Tyvärr så händer det relativt ofta. I det upptagningsområdet jag betjänar har vi 2-3 ärenden per år ungefär där man verken kan fastställa dödsdatum eller vilken månad de dog* och där det antingen inte kan lokaliseras anhöriga öht eller man hittar anhöriga som inte har något intresse av att företräda dödsboet. Personer som inkommer till oss med endast okänt dödsdatum är avsevärt mycket vanligare, uppskattningsvis runt 3 per månad.

* I skatteverkets register anges okänt datum som 00, exempelvis 2025-03-00 för okänt dödsdatum och 2025-00-00 för okänd dödsmånad. I sällsynta fall förekommer det personer som även har 0 i dödsåret, men det är vanligast i perioden kring årsskiftet och behöver i dessa fall inte nödvändigtvis betyda att personen varit död speciellt länge.
Gillar den sakkunniga informationen, inte den sorgliga orsaken till nollorna.

Liknande trådar

Övr. Barn Har en 8-årig son som har det lite jobbigt med sina känslor. Han har, och har länge haft det väldigt jobbigt och svårt med att visa och... 2
Svar
22
· Visningar
7 481
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
2 213
Senast: alice
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som... 7 8 9
Svar
162
· Visningar
16 008
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare... 2
Svar
20
· Visningar
4 546
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka