Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Jag känner igen att du har yttrat sådana här tankar om dig själv och din kropp tidigare, och jag kan förstå att man vill gå ner i vikt för att trivas bättre med sin kropp. Jag tror dock det är jätteviktigt att "bli vän" med kroppen på vägen dit också - det gör det enklare och minskar risken för att få en skev uppfattning kring mat, träning o.s.v. Det är ju hemskt att du ska känna så om din egen kropp - jag har sett flera bilder på dig och jag tycker verkligen du är hur fin som helst precis som du är, men det är såklart tråkigt att du inte kan se/känna likadant.

Jag tror också det är viktigt för dig att fokusera på att ändra din inställning först och främst, för att inte riskera att fastna i någon fixering kring maten så småningom. Tankar om att du är tjock och ful varje gång du ser i spegeln kanske inte alls förändras bara för du går ner i vikt, utan istället kanske du riskerar att fortsätta trycka ner dig själv och därför aldrig kan bli nöjd...

Jobba på din självkänsla är nog A och O, och sedan fokusera på att gå ner i vikt på ett hälsosamt sätt.

Kram på dig!!

Väl talat fröken! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Insåg att jag är ledig mellan 10-13 imorgon så det får nog bli en löprunda då trots allt. En lugn och kort... Då får jag mina fyra pass, vilket gör mig glad. :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl
Mina mål för april:
Träna 4 pass/vecka- det har jag hållit bortsett från förra veckan när jag var sjuk, och det är helt okej tycker jag.

Äta sött Max 2 ggr/vecka. Svårare än jag trodde, lyckats typ hälften av veckorna.

Ner under 70 kg - med 1,5 vecka kvar av månaden låg jag stabilt på 70 kg så det kändes sjukt bra. Sen blev jag sjuk och allt sprack (ingen träning och maten åt helvete).

Mål för maj:
Träna 4-5 gånger i veckan.
Varav två st gym/styrkepass.

Ska se till att följa nya träningsschemat nu med 2 ggr/vecka. Har kört mycket gruppträning tidigare men aldrig gymmat tillräckligt regelbundet för att ge det en ordentlig chans, så det ska bli spännande att se om det ger några resultat.
Motivationen till viktminskning och mat har försvunnit igen så jag sätter inga sådana mål alls. Fokuserar på träningen och misstänker att övrig motivation kommer om ett tag.

Är inbokad på bodypump imorgon men planerar pga ovanstående att avboka den till förmån för gym och en sväng på löpbandet.

Hade förresten peppat i flera dagar för att sticka ut och springa idag, men deg sket sig. Träningsvärk och ben som kändes stumma så jag nöjde mig med promenader och det känns som ett bra beslut. Allergisk dessutom. Har träning bokad alla dagar utom fredag så det känns helt ok med en vilodag.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag måste testa det där nån gång. Låter hysteriskt jobbigt men skitkul, jag älskar sån där smått galen träning. Adrenalin!

Kolbeinn: håller med resten.

Kl
Ett till mål för månaden: komma ihåg endomondo.
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

Droppat 0,8 kg sedan i förrigår. Inte oväntat dock, mensen kom idag och jag vet ju att jag samlar på mig vätska perioden innan. Skönt ändå att vara på 63,2 istället för 64 :p Vi får se om det håller i sig. Lite motiverande dock att vågen äntligen gick lite neråt, även om jag vet varför...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ey du, idag på lokalnyheterna sa det att intaget för läkare är rekordlågt på LiU och att det vid senaste intaget bara krävts 1.65. Förvisso vid vårterminen ja, men om det är en trend neråt sedan tidigare år håller jag tummarna att det håller i sig till hösten för din skull!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Kul att läsa om era mål! :)

Jag kom på ett till jag har: Ta mig runt mina två 5-kmlopp med en bra känsla! Blodomloppet 22 maj och Vårruset 29 maj. Helst springa hela vägen men huvudsaken är att det är kul och känns bra. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Gick upp alldeles för tidigt så jag tog mig en tur på 3 km. Oj vad mina ben var stela, jag staplade nog fram mer än jag sprang;) har lite ont i mina tår, längst fram? Helmysko:cautious:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag kan få ont längst fram på tårna om jag har sportat i fel strumpor (såna med söm fram).
Då blir det ganska arga och ömma i några dagar.

Idag ser jag fram emot att simma.
Jag har inte gjort det sedan förra måndagen, så nu är det hög tid.

Här är förresten mina mål för maj och redovisning för april:

Målen för maj:

→ Gå ner till 84 kilo.
→ Kunna göra minst 5 Hunkengodkända armhävningar.
→ Simma minst 5 km totalt.
→ Gå minst 70 km totalt.
→ Cykla minst 100 km totalt.
→ Spela badminton minst en gång.

Här målen för april:

→ Gå ner till 84 kilo. Nej, verkligen inte. Tar med den till maj.
→ Kunna göra minst 3 Hunkengodkända armhävningar. På tå: NEJ. På knä: JA! Mot bänk: JA!
→ Börja simma, och simma minst 5 kilometer totalt. CHECK!
→ Cykla minst 100 km totalt. CHECK!


Armhävningarna är för att jag verkligen ALDRIG har gjort armhävningar tidigare, och det vill jag bli bra på eftersom det är så imponerande :angel:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vad härligt! Så najs att märka att kroppen är starkare och att saker som förut hade varit jättejobbigt ändå är helt okej :)

Ja, det är så himla skönt! :)

Knapp

Pratade precis med sköterskan på VC, hon ville inte boka in en tid åt mig. Sa att jag skulle gurga jodvatten, äta Bafucin och om det inte förbättrades på en vecka skulle jag ringa igen. Bästa av allt? Jag fick träningstillstånd! :banana:

Idag blir det Bodypump och Box om jag kommer in på klasserna. :D Mellan ska jag pula på kolonilotten, så det blir aktivt, bara jag lyckas övertala knodden om att det är dags att stänga av TVn. :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Har ni gjort ett kroppssammansättningstest?
"Testet mäter kroppsfett, muskler, vatten och skelettet i kroppen."

Det kanske skulle vara roligt att göra ett som en slags före/efter-grej?

I morgon kan man nämligen göra det gratis här i Karlstad, och jag funderar på om det bara är hemskt och kränkande eller om jag faktiskt kan använda det som något konstruktivt utifrån mina målsättningar?

Vad tror ni?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det där är ju otroligt individuellt. Tror du att det skulle motivera dig eller att det skulle verka motsatt? :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag har mätt mitt fett, sett vart jag lägger på mig mest fett mm och visst kan det vara motiverande men det är nog väldigt individuellt. För mig var det snarare "jaha, ligger jag så bra till? då behöver jag kanske inte anstränga mig så mycket:p"
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

Mina mål för månaden är att fortsätta med mina fyra pass. Dessutom överleva tre lopp där Göteborgsvarvet är det som framkallar mest ångest, haha.



Blev ingen löpning idag. Jag orkade helt enkelt inte. Suttit i soffan istället och det har varit SÅ skönt! Ska ut och gå en sväng med en vän och hennes hund ikväll, så lite motion blir det ju i alla fall :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

*kl*

Jaha, då har man anmält sig till en halv-mara i september... :eek: Nu jävlar gäller det att ligga i med löpningen!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Du (Ni!) är så himla fina människor här inne. Problemet jag egentligen har är väl att jag SER mig själv som när jag vägde en 20 pannor mer.
Ibland händer det att jag tycker att jag har en fin kropp, men oftast ser jag mig själv som årets största valross.

Det bästa var när jag bodde med min moster som faktiskt stoppade mig såfort jag började räkna kcal, för hon är lite som jag att det går till överdrift för att vi vill ha snabba resultat. Mitt hjärnspöke är nog främst att jag vägrar att bli sådär himla stor igen.

Här vägde jag som mest. Nu är de värsta bilderna raderade, jag i blå tröja, 15 år(!!!!!!!) gammal.

Midsommar 2011, här kunde jag ha XS..

Sååå, nu fettförbränning, här är en bild från i höstas (ca 7 kg plus). Jag vill bli fiiiin igen. Go hard or go home :D

Nu har jag bildbombat. Men ni kanske förstår, jag vill absolut inte bli sådär tjock igen. Inte under några omständigheter, jag vill bli smal. Och snygg!

Det här inlägget har tagit 1 h (lunchpaus :p) så det är lite osammanhängande.. Men jag orkar verkligen inte formulera om det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 526
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
263
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
586
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp