Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Nu känner jag mig lite bättre. Har gjort 74 armhävningar (inte i ett svep utan 14-16-12-12-20 (det blir väl 74 va? :p) PUST! Jobbigt) och lite sit ups efteråt. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Bröt högerfoten i september 2011 och vänster i april förra året. Vänster är en mardröm...
Har tränat hos SM två dagar i veckan i tre månader + övningar hemma. Har gjort stora framsteg i träningen men haft samma problem i vardagen. Så när jag började rida igen för ett par veckor sedan eskalerarade det och det är ingen hårda ridpass vi pratar om.
Sjukgymnasten säger själv att det efter tre månader ska man se ett resultat annars hjälper det inte och tydligen håller ortopeden med eftersom.jag får komma tillbaka.
Slet av lite ledband och antagligen har de inte läkt som planerat. Då kan jag träna resten av mitt liv utan resultat.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh kan ju svara om både höftproblem och cykel:

För höften, vet inte exakt vad det är för känningar men stärka den gör du ju framförallt med styrka, ej med stretch.
Plankor, rak och sida + höftlyft åt sidan, går att göra liggandes eller stående...
Jag gör inga direkta rehab-övningar men jobbar mkt med att köra mer yoga nu!

Cykel: Jag ÄLSKAR min racerhybrid! Man kan sätta på stänkskärmar och annat, jag har satt på MTB-däck men om jag får råd att köpa en riktig MTB blir det en sån och då kommer racingdäcken åka tillbaka på hybriden.

20130307-220144.jpg


*kl*
Mitt löparknä har hållt sig borta men förändrat löpsteg ger problem med benhinnor när jag löper mer på framfot så vilar mkt mellan löppassen. Blev dock nästan en mil distans i onsdags i lugnt tempo så känns skönt att vara uppe i att kunna springa en mil igen! Bra att springa i grupp som höll nere tempot också, då kunde jag fokusera på teknik och ORK! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL
Körde bodypump igår, gick väl okej men det var så mycket folk så jag fick stå där det inte fanns nån spegel och jag vill verkligen ha det ^^
tycker det är sååå mycket lättare att hitta tekniken om jag kan se när jag är rak och inte. litar inte för fem öre på min egen känsla, vet nämligen att jag har lite snedheter som försöker luras med vad som är rakt och inte. Men det blev ju träning i alla fall...
Annars är det kurs i stallet hela helgen med början i em, så kommer inte bli så mycket tränat. fokus får ligga på att försöka sköta maten trots att det är mycket krångligare när man är borta hela dagarna.

Vad ska ni göra i helgen?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

God morgon beach 2013! :)

Jag har haft ont i huvudet sen jag sprang min långrunda, vet inte riktigt varför? Jag tycker jag har druckit nog men kanske ska försöka tvinga i mig mer vatten?

Ikväll blir det ridning, dressyr tror jag närmre bestämt. I helgen vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, blir säkert några promenader och joggingturer (korta) vill inte överanstränga benen. God mat lär det oxå bli:d:o
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh jag gillar oxå speglar, så himla mycket lättare att se att man gör allt korrekt då. Även fast man ser helt ego ut;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Myskväll med sambon, träna, en tur till Ikea och fixa iordning i lägenheten är väl det som står på schemat.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tack så mycket för svar! :bow:

Svårt att förklara hur det känns i höften, men det jobbiga är att det känns även nu dagen efter :( Tack, ska försöka lägga in såna övningar, stretcha kanske inte hjälper för att stärka men det lär väl vara bra för rörligheten? Vågar jag fortsätta springa förresten? Vill inte göra det värre men det går så himla bra annars just nu så det tar emot att vila från löpningen :(

Tack för cykeltips också, en racehybrid är väl det jag kollat mest på. Verkar som att man kan få en för ganska humana priser också :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Idag blir det gym efter jobbet, och sen städning och bakning. På lördag när jag en fåfäng förhoppning om att kunna springa milen (men det lär knappast gå med tanke på att vi ska köra ben idag :sneaky:). På kvällen imorgon kommer vänner över och ska äta trerätters, så då blir det massor av onyttigheter på fat och i glas (men det är nyttigt för själen!). På söndag blir det löpning om det inte blev nåt imorgon, och sen plugga resten av dagen för den hemska hemtentan i statistik. Förhoppningsvis skiner solen precis hela helgen! :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag skulle också vilja ha speglar när jag kör skivstång men sån lyx finns inte här på byn :p

Ska försöka ha en aktiv helg, allraminst promenader men förhoppningsvis annat också. Trädgårdsarbete lär det bli, kanske kolla på cyklar, byta ut vårt nya men trasiga köksbord, rida och så ska några klasskompisar hälsa på. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Känner mig som någon himla übermensch eftersom jag åkte och simmade 1 km innan jobbet.
Nu = helt gosig i kroppen :D

Och jag har bestämt mig för att göra den där kroppsmätningen, ska passa på att göra det innan lunch.
Jag får omvända förnedringen till motivation helt enkelt.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl
Jag har träningsvärk i svanskotan fortfarande. Och mördade mina nedre magmuskler på gymmet igår.

Fick förresten cykeln stulen igår kväll, mycket bitter! Så nu blir det ingen cykling på ett tag.
 
Sv: Beach 2013 del VII

:eek: Grymt!

yew: Vad härligt att du kommit upp i milen igen!

Blåbär: Jag har gjort sådan mätning ett par gånger på mitt gym. Jag tyckte det var kul! Men tänk på att de inte behöver vara så exakta (om det är en sån där våg), det finns många felkällor!

Chili: Gud vad fint det där såg ut! Enda gången jag är avundsjuk på människor som jobbar ute, när det är vår och fint väder:love:

knapp.

Jag var hos sjukgymnast idag. Och som jag trodde är det ett senfäste långt ner på insidan av vänster ben som antagligen blir lite inflammerat på grund av att jag pronerar mer på det benet (är plattfotad också). Fick veta att jag går fel, typ sätter ner foten alldeles för långt framför mig och för hårt på hälen. Löpsteget däremot såg bra ut vilket gjorde mig glad för det har jag ju övat på:D Men nu får jag tänka på hur jag går med. Fick lite övningar för att stärka foten och ska ha hålfotsinlägg i skor så mycket som möjligt. Typ så:) Får springa så länge det känns ok, men ta det lite försiktigt.

Sprang ju 3 km igår och det kändes bra! Eller, det var tungt igår, men benet kändes bra. Yogan var plågsam, märks att jag inte varit på det på ett par veckor - stel!

Idag har jag hunnit vara en timme på gymet och kört ben och rygg. Imorgon blir det resten av kroppen (ffa fokus mage/bål):)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 526
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
263
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
582
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp