Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Friskgymnastik - check! Det blev som följer:
In-/utrotation med gummiband (axlar) 2x10 per övning
Hitlers hund 20 upprepningar (10 per sida)
Rygglyft på boll 2x10
Armhävningar 2x5 (plus 5 på knä som 'uppvärmning')
Kissande hunden 2x10
Raka benlyft på sidan 2x10
Crunches på boll 2x10
Vadpress i trappan 3x10
Benlyft på mage för ryggen 2x10

Det är både tråkigt och skönt på samma gång.
Idag har jag även varit aktiv hela dagen i form av storstädning. Har burit flyttkartonger upp till övervåningen, stuvat undan massor, städat badrummet, dammsugit och mycket mer. :) Hade lite träningsvärk i armarna idag efter att ha fått ner det nya frysskåpet i källaren igår. Ser verkligen fram emot att få ut och upp den gamla frysboxen... :p

Det väntar vi dock med för imorn ska vi synda så det står härliga till! Då ska vi ha en äkta svensk kräftskiva med mina tyska vänner. :D Jag ska bara hinna med en liten cykeltur med hunden först på dagen, annars är det synderi syndera!
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*
Jag joinar er efter tjat från cili :D Idag har vi nämligen varit och skaffat gymkort på samma ställe samt gjort vårt första gympass! :) Det är på tiden för mig. Vägde mig hos läkaren här om veckan och ligger på långt över 100 kg till mina 180 cm. Enligt BMI ligger jag på fetma och jag MÅSTE ner minst 50 kg. Men går man upp ca 30 kg under graviditeten + utvecklar ett löjligt sockerbehov som triggas ännu mer av min ADHD så är det inte så lätt :( Fast nu ska det gå! Utöver gymmandet så ska jag stavgånga och rida som vanligt. Funderar också på att ta en omgång med xtravaganza för att kickstarta viktnedgången. Nåt måste jag ju göra av min arbetslöshet ;)

Jättestort välkommen hit! :D
Nu behöver du bara gå med i buke-utmaningen på Endomondo också, samt skriva dina initialer här så dom andra vet vem som är du, sen har jag tjatat färdigt för stunden ;) Tror att denna länken ska funka: http://www.endomondo.com/challenges/11683088
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL
Usch vad tungt det var att ta sig ut idag... Hade bestämt mig för att göra mitt springpass idag, men det krävdes mycket mental övertalning för att ta sig ut ;) Meen, nu är det gjort och jag är som vanligt piggare efteråt och dessutom nöjd och stolt över min insats, speciellt en dag som denna när jag nästan bangade. av någon anledning är det bara så himla svårt att komma ihåg det när man ska ge sig ut!
I övrigt känner jag mig lite öm i benen, har ökat upp springandet och promenerandet samtidigt, så det är nog därför. Benen är väl lite chockade. Men nu har jag sprungit mina tre pass denna veckan, så i helgen kan jag känna efter vad jag vill göra beroende på hur kroppen känns!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Bra gjort! Nu behöver du inte tänka på träning mer idag:)

Kl
Idag blir det nog en kort löptur tror jag. Får se hur jag känner efter jobbet:)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag har ätit blåbärspaj varje kväll i en vecka nu samt fika på jobbet:o man skulle kunna säga att jag gillar socker:p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag både går och springer. När jag går bryr jag mig inte om tiden däremot är det alltid skoj att springa snabbare;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Fast det ösregnade ju inte när jag sprang :)
Då var det uppehåll eller duggregn. Ösregnet hade inte gått att springa i, för det var helt sjukt. Haha.

Kl

Precis vaknat. Men eftersom jag är ledig idag ska jag sova vidare en stund till för jag såå jäkla trött. Haha. Godnatt
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Har haft en urusel vecka :( På gymmet har jag varit jättesvag och inte orkat ens i närheten av vad jag brukar, något som antagligen hänger ihop med att jag inte haft någon aptit och inte orkat äta middag utan bara tagit lite yoghurt och flingor. Dumt nog är det ju när man kanske behöver den här tråden som mest som man bara struntar i den, jag har inte ens orkat läsa vad ni andra skriver :o Igår tog jag en oplanerad vilodag och käkade en massa mat och godis, så nu hoppas jag att energiförråden är sprängfyllda inför dagens pass som blir intervaller och rumpa på gymmet.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vad roligt att jag lyste upp din dag :) Inte ofta jag har vägarna förbi Alunda. Men ibland så :) Kul att träffa dig med.

*knapp*
Jag dras fortfarande med förkylningen och ska jobba heeeeela helgen nu. Motionen den här veckan har bestått av att rida och jobba typ. Tur att man rör på sig där iaf så helt stilla sittande blir jag inte iaf. Hoppas på att vara pigg till nästa vecka.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Tack för välkomnandet, både från dig och från andra! :)

*kl*
Idag känns det lite lätt i benen ;) Och jag har inget träningssällskap idag heller men funderar på att ta mig ner själv ändå. Bästa sättet att bli av med träningsvärk är ju att träna bort det! Annars ska jag nog ägna dagen åt att läsa på om xtravaganza. Om jag kommer igång och tränar ett par veckor nu så borde kroppen ha vant sig mycket nog för att jag ska kunna köra på med soppor sen va?
 
Sv: Beach 2013 del XI

Välkommen hit! Förstår att det kan kännas motigt och kämpigt, men jag tror att första tiden ofta är svårast. När man kommit in i nya vanor och tänk så fortsätter det (förhoppningsvis) att bara rulla på. :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Och zassoo, strongt att ge dig ut att träna när du jobbar 11-20 (eller 21?). När jag jobbar liknande tider blir jag slö och tycker jag snarare behöver vila innan jobbet, och att det inte är bra om jag överanstränger benen/fötterna jag sedan ska stå på resten av dan :angel: Snacka om att hitta på ursäkter! Så nu ska jag också ge mig ut bara för det, förvisso bara på ett PW men alltid något.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Är inte xtravaganza vlcd, typ 600 kcal om dagen? Isåfall skulle jag inte satsa på att träna i någon vidare omfattning under den tiden, kanske mer typ promenader under den tiden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 265
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp