Sv: Beach 2013 del VII
kl
Trodde aldrig att jag skulle lägga ut en så här "naken" bild på buke, men undrens tid är inte förbi. Det känns som om hela jag är inlindad i sladdar, och på det måste jag bära runt på en liten väska med prylen som sladdarna leder till. Kliar som fan gör det också, eftersom jag inte riktigt tål plåstertejp.
När allt skulle fast så började sköterskan med att peela med nån vass kompressliknande grej, när hon var klar sa hon "oj... du är lite känslig va?" och konstaterade att jag var illröd på alla ställen hon gnuggat. Lägg där till att min smärttröskel inte ens går att kalla för tröskel, så förstår ni nog att det inte var en speciellt skön upplevelse. Lär bli sår efter dom här plåstren, som vanligt, men om det kan leda till att dom kommer på vad felet är så får det vara värt det.
Min plan med mig själv är att bli av med en del fett (som gömmer sig ganska bra i bilden ändå..), tighta till hela kroppen och framför allt - bygga muskler!! Jag är så löjligt svag så det är pinsamt just nu. Drömmen är att få synliga muskler i magpartiet, inte regelrätta magrutor men lite "muskelformer". Alltså varken en stor fettkudde i vägen eller bara spinkig så magen ser platt ut.
Och så behöver jag träna upp mina benmuskler. När jag hade egen häst + red travare i träning hade jag väldigt vältränade ben och orkade stå upp genom många pass ute på banan, idag får jag träningsvärk efter att ha stått med långa stigläder i några km bara. Visserligen knäoperationernas fel eftersom jag inte kunnat träna ben förrän ganska nyligen, men nu jäklar borde det inte finnas något som står i vägen! Är så jäkla peppad just nu, och så kan jag inte ge mig ut och köra järnet eftersom jag inte får duscha förrän på söndag