Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Bra jobb, zass!

*kl*

76 min cykel (varav två tredjedelar antingen var motvind eller en sjujävla sidvind) och sedan 60 min yoga. Nu ska jag jäsa i soffan resten av dagen!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Min kropp har alltid varit bra på att gömma kilona, tyckte inte jag var tjock direkt när jag vägde 75... :crazy: Lite muskler har jag kanske men inte så värst mycket egentligen. Skulle gärna tappa ett par kilo till, ner mot 62 kg typ, då skulle jag vara toknöjd :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kl

En löptur på 5,7 km på 36 minuter blev det. Fy det var varmt och tungt. Hade tre vägar att välja på men valde faktiskt den längsta:) så det var bra, att jag inte smet in på en kortare väg alltså;)

Långsamt men stabilt var dagens motto!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Men jisses vad alla skriver! Så motiverad man blir av alla som är så himla duktiga. :D

Var ute och sprang 3,5 km i onsdags, intervallträning i stekande sol. Det var inte en höjdare. Sedan blev det situps, armhävningar, squats etc.

Idag så jag tälva med min träningskompis. Vem som kan springa den snabbaste (engelska) milen. Känner mig sådär lagom motiverad. :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Min kropp har alltid varit bra på att gömma kilona, tyckte inte jag var tjock direkt när jag vägde 75... :crazy: Lite muskler har jag kanske men inte så värst mycket egentligen. Skulle gärna tappa ett par kilo till, ner mot 62 kg typ, då skulle jag vara toknöjd :)

På min dialekt kallas det för att vara "tjälatung" (med reservation för att det kanske inte finns någon korrekt stavning på ordet) när man är tyngre än vad man ser ut att vara. Många i min släkt är det, kvinnor som vägt runt 70 kg men bara varit drygt 160 cm långa och ändå passat i 50-60-talets mycket små storlek 36-kläder, män som varit flaggstänger men ändå vägt "normalt" eller däröver.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Hörru Zass, snacka om att du krossat viktmålet på 68 nu! Fan vad bra du är! :D
Tror nog 62 kg på dig blir alldeles utmärkt som du själv säger. Grymt! :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag tycker du såg jätte fin ut :D

*knapp*
svettig ridtur idag iaf. Och har knappt suttit en minut på jobbet idag. Maten har jag skött bra så ska dricka lite te och sen i säng, efter jag slutat 21.15. På´t igen imorgon 7-20.30. Pust!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Hörru grymt jobbat! :bow: Och 62 kommer säkert bli utmärkt även om jag tror kroppen kommer ställa in sig på den vikt den önskar hålla :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Nu har jag inte läst ikapp alls, men har varit lite segt här i två dgr nu.
Tänkte springa i morgon dock, känt av knäet lite idag och vill inte att det börjar krångla igen. Men kryper i kroppen så ut ska jag alla fall strax, velar mellan gå och cykla. Fast med tanke på knäet är nog gå bäst.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Cykla är asbra för knän! Mycket blodgenomströmning och lite belastning = bästa av två världar!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det är sant, kan få asont av det ibland dock. Gammal skada som spökar, så rörelser där jag måste böja knäet gör ont ibland.
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*
Ni som är vanare tränare än jag - var köper jag vettiga skor billigast? Jag har bara ett par nu och de funkar toppen till pw så då vill jag ha kvar dem till det = nya inneskor behövs! Så hur gör man bäst? Provar i butik och köper online? Jag har ju ingen inkomst så billigast är bäst :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det är sant, kan få asont av det ibland dock. Gammal skada som spökar, så rörelser där jag måste böja knäet gör ont ibland.

Spontant tips: låg växel och hög frekvens. Ha så låg växel du kan utan att "trampa ur". Då får musklerna jobba men knäet slipper belastningen.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag gjorde som du, långsamt men stabilt! Drygt 4 km här med sällskap. Sällis var ur form så det blev längre men färre intervaller. Tog i som sjutton dock så nog tog det. Visade mig lite stretching efteråt. Imorgon blir det något liknande med otränad kamrat och sedan söndag igen. Måndag verkar det bli en introduktion på gymmet. Nu, duscha, byta sängkläder och äta godis! :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Inneskor att ha till jogginng på band eller typ pass och gym? :)

Knapp

Puh! Tredje löpturen efter operationen och idag pressade jag mig under sista halvan - jobbigt! 5:25 var tiden på sista km, woop woop! ;) 7, 24 km på 45 någonting, kändes bra! Märkte tyvärr av skav på insidan av låren, så kommer nog behöva springa i tights och inte shortsen tyvärr framöver men ja, värre problem kan man ju ha. ;)

Imorgon är det crosstraining på morgonen, ska bli roligt! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 265
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp