Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

kl

Förresten, är det någon här inne som kan cyklar?

Jag funderar på att önska mig en cykel i 25-årspresent eftersom min gamla håller på att falla i bitar. Då skulle jag vilja ha en cykel som jag både kan använda för transport och för motionscykling, något mellanting liksom. Tips?

Inte jag, men på senior brukar de som frågar få jättebra cykeltips har jag sett :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tråkigt med höften. :( Typisk löpargrej har jag fått höra. Stretch, stretch, stretch är väl lösningen, och att vara ordentligt uppvärmd innan. Antagligen är det låret som drar ihop sig och blir för kort, så tänk på att tänka och stretcha båda sidor lika mycket.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Bra matdag hittills också, det kommer lite på köpet dels för tt jag inte vill "förstöra" träningen och dels för att jag inte småäter så mycket när jag inte är hemma. Aw med jobbet ikväll dock, så det lär väl bli nån öl eller så. Tänkte inte stanna så länge iaf.

Sån är jag också - tränar man på morgonen och äter bra så vill man liksom hålla i det hela dagen. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

zasso: TYcker du ska satsa på någon form av lätt hybridcykel (citybike tror jag de också kallas ibland), och i ett lite dyrare (kvalitets)märke eftersom det oftast betalar sig i längden...

Tack för tips, någon form av hybridcykel är det jag har funderat på också. :)

Inte jag, men på senior brukar de som frågar få jättebra cykeltips har jag sett :)

Aha, kanske får slänga ut en fråga där! :)

Jag köper snart en mtb, ska prova en nästa lördag och kan knappt vänta :D

Vad spännande!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Knapplån

Har kört bodypump och box idag. Boxpasset var det första gången jag var på, oj vad roligt! Jobbigt men inte jättejobbigt, blir nog bättre när man kommer in i det, nu är jag koreografiskt sämst så där blev det ju lite vila när jag var förvirrad. Men jag tror att min kropp pallar det, grejt! :D Kände mig svag på bodypumpen, vet inte om det var att jag är stel i kroppen efter vilan? Annars känns allt bra, kul att vara igång igen.

Maten är väl sådär, men äh, lagade ett mål mat hemma, alltid något. (Att det var pizza är mindre intressant :angel: ;))
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tråkigt med höften. :( Typisk löpargrej har jag fått höra. Stretch, stretch, stretch är väl lösningen, och att vara ordentligt uppvärmd innan. Antagligen är det låret som drar ihop sig och blir för kort, så tänk på att tänka och stretcha båda sidor lika mycket.

Mm, jag har hört att det ska vara samma typ av överansträngning som löparknä? Stretcha ska jag definitivt göra! Ska prata med min kompis som är sjukgymnast också, kanske kan få lite tips. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Har också höftproblem till och från och ja stretcha höftböjaren, låren och rumpan varje gång hjälper lite iaf (och när ni nu började skriva om det kom jag på att jag glömt det idag... :( ) Om du får några bra tips från din sjukgymnasr får du gärna dela med dig!!

ananya: Tack, jag blev själv förvånad över tiden iaf andra rundan (nu var dock ryggsäcken så gott som tom dock ;) )

Mammas: BOX :love:
 
Sv: Beach 2013 del VII

HEJ kära ni!

Jag har ej läst vad ni skrivit men en vacker dag hinner jag nog läsa ikapp... :) Har jobbat 12 h i fält idag, så sjuuukt härligt och roligt så det knappt finns! 7.50 stod jag vid en parkering och blev upphämtad, 20.00 satte jag mig i bilen igen. Sweet. En timmas matpaus vid tre och ett litet fikabreak på fm.

Är nu hyfsat hypad, man blir verkligen det efter såhär sociala dagar. Nu; trött tjej. Solen sken heeeela dagen lång, blir man lycklig och peppad eller?!

Imorn blir det jobb och sen direkt åka och fiska kvällen lång! Inte särskilt ansträngande direkt, men frisk luft, vackra vyer, vackra fiskar (förhoppningsvis) och härligt umgänge är balsam för själen. Lite grillat på det och vi har livskvalité. Ibland får man ägna sig åt sådant istället för regelrätt träning. :)

Work hard, train hard, kära ni!!

197692_10151404017535163_1869184830_n.jpg


Kontoret för dagen;
947377_10151403464675163_1729969384_n.jpg
 
Sv: Beach 2013 del VII

Inte nöjd alls med min dag och jag känner mig trött och sliten. Imorn blir en bättre dag dock. Jag tar med mig bästis till Göteborg vilket ska bli hur kul som helst! :love:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Trodde jag skulle vara helt slut nu men jag är görpigg och väldigt hajpad! :D De här timmarna bara flög iväg, helt sanslöst. Blev inte ens hungrig men åt en halv kycklingrulle till lunch iaf.

Nästa vecka är också helt crazy, och sen påstår almanackan att det är två röda dagar också. Sånt har man ju inte tid med. Fältdag planerat en av dagarna. :) Man får iaf inte brist på vackra vyer och frisk luft - och benträning! Det är ena branta backar ner till vattendragen ibland... :p

Lovar att läsa ikapp snart!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Box är SUPERKUL!! Är inte heller koregrafi-begåvad men boxen är inga problem för mig! :)

Muskelpass idag, brände gött i armar och ben! Är så jäkla glad efter träning, livet känns alldeles underbart! För det är det! Jag blir väl hög på endorfiner ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

för mig går det inget vidare. Min vänsterfot har börjat totalstrejka sen jag började rida igen. Var på gymmet hos sjukgymnasten idag och klarade inte av en endaste övning, är tillbaka på ruta ett, eller det känns som ruta minus 20....
Har iaf fått en tid hos ortopeden nästa vecka och fram tills dess tröstäter jag Ben and Jerrys och tycker synd om mig själv.

Näe, vad segt det låter. :( Längesen foten läkte? För den var väl bruten? Om du kör med regelbunden sjukgymnastik och låter det ta lite extra tid går det säkert bra, nu vet jag dock inte hur lång tid det redan gått. Men håller tummarna för att det går bra och att du bara behöver stärka den mer innan du börjar rida!
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

för mig går det inget vidare. Min vänsterfot har börjat totalstrejka sen jag började rida igen. Var på gymmet hos sjukgymnasten idag och klarade inte av en endaste övning, är tillbaka på ruta ett, eller det känns som ruta minus 20....
Har iaf fått en tid hos ortopeden nästa vecka och fram tills dess tröstäter jag Ben and Jerrys och tycker synd om mig själv.

Fy vad trist! Hoppas att ortopeden kan komma med någon lösning.
Det funkar inte att rida utan stigbyglar så länge? Eller med sånna stigbyglar som distansryttarna brukar ha, dom har ju rejält bred fotplatta. Visserligen inget snyggt, men fyller det sin funktion så duger det ju ett tag framöver
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kul med träning och att du kan träna med gott samvete så att säga! Kul att höra att du är back on track! Hoppas kroppen ger med sig :)

Kl

Tack alla för pepp och påhejande ord!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 526
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
263
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
583
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp