Beach 2013 del XI

En promenad på 8 km har jag hasat runt, fyfaan vad solen steker. Så fort det kom ett litet träd med skugga så njöööööt jag och bävade inför att gå ut i solen igen:cautious:

Nu: kall dusch, laga mat, sätta mig i soffan och aldrig gå upp igen:D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ja men tight är ju ingen fara, då är du ju inte långt bort! Hade varit värre om de inte passade alls ;)

Emtherlia: Duktigt att ta dig runt på en promenad ändå! :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Hallå allihopa! Nu var det himla längesen jag hängde med i tråden, skärpning :o Nej men jag har haft en dålig månad då jag både har varit sjuk och haft galet mkt att göra, men nu ska jag köra igång med träningen igen :) Tänkte ge mig ut en sväng ikväll när det blivit lite svalare!

Jag är så galet imponerad av er andra, det finns inget som får mig att bli så sugen på träning som att gå in här och läsa hur duktiga ni är :bow:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Och W: tack för pepp! Jag hoppas det löser sig relativt snabbt... :p

Linisen: semester är inte bra för min kropp, jag har extremt dålig karaktär, haha.
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Eh, vilodag var det ja :angel:

14 km cykling (det kommer jag inte från - transporterar mig till och från jobbet på cykel)
1 km lätt jogg + 2,5 km promenad
1 km simning

I morgon ska jag vila! :D (... Förutom 7 km cykling men det gills faktiskt inte.....)
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*

Dagens planerade cykelpass uteblev pga mens (måste köpa en menskopp, funkar inte med tampong första en-två mensdagarna (trosor för att kunna ha binda/trosskydd är HELT uteslutet under cykelbrallor)) men veckan blev ändå rätt bra:

Total tid: 392 min / 06:32:18
Total sträcka: 86,14 km
Antal träningspass: 6
Antal dagar med träning: 6

Tre löppass (plus en del rask gång i anslutning till löpningen), två cykelpass (skulle ha blivit tre, men det sket sig ju idag) och ikväll blev det en timmes väldigt rask och väldigt svettig promenad med sambon. Är sjukt nöjd, har kunnat träna trots brutal värme och det har stadigt känts bättre hela veckan. Imorgon hoppas jag på att våga mig ut på ett kortare cykelpass, åtminstone.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det mottot var bästa på länge! :D

Zassoo, härligt att benen inte gjorde ont och vad hurtigt att gå upp sådär tidigt för att springa ;)

Själv kom jag i säng 04:10 imorse efter lite öl och lite dansande. Men drack massa vatten när jag kom hem så mådde utmärkt när jag vaknade vid 11-snåret. Dessutom upptäckte jag att jag var mycket bättre på armhävningar som onykter (fick för mig att testa innan jag gick och la mig) så där ser man! :p Var dock relativt oproduktiv hela dagen men masade mig ut på en löprunda som jag precis kom hem från! 37 min på okänd sträcka, mycket härligt och nu känner jag mig jättepepp på allt igen. :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

knapp.

Oooh! En ny tråd, så fancy!

Igår körde jag nog årets svettigaste pass, det var helt sinnessjukt varmt på gymmet. Skojar inte när jag säger att mina kläder var genomblöta :yuck: Nåja. Körde axlar och mage. Lyckades med 6 dips i ett set vilket kändes lite bisarrt, trodde typ aldrig att jag ens skulle kunna göra en enda. Lite småont i vänster axel idag dock. Aja.

Idag var det tack och lov lite svalare på gymmet. Marklyft, rygg och sen litelite biceps på slutet. Kände mig rätt trött i kroppen men det gick ändå ok.

Lämnade blod i fredags på jobbet med! Duktighetspoäng x 1000. Gjorde chokladtryffel med chili- och lakritssmak idag att ta med till jobbet imorgon också. Eventuellt min godaste chokladtryffel någonsin, uppe och kämpar om förstaplatsen med saffranstryffeln med havssalt. Goddamnit. :d
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag har planer på att ta mig ut och springa imorgon innan jobb. Så länge jag får minst 8 timmar sömn har jag fan INGET att skylla på. Jag SKA ut imorn. Basta.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kan för övrigt säga att om man ser till solbrännesidan av beachigheten för 2013, så har jag nu införskaffat mig en något mer kräftröd nyans i ansiktet. Försöker intala mig själv att det är högsta modet för säsongen :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Men vad gott det lät med hemmagjord cokaldtryffel! :d För övrigt riktigt duktigt att träna i sådan värme på gymmet. Mitt gamla gym blev också sådär tokvarmt på sommaren, man blir lika mycket urvriden trasa som kläderna då ju...

KL

Har känt mig lite smånyttig idag. Började dagen med min nya rutin, gräva bort ogräs i gruset. Fyller en skottkärra per dag, och börjar nu komma riktigt nära slutet! ;) Sen åkte jag till stan och fotade blommor och gick omkring lite överallt i solen. Valde en fräsch smoothie (så god med kokosmjölk!) istället för att köpa en enorm portion thaimat till lunch. Väl hemma fryste jag in hallonskörden samt ½ liter blåbär som vi råkat glömma framme, samt plockade en liter nya hallon och rensade. Sen gick jag ut i skogen och letade kantareller med hunden, fann endast några pytte då vi plockade för bara två dagar sedan.

Till kvällen plockade jag mangold och rödlök i landet, och gjorde mangoldsoppa. Till detta fixades även svampmackor med ost, gratinerade i ugnen. :d Drog en snabb kik i frysboxen och kände att jag FORTFARANDE inte har ätit upp förra årets bär... Tycker jag har använt hur mycket som helst, men det finns lika mycket kvar. :cautious: Så ny frukostrutin: smoothie på bär. Tror ni man kan slänga i valnötter? Har nämligen ätit havregrynsgröt med valnötter och tranbär hela sommaren och köpte ett nytt paket igår.

Tillägg: jag bakade tre sorters bärkakor häromdagen (hallon, vinbär, krusbär :d) men frös in resterna efter att alla tagit en bit av varje! Känns hemskt duktigt att inte lämna framme så man kan springa och ta en bit sisådär en gång i timmen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 257
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp