Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Tröttmössa igår! Blev ingen joggingtur igår och fick inget gjort mer än att handla. Såg på ett avsnitt greys när jag kom hem, sen kom sambon och så somnade vi ett par timmar :o
Sen var jag dödstrött och gick och la mig direkt efter (sen) middag. Vaknar pigg halv 8, haha.
I eftermiddag blir det bodypump!
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

Trodde aldrig att jag skulle lägga ut en så här "naken" bild på buke, men undrens tid är inte förbi. Det känns som om hela jag är inlindad i sladdar, och på det måste jag bära runt på en liten väska med prylen som sladdarna leder till. Kliar som fan gör det också, eftersom jag inte riktigt tål plåstertejp.
När allt skulle fast så började sköterskan med att peela med nån vass kompressliknande grej, när hon var klar sa hon "oj... du är lite känslig va?" och konstaterade att jag var illröd på alla ställen hon gnuggat. Lägg där till att min smärttröskel inte ens går att kalla för tröskel, så förstår ni nog att det inte var en speciellt skön upplevelse. Lär bli sår efter dom här plåstren, som vanligt, men om det kan leda till att dom kommer på vad felet är så får det vara värt det.

09FA3A99-19C6-4AAA-8083-7F90963C7424-2808-000005B00774CE0A.jpg


Min plan med mig själv är att bli av med en del fett (som gömmer sig ganska bra i bilden ändå..), tighta till hela kroppen och framför allt - bygga muskler!! Jag är så löjligt svag så det är pinsamt just nu. Drömmen är att få synliga muskler i magpartiet, inte regelrätta magrutor men lite "muskelformer". Alltså varken en stor fettkudde i vägen eller bara spinkig så magen ser platt ut.
Och så behöver jag träna upp mina benmuskler. När jag hade egen häst + red travare i träning hade jag väldigt vältränade ben och orkade stå upp genom många pass ute på banan, idag får jag träningsvärk efter att ha stått med långa stigläder i några km bara. Visserligen knäoperationernas fel eftersom jag inte kunnat träna ben förrän ganska nyligen, men nu jäklar borde det inte finnas något som står i vägen! Är så jäkla peppad just nu, och så kan jag inte ge mig ut och köra järnet eftersom jag inte får duscha förrän på söndag :arghh:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Usch då, vad jobbigt att du inte tål plåstren:( Men bara en dag kvar nu iaf! Har jobbat på en hjärtavdelning (och ska jobba där igen i sommar) och där får ju en del gå runt uppkopplade i flera veckor + att de inte "får" lämna avdelningen.. Det kan bli riktigt tjatigt för en del:/

knapp.

Var på gymet idag klockan 9 och körde mage, armar och axlar (och liite bröst). Värmde upp på löpbandet och övade mig på att gå som sjukgymnasten sa, tror det gick bra:D Sprang en halvkilometer med vilket kändes toppen så håller tummarna för att det känns ok imorgon - då är planen 5 km löpning:)
 
Sv: Beach 2013 del VII

*kl*

Hinner egentligen inte springa idag, men jag blev så jäkla sugen när jag vaknade och såg sooooolen :love: att jag inte kunde låta bli. 8.2 km blev det på drygt 53 min - sjukt långsamt men jag sprang väldigt lugnt för att inte fresta på höftböjaren som jag känner av sen gymmet igår. Snoret rann O_o - jäkla pollen. Annars var det underbart och nu är jag fånlycklig! Nu får jag stressa hela dagen istället, men det var det värt. ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh vad härligt det låter! :)

Trollis: Skönt att det inte kändes idag!

KL

Ååååh känns som att jag har miljoner saker att göra idag, med risk för att träningen blir lidande. Meeen jag tänkte som så att 20 minuter kan jag ju vaska fram och isf blir det 3-kmrundan. Ska gå på stan med kompis, städa lägenheten (planen gick från total storstädning till golvstädning när jag såg underbara vädret haha) och hinna sitta ute i solen lite tänkte jag. Sen ska jag piffa till mig och gå på inflyttningsfest kl 7.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Idag är jag död känns det som. Hade tänkt gå en långpromenad men är slut i hela kroppen och det blåser en massa. Så jag tror jag har en riktig slödag! Tar nya tag imorgon helt enkelt:)
 
Sv: Beach 2013 del VII

dsc_2201_518519439606ee091c09d235.jpg


Det här är tydligen min kroppssammansättning.
Om jag ska vända den här kränkningen till motivation, så är det på följande sätt:
  • Jag vägde mindre än på JÄTTELÄNGE enligt den där vågen. Dessutom på eftermiddagen och med kläder på. Så himla gött! Det bådar gott inför måndagens vägning. Kanske har jag äntligen lämnat platån?
  • Den vikten jag ska tappa (totalt 10 kilo senast 1 november, totalt 12 kilo senast 1 januari 2014) stämmer bra med "the desirable range". Jag har bara utgått från mig själv och min känsla när jag satte viktmålen, och det känns bra att jag hade så rätt.
  • Ja, det är nästan 40 % fett i min kropp - men det hade kunnat vara värre. Om den sunda/normala/önskvärda fettprocenten är 21-33 % så är det ändå inte så himla mycket mer än det och det känns väldigt överkomligt.

Men vad betyder IMPEDANCE, BMR, FFM och TBW?
 
Sv: Beach 2013 del VII

BMR är iaf basic metabolic rate eller basalmetabolism, så mycket kalorier du behöver för att stå still i vikt (om du är stillasittande). Grattis till den vikten!:)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nu har jag sprungit Näsetloppet! 10,5 km på 57:28 enligt Endomondo, men får se vad den exakta tiden blir.
Nöjd och glad i alla fall! Ett rätt jobbigt lopp med mycket backar, men väldigt skoj och välordnat!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Men vad betyder IMPEDANCE, BMR, FFM och TBW?

BMR är Basal Metabolic Rate och anger hur mycket kroppen gör av med i viloläge.

Impedance är motståndet, så jag antar att det är det elektriska motståndet i din kropp eller nåt?

FFM är Fat Free Mass och TBW är Total Body Water.

Google är din vän ;)

Bra att det går framåt i alla fall och jag hoppas du har kommit av platån! Och vadå kränkning, tänk vad kul det kommer bli när du kan göra en mätning och se skillnaden i siffrorna!

Heja dig!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nu har jag sprungit Näsetloppet! 10,5 km på 57:28 enligt Endomondo, men får se vad den exakta tiden blir.
Nöjd och glad i alla fall! Ett rätt jobbigt lopp med mycket backar, men väldigt skoj och välordnat!

Kul! Duktig du är :)

KL

Blev ingen bra tur för mig, 2.2 km på 18 minuter :( Hade håll och gick större delen.

MEN! En stor framgång är att jag prioriterade att komma ut och inte skippade det bara för att tiden blev tajt. Har meddelat värden för festen att jag kommer bli sen eftersom det körde ihop sig lite på eftermiddagen och det hade jag aldrig gjort för säg ett halvår sen. Då hade jag lätt skippat motionen. Så jej eller nåt! ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 522
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
263
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
574
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp