Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Det är ju precis i närheten av där loppet kommer gå :D
Du har kanonfina skogsvägar precis i närheten!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Bra jobbat igen! :) Du är ju riktigt på G nu :bow:

KL

Obeachig här för tillfället. Har ingen telefon och ingen musik (ergo ingen löpning, ursäkter ursäkter) och har bara hängt med tjocka släkten och ätit glass typ hela veckan.

Men imorgon tänkte jag pallra mig iväg till gymet och sen blir det åter till rutinerna nästa vecka eftersom semestern då är slut :nailbiting:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Båda är ju snygga men jag tror jag föredrar de till vänster (till utseende då, jag vet inte hur de känns och det kanske är känsla man ska gå på:D)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Att springa utan musik är ju som att dö en långsam död av flås, jag har full förståelse för att du inte springer när du saknar telefon!
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Uuoorrhrhhh vad svettig jag är :D Jag jobbade idag fram till 15, men sambon skulle möta upp mig efter jobbet med picknick så vi kunde cykla till stranden. Var ju så varmt idag! Vi cyklade dit (1.3 mil!) kom dit, badade, grillade o.s.v. och sen plötsligt förvandlades den klarblå himlen till något mörkt på bara några minuter :eek: Vinden ökade rejält och det blåste nästan upp till storm. I panik slängde vi oss på cyklarna och i världens jävla motvind cyklade vi hemåt igen. Bakom oss tornade molnen upp oss allt mer och blixtrarna ven i horisonten. Läskigt! Men vi hann hem och ännu har inte ovädret riktigt hunnit hit. Men svettig som ett as blev jag :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Undra om det var vårt åskoväder som drog vidare till er! Här har också varit varmt, men något blåsigt hela dagen så jag har bara väntat på ovädret... Vid fem-halv sex började det dundra loss, sen kom en rejäl störtskur och många blixtar. Nu är luften dock fräsch och skön igen. :)

Jag har inte gjort så extremt många knop idag. Insåg att man kan simma, med nöd och näppe, i poolen. :D Så några små varv, runt runt runt, blev det. Hehe. Har också grävt lite i gruset, men parkeringen är ju så hårt packad att jag inte kan gräva så mycket åt gången. Dag 1 höll jag ju på att få frakturer i handen och nu är jag rädd om handlederna som hela tiden får ta stötar och ta i.
Drabbades av akut trötthet idag och kände att det var hög tid att slappa lite...
 
Sv: Beach 2013 del XI

Åh, underbara löpskodilemma! :love: Jag längtar tills jag nött sönder nåt av mina par så jag får köpa nya, är så himla sugen på fler att prova fler modeller från Mizuno, och Karhu! Testade några modeller av det sistnämnda märket på en outlet och alla satt som gjutna.

*kl*

Idag har det varit dundervarmt här, precis som i många andra delar av landet. Sprang 3 x 1 km och gick en halvmil tidigare idag, fick en fin liten solbränna på ryggen så man kan tydligt se var sportbhn gick. :p

Nu faller regnet över Örebro, hoppas på klar och frisk luft imorgon bitti då jag ska ut och cykla. Fem-sex mil är planen och jag har nya cykelbrallor från Castelli som ska provas. :bump:

8841869754398_1088256_Castelli_Palmares_sykkelnickers_13_Black_2_52492_jpg.jpg
 
Sv: Beach 2013 del XI

Haft en riktigt mysig dag! Beachigheten behöver vi väl inte diskutera men välmående är ju också hälsa :)

Prideparad, lite öl, god lunch (halloumispett med sallad och salsa), storstädad lägenhet och nu är jag ensam hemma med ansiktsmask, hårinpackning och nagelfix :) Med vindruvor och mörk choklad.

Enda problemet: Ena hunden (osäker på vilken dessutom) är risig i magen (därav storstädningen, blä!). Risken är alltså att jag får bråttom ut. Jag sitter halvpåklädd med en plastpåse på huvudet.
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Har inte läst ikapp nu men tänkte uppdatera lite snabbt.
Har sprungit en sväng nu, den blev mycket kortare än det var tänkt tack vare:
1000233_10201025029462018_1194356780_n.jpg

Ville inte hamna mitt i ett ev åskväder, men är glad att jag alla fall tog mig ut trots vädret. Regnade inte när jag gick ut, men blåste som fasen och blev jättemörkt så såg ju inte helt lockande ut.

Sprang 1.90km och det var inte så speciellt jobbigt, snarare så det kändes för kort. Råkade dock stänga av endo lite för tidigt så totalt blev det några meter längre, men gick sista biten för att varva ner. blev inte jätteanfådd dock
Tog bilden när jag kom hem och när jag kommit in kom regnet. Nu är det tvärmörkt ute och mullrar på avstånd.

Nu ska jag läsa ikapp
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

En fråga till den allsmäktige beach-maffian:

Jag är sjukt springsugen och rastlös. Problemet är att jag redan sprungit 10 km idag. Är det dumt att springa min 4km-runda?
 
Sv: Beach 2013 del XI

Nuu har jag läst ikapp, tur att tråden inte är så lång än ;)

Cili: snygga skor båda två, vet inte riktigt vilka jag tyckte var snyggast.

Tassen: Snygga byxor!
Håller med ang löparskorna, vill också prova nya även om mina nuvarande funkar ett tag till. Vet inte om jag ska köra på likadana sedan eller inte, men lutar åt det. Har ett par från Nike nu och gillar dem skarpt :love:

Jenka: Usch då, hoppas hunden mår bättre snart och du slipper städa igen.

cherie: Läskigt när det kommer sådär fort, skönt att ni hann hem alla fall.

Emth: :D vilken bra beskrivning på hur det är att springa utan musik.
Det är helt omöjligt ju :p

LV: Bra jobbat!
Går riktigt bra för dig nu :)

Chili: Skönt och simma :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ja det är dumt, akta dina ben så du inte får tråkiga skador. Bättre att du tar det lugnt ett par dagar med löpningen och promenerar ist.

Skador är så sjukt trist:/
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag säger: nej. Vila istället, gör lite situps eller annat icke benrelaterat om du är rastlös. Eller städa. :D

Eller skicka hit lite energi. Känner mig som en säck potatis och är sååå trött. Lyckades somna i en stol på altanen vid lunch, samt i en fåtölj efter att det slutat åska. Imorn vill jag ha lagom promenadväder så det blir nåt vettigt gjort, tack!

mvh
ej gjord för värme
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag är sjukt springsugen och rastlös. Problemet är att jag redan sprungit 10 km idag. Är det dumt att springa min 4km-runda?

Ja det tycker jag. Har du sprungit en mil redan och inte är en van löpare så tror jag du kommer skada dig (och/eller slita ut dig och ledsna) om du håller den här träningstakten hela tiden.

Bättre att njuta av dagens prestation och se fram emot nästa träningspass istället!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Wohoo, verkar ju som att vi får ihop ett lag! :D Och vad kul att du ska flytta hit, Antenn :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 257
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp