Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Hur mkt man äter/dricker om dagen är ju lite avhänget av hur stor man är, och jag är stor...! :( Men jag funderar på om jag ska äta soppor frukost och lunch men äta middag med dottern på kvällen, då borde jag kunna träna också :) Får se vad de säger på centret :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kl

Jag befinner mig just nu i Smögen! Igår åt jag skitmat, till frukost idag blev det hönökaka. Och nu är magen jättearg på mig så det är ingen idé att fortsätta fuska... :angel:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kl

Pust! Efter sovmorgonen klev jag upp och tog en halv Proteinshake och sen tog jag mot ut. Just avslutat en powerwalk på en mil med ett genomsnittstempo på 8.55/km vilket jag är mycket nöjd med! :)

Och jösses vad skönt det var att få sova tills man vaknade av sig själv istället för en klocka! Nu dusch och något litet att äta för vid ett vankas thaibuffe! :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Shit vad bra! när jag går brukar jag gå ganska långsamt, typ 10 min/km:p Men det är svårt att bli pepp av en dokumentär så jag skyller mina dåliga promenad-tider på P3 Dokumentär;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

If life gives you lemons - make lemonade.
Jag ledsnade fullkomligt på min kinafabrik igår, så jag mailade ett förslag till pakistanfabriken och var väl lite halvt inställd på att dom inte skulle gå med på det - men det gjorde dom. Så nu är det kompressionstights på gång, och dom kommer till och med prioritera ordern. Fy fan vad skönt!! Ni anar inte vad jag längtar efter att få dra på mig dom i gymmet så jag kan glida runt och vara assnygg (nej okej, jag i sig kommer inte vara assnygg eftersom jag lär vara kräftröd i ansiktet, svettig och jävlig - men tightsen kommer kompensera det!)

Som Ninnurur skrev köpte vi gymkort igår. Årskort blev det för mig. Jag körde på lite lugnt eftersom jag inte kände mig riktigt pigg. Idag blir det vilodag (med katten i soffan) och på lördag blir det ett gympass till. Uppskattar deras tjejgym väldigt mycket, var ju knappt några folk där inne = inga väntetider vid maskiner och fullt fokus på min egen träning istället för på vad andra tänker. Antar att det senare kommer övergå med tiden, då kanske jag vågar mig ut i andra delen av gymmet för att se vad det finns för andra maskiner där. Fria vikter vågar jag mig inte på i dagsläget, mina leder lever sitt eget liv så jag är rekommenderad att träna för att stabilisera upp dom lite först.
Det var lite roligt att passera fria-vikter-delen dock, det satt minst tio spänniskillar och tog i så man kunde tro att de höll på att skita ner sig :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Bra jobbat med tempot på promenaden där :) var min tanke att ha högt tempo på prommisen i morse också, men den promenaden blev till ett projekt att hämta hem några brädor från brädgården ist så det blev inte särskilt högt tempo men däremot tunga brädor att släpa på så lite annan typ av träning ;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Gött! Då fick du ju både motionen och styrkan där ju! :)

Cili: Skönt att du fick positivt besked från Pakistan iaf :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag kom nyss hem från gymmet idag också! Ochdemåste ha glömt nåt med ventilationen i tjejdelen för jag svettas som en gris, fortfarande! :D

Nu har jag 30 min på mig innan jag ska vara på dagis så det är bäst att kasta i mig lunch och springa genom duschen :D Sen ska jag synda! Det blir bio (Dumma mig 2) med systersonen och tillhörande biogodis ;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Duktigt! Och mindre kul med ingen ventilation kan jag tänka mig. Hoppas bion är skoj (jag vill med se den:D)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det är tur att man har syskonbarn så att man får gå på bio ibland. De senaste filmerna jag har sett på bio har varit Pettson och Snövit :D Jag hoppas att jag gillar Dumma mig! Och dottern (2½ år) får nog göra sin biopremiär på Monsters University. Hon älskar Monsters Inc så det borde passa :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Välkommen till tråden :D

kl

Har inte hängt med alls här nu senaste dagarna så dags för lite uppdatering.
I onsdags blev det cardio, drygt 1 timme ~ 13km.
Igår var det armpass, gjorde dock lite allt möjligt :p
Bicepcurls 6kg 3x10 + 8 samt 3kg 6x10
Koncentrationscurls 6kg 3x10
Tricepextensions 3kg 1x15 + 2x10
Dips 3x10
Hantelrodd 6kg 3x10
Marklyft 26,4kg 6x10
Och idag blev det 1 timmes crosstrainer ~12,6km innan frukost! Trodde inte ens jag skulle orka 10 min utan något i magen men det gick bättre än förväntat.
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Vad ni skriver! :D Vad duktiga ni är som promenerar och springer och styrketränar och allt vad ni gör! Och pepp till er som har det lite trögt just nu :) Och välkommen Ninnurur! :)

För mig blev det en kort promenad innan jobbet, 2,7 km. Hann inte mer då det blev en lååååång sovmorgon :angel: Jobbar 15-21 idag.

Idag stod vågen på 66,0 kg! :eek: Tror minsann att jag har kommit förbi den där platån på 68-nånting... Sen har jag faktiskt skött mig väldigt bra den senaste veckan så det ger väl resultat antar jag. Nu nere på -10 kg sen förra sommaren och -9 sen början på januari. Helt sjukt.
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Håller med zassoo, vad ni skriver! Och det är båda polly och blåbärspaj, på en fredag :nailbiting: Jag är också ett sockermonster, det blir oftast en godbit om dagen tyvärr. Eller ja, det rör sig om kanske 2-3 centerbitar eller ett annat hörn choklad så jag är rätt nöjd. Chips har jag inte ätit på ett par veckor nu, läsk likaså. Någon enstaka zero på 50 cl kan jag minnas.. Annars är det vatten dagarna igenom för mig. Fortsätter med frukostsmoothien, sedan blir det en danonino någonstans, löpning, middag. Typ så ser min mat ut. Fick en helt fantastisk kokbok utav min kära igår, men glömde den där..

Igår då, sprang stora spåret igen. ( Fu endomondo, 3.5km! ) på bästa tiden hittills, 15 min! Jättenöjd, det kändes inte långt och det blev inte mycket gående. Det går sjukt fort med konditionen alltså. Om någon timme ska jag ut och rida, och ikväll springa en längre runda med en kompis. Kommer bli lite mer snacktempo gissar jag men ändock motion. På tal om kompisar, min bästa vän har skrutit över sina 16 min runt den där slingan. Har försökt få med honom ut men han tycker han är snabb nog typ. När jag sprang på 16 i förrgår började han svettas, och igår när jag gick till bilen stod hans också parkerad vid elljusspåret. :laugh:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vad snabb du är! :)

Hehe lång skulle jag väl inte kalla mig, 165 cm :D bmi 24,2 med dagens vikt. :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Meh, du ser ju lång ut! Mycket är nog muskler, hade snarare gissat på 21-22 efter senaste bilden. Vill du gå ner mer?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 265
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp